Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Thursday, 6 September 2012

Pic Raya: Part 2 : BBQ


Adoiliii la.. berjanggut nak apdet gambo raya.. aritu tak blh nak upload pic.. skrg ni kat ofis nak sign in pun tak blh.. blh view je.. nasib baik blh jengah2 uma korang sambil2 tinggal jejak sikit2.. tak tau la naper.. udahnyer... ni sambil layan cerita "Kau Yang Terindah" sambil bukak belog.. pilih2 pic & edit la sesuka hati.. hahaha.. ok la.. Moh layan.. 


Lepas maghrib dah mula membakor.. amik!! penuh sekali bakor! hahah.. patut la cepat siap.. tak sempat nak tompang asap membakor dah abis bakor upernyee... 


Berbaju hijau dan purple.. abang2 sy..yang biru tu.. my BIL.. berbaju putih tu adik lelaki dan yg itak merah tu anak buah..


Dah mula masak ni... sbb dah kukus kejap.. sbb nak kasi cepat masak.. tu yg cepat masak tu.. hehe


Ini anak abg yg berbaju purple tu.. time ni dah setat makan.. syok ooo sembang ngan Safiyah ni.. pot pet pot pet mcm org besar.. hehe


Ini? mak & ayah la opcoz kan.. hehhe.. malu2 meow je omak nak makan bila huby nak amik pic.. hahha


Candid!.. Ai like this pic so, munchhhh!! bukan senang nak capture moment gini.. asyik picture steady jekk kan..




Budak ni pulak? apa kes??






&






Salah satu sbb kenapa ai nak balik kg sangat2.. ni la.. Yang tetengah2 tu adik perempuan ai yg diapit oleh mak dan bakal mertuanya.. dah dilamar org.. Majlis kecil2an aje.. no pelamin bagai.. Membazir katanya.. Empunya badan baru je ngah prektikal sbg cikgu sekolah.. InsyaAllah.. Tahun depan Majlisnya..


Ni lah saat dinantikan.. bergambar beramai2 selepas majlis. Family besar kami.. Syok oooo ada adik beradik ramai.. campur ngan anak memasing.. Tapi ada lg anak buah yg tak de ni.. anak arwah kakak.. Meriah tak tunggu sedara mara.. kami2 je dah penuh!.. hehehe..


Jumpa lagi bila berkelapangan.. ecehh! ;P




** Petang esok (Jumaat) ada Majlis Raya Anjuran Puspanita, Hari Senin nanti baru ada utk Unit punyer.. Bahagian tak tahu bila.. ntah2 tak ada kot! dan akan disusuli dengan Peringkat KPKK pada Rabu minggu depan.. adoiii.. sendat la baju mak!**






13 Ulasan:

Gieyana said...

besrnyer..kita ry kedua da buat bbq gak..tp kiter kukus dulu n kemudian grill..:-)

ieda said...

alhamdulillahhh update jugak ekke .. berjanggut akk tunggu entry ena nie ekke ..

haaa BBQ lah paling best bila raya nie kan .. makanan banyak .. puas hati makan ;)

nak2 kalau ramai yg ada .. sama2 buat kerja .. perghh happening kan ;) macam kenduri lak ;))

ieda said...

alhamdulillahhh update jugak ekke .. berjanggut akk tunggu entry ena nie ekke ..

haaa BBQ lah paling best bila raya nie kan .. makanan banyak .. puas hati makan ;)

nak2 kalau ramai yg ada .. sama2 buat kerja .. perghh happening kan ;) macam kenduri lak ;))

mamalieyna said...

best tu beraktiviti camni, tmbh2 bila dpt berkumpul sesama kan..

tahniah buat adik ena, cantik manis mcm kakaknyee..hee~

LYAfrina said...

mmg bsr la family ena..meriah je bila berkumpul kan..tahniah buat adik ena..cantik orgnyer

kak tini (umialya) said...

meriahnya..

lieyalatif said...

wahhh meriahnye ena...dah le lieya ni hantu bbq ena....part bakar yg lieya tak suke hahaahah...

meriah tgk pic ena nie...boleht ahan ramai kan...seronok ni...mesti dah mcm kenduri kalo makan2 kan....tu baru adik beradik....belum sedare mare lagi yeak ena...wahhh mmg besar family ena...seronok....

eh cantik laa ena pakai dress tu..sweet jek....

UNAI said...

bakal pengntin tu sgt cntik! :-)

eMMe said...

Salam Ena...

skali update, amik kaw...
tu mmg manyak lagi yg tersimpan, terendam, hehehe..

hope, ada la kenangan kan...

hepi weekend dear...

takmo ke jumpe Me? dtg le umah me..byk lagi kuih raya Me, hehehe~

Nens Collection said...

meriah ramai2..tu br adik beradik, kalo masuk sanak saudara, kene pakai kanta carik muka..hehe

Dilla Ady said...

chumels adik ena! tahniah ye!

wahhh..besnye bakar2...slalu bakar2 ni wat time piknik jek..rindunye nk wat lagi...

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

sedapnyer bbq..
kite tak raya mane thn ni,
rase kureng aje thn ni.. huhu
sedih tu masih ade.. ;-(

MrS. F!zA said...

comelnya aksi mak ayah ..hehehe