Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Wednesday, 1 February 2012

Macam- macam...



Korang cuti? sama la.. tp cuti kami tak ke mana2 pun.. cuma huby je.. dapat job last minute.. so tinggal berdua je la ngan dak irfan. Tu pun td kemain lg meraung2 nak ikut huby.. dier ingat abah dier nak p jalan.. kalo abah p jalan.. kompem ummi pun ikut sekali ifan.. heheh.. sudahnya.. elok je ilang kelibat abahnya.. terus diam.. saiko betul!.. heheh..



si kakak.. awal2 lagi cam biasa rutinnya adalah ke sekolah. A'a.. mak paknya bercuti2an.. tp anaknya kena p sekolah... tu laaaaa.. dah sekolah area selangor kena la p sekolah.. kan kan.. kemain banyak lg dier tanya naper kami tak p keje.. hiiiiii...



okeyh.. tutup citer pasal  tu..



Alhamdulillah.. MIL kuar spital tapi BIL pulak kena warded.. ICU pulak tu.. ada jangkitan kuman di paru2.. Sian je.. pastu semalam tengah siap2 nak balik (4.30) huby call, kata dier xciden... Berderau darah kejap..  tp Alhamdulillah.. huby ok je.. kawan2 yg naik sekali ngan huby pun ok.. cuma yg warded sekarang "buah hati no. 2" huby.. tak tau la brp lama pulak tu kena warded. Nasib baik ada si comel lg satu.. leh la cover nak ke situ sini... hik hik.. cuma kata huby.. org yg langgar kete huby tu mula2nya lari tp nasib baik huby sempat amik no plate kete dan no tel kat teksi owang tu.. so, dier da tak leh lari lg.. 


Mcm2 yg berlaku.. org lain kena lg teruk dan mcm2 kan.. so, tetap harus bersyukur. Tentu ada hikmahnya.. 







13 Ulasan:

Lelord said...

seb baik xde pape kan

Izan Ishak said...

macam2 yg berlaku.. tapi tulah ena, mesti setiap satunya ada hikmah yg sangat besar kan...

nasib baiklah en hubby ena takde pape...

ieda said...

aduh2 .. banyak nyee dugaan ena ..
huhuh sabar ye dik
kereta .. BIL .. huhuh akak tumpang sedih .. x per .. insyaalah akan ok nanti .
dan akak doakan buat BIL ena ye

♥MAMASYAZA♥ said...

akak pun cuti gak arini, tapi cuti jaga sikecik demam

Ietams said...

alhamdulillah tak apa-apa

rynas said...

alhamdulillah..tak ada apa-apa.

umialya said...

xbest le cuti lain2

MrS. F!zA said...

mujur ada 2 buah hati..kami haitu buah hati nan 1 warded 2 mggu akibat eksiden kt pahang ritu trus patah kaki..seb baik kakak ada 2 buah hati..wp agak nazak tp terpaksa jgk pinjam..hahaha

*mujur hubby akk n kwn2 tkde apa2 kan..

Nida said...

nasib baik sempat ambil plat kereta orang tu..

Betul tu Ena.. setiap yg berlaku datang bersamanya hikmah.

eB ezrin said...

aduh. alhamdulillah x der pe pe. tc yer :)

~~*Lady Salwa*~~ said...

Sama la, cuti tak ke mana2 pun...

Mudah2an keluarga akak cepat sembuh..

eMMe said...

de je hal yg berlaku... apa pun, selalu lah kita mohon perlindungan dari Allah swt...

hari ni kerja...semangat!!!

lieyalatif said...

Allah.....sabar yeak ena.....tuhan nak menguji tu yg pelbagai diturunkan.....harap ena sekeluarga kuat okey.....

alah ena, lieya pun cuti semalam sibuk pi bank jek uruskan bende2 yg tak leh nak buat ari keje.....serang selangor le kiteorg ekeekekeke