Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Wednesday, 13 June 2012

Pusing!!!



Biasanya.. waktu2 mcm ni.. sy dah masuk tido.. seboleh2nya utk tido awal.. sbb pagi2 dah  nak kena bangun kan.. tu pun lepas keje2 rutin dah beres.. kdg tak sempat tu sambung pagi esoknya.. selalunya bab iron baju la.. tp di cuba sedaya upaya iron sebelum tido.. kalo terbabas pun baju dah ready utk di sarung.. macam korang jugak kan.. nak nak yg ada anak dah bersekolah.. semua kena sediakan awal2.. 


Sy usaha utk masuk tido awal tu ada sebabnya juga.. Moga dapat rehat yg cukup.. kononnya la.. hehe.. tp sy ni ada masalah tido sebenarnya.. kdg2 tido sy lena.. kdg2 tido sy kerap di ganggu dek mimpi2 yg ntah apa2.. pastu sangat sensitif... bila dah terjaga susah tau nak lelap balik.. puas berangan! bila pagi mula la liat nak bangun.. kat ofis asyik menguap aje.. huhuhu... 


Ni pulak tambah kes baru.. tp rasanya sejak bulan lepas juga la.. sakit kepala sampai ke leher.. kata org.. mungkin Stress!!.. or tekanan darah dah naik.. Nauzubillah! tak berani nak check.. entah la.. sakitnya berselang - seli.. sangat2 mengganggu keje2 harian.. waktu tido mlm lagi la teruk.. mata sangat mengantuk tp tak boleh lena.. abis badan sakit2.. lenguh sana sini.. keadaan mcm tu buat lg rasa moody di siang hari.. hrmmmmmmmmm...


Baru sikit kan... dah mengeluh... nak kata mengeluh tu tak la jugak.. tp sekadar nak meluahkan.. ni pun sbb tadi asalnya lepas solat maghrib memg sangat mengantuk (mana tak ngantuk kalau hari2 tak cukup tido).. tp tahankan mata.. p bilik air settle kan baju sekolah dak anis.. stok 3 hari punye.. dah cerah la semula mata walaupun kepala sangat berat.. bila berjalan terasa kepala berdenyut2.. tp buat2 tak tahu je.. dah berhari2 mcm ni..Kat ofis ada yg mengusik.. "berisi kot".. kalau ye... Alhamdulillah.. tp badan kita.. kita la yg tahu.. kalo berisi biasanya kita pening.. bukan sakit.. ntah la.. lg pun dr bulan lepas pun mcm ni.. Pelik?? sy lagi pelik.. tp buat2 tak pelik lah kan.. sbb sikit je tu.. org lain di uji lg mcm2.. hehe


Esok dan Jumaat, sy on leave.. Kenapa??? next time sy cerita ye.. tp bukan pegi bercuti2 makan angin..









10 Ulasan:

MrS. F!zA said...

ke.na sama je mcm fiza..kalo terjaga tgh mlm mcm susah nak lelap balik..nak2 anak meragam tgh malam..trus mata jd segar..haihhh..

* k.ena yg badan satu pon sakit sana sni lenguh fiza yg badan 2 ni jalan rsa nk tumbang..tkdaya dah..

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Hubby lily pernah macam ni..stress dengan keja..lagi2 dia keja shift..subuh balik keja tu memang dia susah nak lelap..kepala sentiasa pening..mata memang ngantuk tapi mata tak boleh lelap...kena mkn ubat dulu baru boleh tido..

♥MAMASYAZA♥ said...

akak sebelah malam mmg tak boleh tdo awal. paling lewat pun pukul 1 pagi. selalunya lepas masak, kemas dapo dulu, mendobi, sidai kain siap2. sambung iron baju, cuma kengkdg kalo letih sgt, terpaksa iron baju sebelah pagi

lieyalatif said...

rasenye penat n stress sgt tu ena....bawak2 la berehat.....tenang kan fikiran dan hati....kang kalo dibiarkan takut sakit lain yg dpt nanti...

take care yeak ena.....

eMMe said...

Ena, nape? try le sebelum tido minum susu, ade org ckp, kalo minum susu sebelum tido, leh tdo nyenyak, hurm.. tak pasti la kesan dia pada Ena camner lak, sian Ena, mesti penat kan... anak2 dah besar n bersekolah, mcm2 nak uruskan...
moga jadi ibu yg baik n dicontohi, (mane tahu saya leh jadi ibu hebat cam Ena nnt, hehe)

ak yuyunz said...

ehem ehem.. mana tu ena..

Amie said...

Kak Amie pun pernah menghadapi situasi begini, banyak kali... banyak sebab! Satu daripadanya fikiran terganggu oleh pelbagai tanggungjawab yang tak pernah selesai, risau dan bimbang, satu lagi perubahan hormon he he he hh kita ni perempuan memang hormon selalu berubah-ubah dan satu lagu sebab stress! kena tenangkan fikiran, berlapang dada dan lebihkan pengambilan makanan yang mengeluarkan peluh supaya perjalanan darah menjadi lebih lancar misalnya hirup sup panas, minuman ringan panas dan kalau rajin buat sedikit senaman.

Nens Collection said...

akak nnt check ye tekanan HB tu..berjaga2..bimbang jgak kan..kite ni sentiasa ajek stress..ngn keje,anak2..pemakanan yg x sihat..better g check kalo rs x sihat..;)

Nida said...

Kurang rehat kot.. takpun keadaan bantal yang tak menyokong tulang leher dengan betul...

rose ~ Ibu Rafiq dan Aishah~ said...

ape kate pegi rawatan darul syifa'..kdg2 benda2 camni pon jd kat saya..sy mintak air penawar..& baca ayat2 quran yg diberi..isnyaAllah mujarab..