Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Monday, 12 September 2011

Demi Anak-anak


Salam Semua..


Mcm lama je tak jengah sini.. rumah korang pun sy tak jengah... maaf la.. bukan main sorok2.. or makan terlebih chipsmore yg kejap ada.. kejap tak de.. hehehe.. tapi.....


Kami semua tak sihat.. bermula dgn huby, lepas 3 hari sy pulak dan disusuli dengan anak2.. hurmmm... nasib baik masa sy demam tu anak2 tak teruk sangat, so, ingatkan dah baik la kan.. rupanya.. masih berlarutan dan pagi ni pun huby bawak si kakak ke klinik lagi sekali sbb bekalan ubat dah nak abis tapi demamnya tak baik2.. lelahnya menyerang lagi semalam.. berulang2 pulak demam dorang kali ni.. semalam pagi ke tengahari nampak mcm dah ok.. tp belah petang baik si kakak or si adik, suhu badan naik mendadak.. bila dah malam si adik dah mula surut panasnya.. tp si kakak hanya reda dalam masa setengah jam lepas bg ubat, lepas tu panasnya mcm api datang balik.. duduk la sy mengadap si kakak sampai jam 1 pagi.. kejap2 jelum.. kejap bagi gas.. kejap bagi ubat.. nasib baik la diri sendiri dah tak demam lagi.. hanya tinggal batuk & selesema yg biasanya ambil masa utk pulih sepenuhnya.. huby yg dah dekat seminggu tu pun belum baik lagi batuknya.. Jam 3 am sy tersedar dan pergi check badan si kakak.. sama jugak.. masih panas.. sy teruskan jelum dier.. nak bagi ubat tak boleh pulak sbb dah bagi jam 1 am.. kang terlebih dos pulak budak tu.. so, sy bagi dier minum air zam-zam. Jam 5 am sy kasi lagi ubat demam dan jam 6 sy bagi dier neb.


Hari ni target utk pergi keje sbb hari Jumaat minggu lepas diberi MC dan khamisnya half day sbb demam. Tapi bila kedua2nya masih perlukan pemantauan, terpaksalah korbankan cuti demi mereka.. mula2 memg nak hantar je pada pengasuh mereka tp kalo sorang je yg demam tak pe jugak tp ni dua2 sekali.. dah tu demam yg datang berulang2 tak boleh nak diduga pasang surutnya..


Sebagai seorang ibu, kita yg lebih belas kasihan bila tengok anak mcm tu.. sampai lupa kesihatan sendiri, masa tidur, makan dan rehat sendiri.. Semua yg bergelar ibu pun begitu.. ^_^


Ok la.. panjang pulak bebel pagi ni.. hehe.. 






22 Ulasan:

♥MAMASYAZA♥ said...

sama la cam akak pun, masih kurang sihat. sikecik baru ja lega demam. minggu lepas aje akak dah cuti 2 hari, dpt mc 2 hari. minggu ni terpaksa gak pegi keja, walopun sebenarnya diri ni tak sihat lagi. yg penting anak2 perlukan pemantauan kita

NM02 said...

kami sekeluarga dah sembuh dari demam, selsema, sakit badan...

moga ena sekeluarga cepat sembuh juga ye.. makan ubat ikut masa. rehat cukup2..

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

musim raya mmg musim demam kot eh..siannye semuanye demam...sib baik ibu dia kuat utk jaga budak2 tu..

mek na..moga korang diberikan kesihatan yg baik..aminnn

eMMe said...

berkorban apa saja..anak2 harta yg paling berharga kan Ena.............

Anamarza said...

saya pun anak2 selesema mama pun terjangkit sama

lieyalatif said...

alahaisiannye ena...mcm lieya gak le mase raye ke 3 ari tu ...si dayyan demam...tak penah2 demam....risau betol....

lepas tu smija plak kene lelah...mmg tak sangke mija ade lelah....

harap2 anak kite terus sihat la hendaknye kan....

ieda said...

ya allah dikkk musim raya tahun nie ramai yg x sihat dik .. akak boleh dikatakan silih berganti dgn anak2 .. sib baik akak sihat leh lahhh tgk kan mereka ..

cuma akak cuti baru2 nie kena cikaaa huhuhuhuh

Dilla Ady said...

dilla pun baru ni la leh bertenet..slamat ari raye eh ena!

susah ati kan bile sekuarga tak sihat ni..rajin2 mkn ubat biar cepat sembuh ye..

wahida said...

mmg tak sanggup tgk anak2 sakit..tak lena tdo kita dibuatnya..

semoga uolls sekeluarga cepat sembuh yer...

eB ezrin said...

betoi... anak2 come 1st

Fieza79 said...

patut lama tk nmpk ena...

kfieza pun demam lps raya ritu..seb baik anak2 tk demam...mama nya terlebih raya...anak2 cool je hehehh..

LYAfrina said...

xpe ena..
apa2 pon ank ttp utama.. lya n asya ni pon x bper sht gak.. tu x bblog n bw...

apa2 pon lya doakn anis n irfan cpt smbuh

~Siti Hajar~ said...

Sga smuanyer cepat sembuh yer...dugaan beraya tuh..

NzA said...

moga cpt sembuh...take care....

noornazuha said...

salam kenal and salam syawal....salam perkenalan jugak dari saya yek..

umialya said...

musim demam ke krg ni? mg cepat sembuh ye.

sib baik anak2 sihat w/pun sblm ni ader anak jiran terkena campak

Ietams said...

kesiannya.. memang musim demam skrg ni kan..
moga cepat sembuh semua yer..

hajarus said...

mg akak sekuarge cepat sembuh ekkkk...

Pepel BoNda AmaNi said...

ye la kak...eida ngan amani pun xbrapa sihat skrang nie..huhuhuhu...

MrS. F!zA said...

alahai siannya kt famili k.ena..hbis semua demam plk kan..yelah selalunya gitu lah kalo balik beraya..sbb perubahan cuaca, panas di tgh jalan, minum ais lg musim raya ni kan..thn lps fiza pn demam time raya..mujur thn ni tak..sbb lgsg tk minum ais..hihihi..

*k.ena, plannya nk ke rumah ni..hahaha tetiba je kan..ahad ni ada open houz kt tmn melawati..igt nk ke rumah k.ena sekali tu pon kalo k.ena ada lah..rumah k.ena kt mana eh?hihi

Nida said...

Salam Ena..

Kesiankan bila melihat anak sakit.. raa pada masa itu biarlah sakit itu pindah pada kit..

Di NZ ni ramai surirumah yang berpelajaran tinggi tau.. sebabnya mereka ada elaun.. sebab tu mereka tak perlu risau klu tak bekerja.. bagi orang Barat ni.. anak-anak lebih utama.. sebab tu kerajaan sanggup memberi habuan kepada mereka yang tidak bekerja agar dapat meluangkan amsa bersama keluarga.

~izan~ said...

kalau anak2 sakit mesti si ibu la insan paling risau. anak2 izan ni tgh ansur2 plak mcm nk demam..daddy dah balik laut..izan yg rasa nak demam ni pun kena tahan2 jugak sbb nnt siapa nk jaga anak2 huhu...