Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Thursday, 11 April 2013

Maksud Doa Duduk Antara 2 Sujud



Doa duduk antara Sujud yang kita selalu baca
 
laju2.. maksudnya??

 

Rabbighfirli (Tuhanku, ampuni aku)



Warhamni (sayangi aku)

Wajburnii (Tutuplah aib-aibku)

Warfa’nii (Angkatlah darjatku)

Warzuqnii (Berilah aku rezeki)

Wahdinii (Berilah aku petunjuk)

Wa’Aafinii (Sihatkan aku)

Wa’fuannii (Maafkan aku)

Sebarkan dengan menekan perkataan "SHARE"

Kepada rakan rakan yang lain.:)

Mudah mudahan diberkati dan dikurniakan Pahala

oleh Allah s.w.t

HAYATILAH BUKAN SEKADAR MELAFAZ..
INSYAALLAH


Note: mcm biasa la.. entry ni ambil dr facebook

5 Ulasan:

MrS. F!zA said...

kena sebut betul2 kan baru maksud jd betul..byk tu perkara yg kita minta dlm doa tu..

eMMe said...

mcm biasa la kan Ena
cilok dari FB tu, same la cam Me juga..hehehe...

hehehe..

moga ibadat kite diterima Allah swt

~aSHa~ said...

nak ingat ni payah skit...nak ingat makna....sdg mencuba lagi...alfatihah dan surah2 dah boleh la skit2....sambil baca sambil tau makna

lieyalatif said...

Alangkah bagusnye kalo faham kan ena...lagi2 utk bacaan solat..lieya nak sgt belajar bahasa arab nih....

ieda immi said...

bagus info nie ..
suke2 dik :)