Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Friday, 7 November 2014

Tahu... Tapi??? (=___=)


Assalamualaikum..


Ntah kenapa lah.. dah berapa kali taip padam taip padam dah entry ni.. pastu bukak tutup pastu bukak lagi... tutup lagi... 

Skrg buka lagi...

Hrmm.. 

Ok sekarang nak sambung!! Jumaat pun dah setengah hari je lagi tinggalnya utk hari ni.. 

Jap nak recall dulu mende apa yg buat kepala ni celaru sangat ni.


Ok dah jumpa.. 
Lately ni..
Bangun pagi je dah x de semangat.. rasa mcm nak MC or EL je..
Tapi tak pernah ku buat amik MC hanya kerana rasa yg berkecamuk dalam diri
Melainkan bila benar2 x sihat or.. overslept!!(sekali utk tahun ni) or masalah2 yg tak dapat dielakkan berlaku secara tiba2 kan!!


Pastu Pagi ni sampai ofis je mood dah kelaut. Mood memg kelaut sokmo.. Tak sukanya bila dalam situasi ni.. mcm2 rasa ada.. nak marah, nak nangis, tp x de rasa nak ketawa pun... tp rasa tu hanya ada dalam diri sendiri bila berhadapan dengan org yg buat kita jadi tak menentu begitu.. Tapi, Bila di ofis kita tetap mcm biasa.. seperti tiada masalah.. Mereka ketawa... ye luarannya kita juga akan ketawa walaupun hati sedang menangis.. cuba menyorokkan masalah dalam2.. Masalah sendiri kita put a side!! orang lain tak perlu tahu.. dan orang lain pun tak nak amik tahu.. sbb semua org ada masalah sendiri.. kannnn!! Tapi ntah kenapa tangan ni gatal sangat pulak nak tulis?? ;P

Masalah tetap akan ada walau kemana pun kita pegi
Ia tetap akan datang dalam pelbagai bentuk
Masalah dirumah di ofis or di mana saje atau dengan siap saje 
Lepas selesai satu masalah.. akan datang pula masalah lain
kerana apa? kerana ia adalah ujian dalam kehidupan kita
Supaya kita belajar untuk memahami.. belajar untuk menghargai.. belajar erti syukur.. Syukur kerana ujian itu adalah kerana kita dalam perhatian dan kasih sayang-NYA.. DIA nak kita selalu dekat dengan DIA, mengadu, merayu, merintih dan menyerahkan semuanya pada DIA. 

Tapi..
Kadang2 kita tahu dan kita sedar.. tp kadang2 kita tewas dan rasa lemah utk hadapi ujian tu.. rasa give up!! Banyak cara utk atasi stress kan? tapi tu la.. kdg2 kita yg bernama manusia ni sering ikut hawa nafsunya sendiri.. Ada banyak garis panduan utk kita hadapi masalah/tekanan/ujian yg ada.. tp ramai yg memilih kata hati yg mungkin salah dan hanya mengikut ego sendiri. Ayat terakhir ni sebenarnya ditujukan pada diri sendiri.. 
Dah tu mcm mana? :(  




Note:
Musim PMS memg aku sering tewas!!
tp x PMS pun tewas juga!! alahai...





6 Ulasan:

CuTeMiUt78 said...

salam singgah sini.. lama tak jengah.. eemm apa pun tabah kan diri utk menghadapi segala dugaannya

NzA said...

setiap dr kita diuji. itu tandanya Allah sygkn hambaNya...bykkn beristifar n bersujud padaNya......InsyaAllah, jiwa akn kembali tenang.

Mek Rose said...

nape tu mek na..heheh
betul tu....walau seribu masalah atas kepala ni...ketawa tetap ketawa..senyum tetap senyum kan...kita sorang aje yg tahu masalah kita.

shoohhh shoohh PMS!

umi alya said...

Insya Allah Ena boleh lalui semua itu dengan tabah..

lieyalatif said...

lieya ade jugak kene mcm tu ena...tapi tu biasenye seminggu sebelum period laaa..mood swing gile2 huhuhuh....asek nak marah ajek kejenyer...mujur hubby n anak2 paham/..lieya pun ckp awal2 ngan dieorg jgn bg naik darah sbb nak period ni hahhaahahah

hope hari2 ena okey dan ceria okey..dugaan kecil tu ena pandai2 elak key...senyum sokmo tau!

~aSHa~ said...

PMS tu apa ena...

ujian mematangkan kita seiring usia...