Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Saturday, 8 October 2011

pagi sabtu ku.. hihi..


Memandangkan arini ari sabtu.. hajat dihati nak je sambung tido pas solat subuh tadik..;p  tp tak blh pulak sbb huby nak kuar cepat.. malam td ingat nak masak nasi goreng (dah lama betul tak buat.. last rasanya msa bulan poser aritu, tu pun sekali je kot) tp lupa nak masak nasi siap siap.. memg boleh je masak pepagi td, tp nak masak nasi goreng lg sedap menggunakan nasi yg dah sejuk, kalo baru masak maknanya nasi tu akan lembik sikit kan.. ecece.. cam org lain tak tau masak nasi goreng pulak gayanya.. kah kah kah. 



Sudah nye ku masak je la cokodok ala2 cucur udang tu.. okeyh... settle utk huby.. ye! huby tak cerewet bab makan.. janji perut terisi.. masalahnya pd anak2.. tak de nye dorang nak makan cekodok yg ada segala mak nenek sayur mayur tu.. tak makannya.. roti + biskut memg la ada je kat atas meja tu.. tp sian pulak.. nak nak dak irfan dah mula tak sihat balik sejak semalam.. asyik batuk lepas tu muntah.. lagi lagi kalo tambah ngan selesema.. makin la tak selera dier makan.. tak elok juga bg makanan yg berminyak.. nasib baik tak demam.. kalo tak lagi haru.. 



Makanya ku masak la bubur ayam.. kegemaran sepanjang zaman.. eceh! gaya cam dah lama benor idup.. huuu.. yerla.. senang utk disediakan.. cuma lama nak nunggu nasi bertukar menjadi bubur.. nak nak bila guna beras basmathi.. tu pun dah rendam dulu td.. beras biasa tak de pulak.. nak buat sup ayam tp ayam utk sup baru kuor dari freeze.. aiyayaya.. lambat le sikit nampaknya.. 



Maknanya bubur tu terus jd menu sampai ke tengahari la gamaknya.. entah2 selagi ada sbb masak banyak juga.. sbb apa? sbb bukan saje kegemaran anak2, tapi suam & isteri juga.. hihihihihi.. sonang sonang..




K la..



hari cuti minguan gini, ramai yg tak berblogging, so, bebel & baca sorang2 jelah.. kui kui.. hurm.. dok bebel2 ni baru teringat kain baju banyak yg tak berlipat lg tu.. haihhh!! malas sungguh rasanya.. kalo lipat belah malam sambil tengok tibi, ada gak la tangan lain (huby) yg bantu.. kalo siang2 gini.. menjawabla lenguh pinggang nak mengabihkan nya.. huhuhu..







11 Ulasan:

♥MAMASYAZA♥ said...

akak ni lagilah. mesin basuh rosak. hari2 asik ulang alik umah tokumi basuh baju. ntah bila minah jepun tu nak siap. bila call kedai, depa bagitau spearpart takde...cam hampeh aje

ieda said...

dikkk same je menu kita nie... akak buat nasi grg dan cucur carrot cicah kuah kari ...

ekekek nie kat umah mak nie tapi di cybercafe ..edicted sgt ngan blog ekekek

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Betul tu Ena..mmg x sedap klu goreng nasi yg baru dimasak..lembik jer..
Bubur ayam pun sedap juga tu.. ^_^

umialya said...

mmg le ct keja tp x ct 'bw', hihihi

Amie said...

selamat petang Ena,
macam-macam cerita dari dapur ye... suka baca, sebab adakalanya lebih kurang je dengan kita alami...

~aSHa~ said...

kalo ari ahad org pantai timur dah keje....ehehehehe

tapi asha tak keje la lagi....

MrS. F!zA said...

k.ena sngkan kan dpt hubby tk cerewet..msklah apa je jnji blh mkn..hikhik..sama je mcm naman tu..tkpnh komplen..

~izan~ said...

senang kak husben jenis mkn apa aje..kita senang,dia pun kenyang hehe..

izan baru sempat dtg sini kak,bz kemain mengalahkan akak yg keje hehe...

kalau izan,masak nasi lemak pun menu tu la smpai ke tghari err ptg jugak kdg2.bubur lagi la sesuai sepanjang masa eh zaman heehe

ibundo said...

salam ena. sehat ke..
komen ena kat blog kpah semua masuk spam. tak tau kenapa. tiga empat hari kpah akan cek comment kat spam tu. Tu yang terjumpa komen ena..

Pepel BoNda AmaNi said...

cuti eida padat ngan xtvt..penattttt sangat...

Ietams said...

menu bubur tu pun menarik juga kekadang kan.. tambah lagi petang-petang skrg hujan je ni..