Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Monday, 8 October 2012

Pengalaman Pertama : Part 1


*_____^


Hehehe.. Senyum malu sbb sawang yg makin terkumpul setiap hari.. tp malas nak tiup or cuci cuci.. confirm pastu ada balik kan.. Al-maklum ler... puan belog update ikut jarijemaridanmooddierjekkk... ehehhehe..


Actually kan.. banyak juga benda yg jadi akhir2 ni.. Siap masuk kantor pak polisi.. hoho.. skeping indon tetiba.. tp bukan lah kes yg terlampau serious... cuma mungkin ada hikmah dan peringatan utk kami yg agaknya ada salah dan silap yg tak tersedar.. jd, itu ujian yg kami kena redha utk hadapi..


Ada 2 benda tp utk entry ni.. sy ceritakan satu dulu la.. tp kalo jarijemari ni masih rajin nak menaip dan mata masih blh dibukak mengikut jarijemari menaip.. InsyaAllah.. akan di ceritakan tanpa ada episod.. eehehehhe.. mcm la ada yg nak amik tahu.. ;P


Ingat tak entry kat bawah tu? pasal pegi kursus kat TDR tu? TDR tu apa? alahhhhhh... sila baca entry kat bawah.. mak tak rajin nak terangkan apa itu TDR.. hoho.. 


Kami balik dari kursus tu ari Jumaat kan.. dan sabtu ahad blh la merehatkan badan.. tp memandangkan dah 2 malam tak jumpa anak2.. makanya, dengan mata yg berat dan masih mengantuk nak sambung tido terpaksa la di lupakan.. pagi tu kami p sarapan kat sg besi.. pastu mula2 ingta nak bawa anak2 p playground kat umah MIL.. tp huby kata kita p kat Pandan Indah lah.. so, bila dah sampai.. memg sepi je kat situ sbb cuaca mendung mcm nak ujan tp jam dah pun dekat pukul 11 kot.. ke lebih? ntahhhh... lupa.. dengan rasa ngantuk dan lemah gemalai.. mak pun ikut je lah.. anak2 yg tak nyempat2 nak main.. 


Dak anis dan irfan kemain lg la happy kan.. so, abis lah di tawafnye..gaya mcm dah lama benor tak main.. huh! budak2..  mak cuma memerhatikan aje dari jauh sambil duduk kat atas buai.. sambil sembang2 ngan huby.. ada la 3 org budak ni duk main sambil berjoging.. adik beradik rasanya.. x lama lepas tu dtg la 1 van production drama ke filem ke tak tau la.. dorg shooting kat situ.. lebih kurang 1 jam mcm tu la.. huby pun ajak balik.. so, ai pun bangun dari buai dengan tak toleh kiri kanan dah.. anak2 dah ada depan mata terus lah masuk kete dan berdesup balik umah.. tak larat weyhhhh! 


Tp bila dah sampai umah tak jd pulak nak rehat sbb tgk kan "si comel" tu sangat lah comot.. ajak huby kuar balik.. kasi dier mandi dan wangi2.. dekat je pun kan.. ok.. dah setel.. balik umah terus lah masak apa yg patut utk makan tengahari walhal td kata badan letih mata ngantuks tu.. hehe.. dah siap.. terus kejut huby (dier pulak yg tido ishhhh.. tak aci betul).. ajak makan sementara hidangan masih panas.. padahal makanan yg dimakan sarapan td masih ada dalam perut dah nak isi lagi.. ihihihi.. 



Lepas makan, kami lepak2 depan tv sampai ke sudah omak ni tak jugak lelap mata duk layan tv pulak.. tp lupa citer apa.. lepas tu tgk jam dah jam 5.. ajak huby kuar.. terus kejut budak2 yg ketiduran, suh dorang p mandi.. haaa... masa ni depan rumah kitorg dah dipasang khemah sbb ada kenduri kawin pd hari ahadnya.. so, alang2 nak alih kan kete siap la.. kang susah pulak nak kuar kan.. 


Masa nak kuar tu.. baru la tersedar 1 benda ni tak ada.. tak terus melatah.. tp cari cari cari... Komfem! memg tak de.. dan baru teringat.. rupanya dah tertinggal kat Playground tadi.. Terus rasa seolah2 jantung dah berhenti.. Apa lagi pecut la kami ke sana.. dalam hati masih mengharap moga2 ada la insan2 yg sudi menyimpannya.. 


Bila sampai.. terus berpinar biji mata sbb ramainya umat manusia di petang hari kat situ.. tp tak ku hiraukan lg.. terus je terpa buai yg ku duduk tadikkk.. walaupun dari jauh dah nampak tak de apa2 pun kat situ.. tp teruskan usaha caricaricari.. production yg buat shooting kat situ masih ada... tp tak terfikir pulak nak tanya.. tp dok mundar mandir dah gaya pak pandir mak andir.. hrmmm.. garu2 kepala yg tak gatal.. dah konfem tak ada.. baru masuk kereta sbb huby kata dier kena jumpa customer pulak..dah janji katanya..  masa tu dah nak maghrib dah pun.. so, dengan rasa kuciwa.. maka ku gagahi kaki ku ini utk meninggalkan perkarangan taman tersebut.. 


Tp sebelum tu.. sempat juga ku menyinggah kan kaki ini ke kantorpolisi.. hajatnya sekadar bertanya tp bila dah sampai terus buat report.


Nak tahu apa yg hilang? boleh agak??? main teka teki pulak ekk? ehehhe.. 


Sy dah tertinggal beg yg didalamnya ada beg duit.. dalam beg duit tu mcm2 ada.. ic, kad2 atm, medical card, mykid anak2, lesen keta, kad rawatan hospital dak anis, gambar passport dan duit.. tp cash nye nasib baik sikit jekk.. dan nasib baik jugak hp masa ni tertinggal kat umah... kalo tak memg putih mata la jawabnya..



Cuak tak kalo korang???? mesti la kan... terus tido malam ku tak lena.. tp apakan daya.. itu lah ujian utk diharungi.. Skrg sumer benda dah settle dah.. tp hati masih mengharap agar ada insan2 yg mungkin terjumpa dan masih menyimpannya dapatlah kiranya kembalikan pada kami sbb mykid anak2 memg tertera alamat umah kami.. 



** nampaknya gayanya.. memg ada part kedua la kawan2.. sbb kes kedua tak dapat diteruskan.. sbb karangan mak terpaksa dihentikan dulu.. dah panjang berjela ni..**


*___*




15 Ulasan:

nieda said...

Hilang benda penting mmg sedih..pernah terjadi gak

mamalieyna said...

Ya Allah..kalau eina pun sure gelabah habis..huu~ dugaan.....

kak tini (umialya) said...

kali akakpn tntunya tak keruan

MrS. F!zA said...

dalam pjg2 citer k.ena ni blh nilai k.ena cool je..kalo fiza sure menggelabah cri kt playground tu..hbis smua org kalo blh nk tnya..ngeee

tkpnh lg ada pglaman hlg brg2 pnting yg ada dlm hbeg..hrp tk berlaku lah..

LiLy @ MaMaQiStInA said...

kalau lily memang gelabah abislah..tido mlm tak lena..

~~*Lady Salwa*~~ said...

Memang kalau hilang beg duit rasa nak gugur je jantung... sebab dalam tu macam2 ada...

nasib baik duit ada sikit je, kalo tak lagi rasa ralat kan...

walaupun sal tak pernah lagi alami (harap2 dijauhkan), tapi rasanya tau la camna nak luruh jantung tu sebab pernah tertinggal handphone dalam toilet.... nasib baik org yang jumpa tu jujur... huhu.... tu baru henpon, kalau bag macam akak lagi la kan....

Ietams said...

Takziah ena..
Saya pun penah hilang wallet. .nasib baik mykids anak
dgn incik suami dimasa itu.
Memang hati terus tak keruan bile brg penting hilang.
Ye la. Jadi isteri dan ibu ni kadang2
Tak terkejar segala benda. Itu ini nak kena ingat.
Dlm pada beringat tu ada juga yg culasnya kan.
Bila jadi satu2 musibah yg jd sebab kita mula la emosi tak keruan memikir.
Byk2 sabar yer. Ujian ni utk kuatkan kita lagi di masa akan dtg.
#pesan utk diri sendiri gak ni..hihihihi..

Zura@Iwan said...

mmg cuak la mende penting hilang wooo...so smpi skrg x jumpa la ek? adeiii...

nasib baik cash x byk kan..

Izan Ishak said...

Allahuakbar ena... sapa tak cuak kalau hilang beg yg ada macam2 dlm tu kan. harap2 ada insan yg baik hati kembalikan benda2 yg penting. duit tu boleh di cari kan...

eMMe said...

adoi tak bestnye Ena...
kalo hilang.. camner tu, manyak keje nak settle tu... nak di urusin...
tak sangka, mende nak hilang, dok penting tu... Ena, jgn leka tau...
kene beringat sentiasa... diri sendiri ni pun lom tentu ingat, hahaha...

man said...

sabar jelah..klu dah hilang..

Nens Collection said...

ade org antar balai polis ke kak handbag tu?

hehe..teruskan part 2..hehe

Fieza79 said...

ya Allah mesti gabra habis..hrp2 ada la insan baik yg sedia pulang kan beg..

Alin Marlini said...

semoga ada rezki awak...

ieda said...

aduhh dikk
kesiannya .. memang kalau akak , serba serbi x kena .. dah lahh macam2 dlm tuu kan ..
aduhhh ... x perlah ena .. dugaan semua nie .. nak buat macam mana ..
kena beringat lah kan dik .. tapi bila benda nak jadi , gitulah ..
sabar ye dik ..