Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Sunday, 23 October 2011

Terkadang Org Tak Peknen Pun Ngidam Lelebih Dr Org YG Peknen.. :P



hehe.. tajuk gitu?? apa kes???? hahahah..



Arini xtviti dirumah agak padat.. tp nyempat lagi bertenggek kat sini.. hihi.. sbb nya semalam asyik keluar aje dari pagi sampai petang, bila sampai rumah berehat2 kerana kepala yg kerap ting tong bbrp hari ni.. so, banyak keje yg delay.. tu yg hari ni pulun tu..



Td selepas sesi menyidai kain baju, tangan tu terasa nak capai pasu bunga yg dah tak de bunga kat atas.. erkk atas apa yeh org panggil.. atas pagar lah senang citer.. Memg lebih tinggi la dari sy.. ingatkan ringan aje.. rupanya masih berat sbb mash ada tanah didalamnya.. 



Makanya, terus lah terjatuh ke bawah.. huhuhu.. pecah sudah pasu bunga tu.. uhuhu.. dah la berjamannn tak ke nursery mencari pengganti dan menambah bunga2 dan pasu bunga di halaman rumah.. ha ni pecah pulak.. adeihh!! makin berkurang lah nampaknya..



eh! tetiba ada gambo yg tak berkaitan ngan n3.. hahah.. bukan apa teringat td si kakak request nak mandi kolam gini.. hurm.. sori la kakak.. arini jadual ummi penuh.. len kali lah.. huhu.. eh! gambo ni nampak dak adik lg besau lg si kakak.. kui kui kui..



Ok ok sambung.. ;P



Dah la bunga2 tu mcm hidup segan mati tak mau.. hehe.. sbb tuan umah tak rajin membelai.. kurang kasih sayanglah jawabnya.. huhu..


Semalam pagi kami sempat menukar buah cempedak yg dibeli minggu lepas tp tak masak2 walaupun dah seminggu.. pd hal masa beli kat penjualnya esoknya dah boleh digoreng.. dan bawak la balik dengan perasaan berbunga sbb sy memg hantu cempedak.. dah la susah nak jumpa kan skrg ni.. bila time nak masak rupanya masih belum masak.. 



Bila dah genap seminggu (semalam) kami pun pergi la tukar.. nasib baik pakcik tu meniaga dan dier kasi tukar.. dan nasib baik jugak sbb dier ingat muka ai yg lupa nak hidu dulu masa nak beli aritu.. xcited terlebih gitulah..hik hik..



So, petang ni.. harap dapat lah makan cempedak goreng.. tp kena tungu huby dulu.. huby keje pulak arini.. tak tau la kul berapa pulak baliknya tu.. katanya petang.. kalo ikutkan skrg pun dha petang kan.. hik hik..



Malam tadi pulak ajak huby kuar makan kerang bakor & rebus pulak.. kalah mummy preggy kat luar nun.. hahahha.. terkadang org tak pregy pun ngidam terlebih2 ye tak?? heheh.. tp yg beria dok makan kerang mengalahkan umminya tu adalah... si kakak.. hik hik.. ada jugak geng ummi rupanya.. eh! tp abahnya apa kurangnya... irfan??? seketui pun dier tak heran.. cehhhh!!



gambo yg ter kena mengena dengan n3.. dah gambar jugak adalah sesi ulang tayang.. hahahha.. tak kish la boring la pulak tgk entry bebelan sesaje..




K la.. 


Daaaaaaa....





7 Ulasan:

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Ena..kita samalah..lily ni pun hantu cempedak..sebiji tu boleh abis seorg..buat cucur cempedak memang sedap..ingat lg masa peknenkan Qis dulu..mak dtg dari sabah pun sanggup bawakan cempedak untuk lily..kat sana harga dia sgt murah..^_^

~izan~ said...

akak,n3 akak ni comel la cara bercerita sbb tetiba ada gmbr tak berkaitan tp menarik hihi.. kira smbi selam,minum air..

pasu akak tu mesti ada niat bunuh diri jugak tu sbb merajuk xde bunga hihi....takpe kak,lps ni borong pokok2 byk2,tanam plak smula =)

MrS. F!zA said...

kita pon suka cucur cempedak k,ena..pntang bau je msti cari..sedap giler kan cempedak goreng..

LYAfrina said...

ena... akhirnya blh gak masuk sini... byk kali masuk sini.. tp x boleh2... huhuhu...

heheh... cun lak ena senyum giru.. mcm nk tergelak jer ena senyum tu

~~*Lady Salwa*~~ said...

sal pun 'hantu cempedak' jugak... tapi memandangkan masih fully b/f summayyah terpkasa la puasa sat dulu dari makan cempedak... huhu

Sama la akak, sal ni rajin je beli pokok, tapi lepas seminggu dua terabai je la pokok2 tu.. hehe

wahida said...

aku pun pernah kena..punyalah xcited nak goreng cempedak, sekali tak masak lagi ko..huhu...pakcik tu ckp esok dah boleh goreng, tapi hampeh...nyampah!!

aiDieNa said...

Kitorang biler order kerang bakar ker kerang rebus ker.. tak menang tangan berebut.. hehehe.. especially si Alyaa.. sanggup mentapau tue kalau tak abis..