Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Wednesday, 22 June 2011

Jom Sarapan Ngan Kuih Ni..



Salam...


Selamat Hari Rabu.. ^_*

sesi menggoreng
alamak!! ciri2 terlebih garing sudah terserlah ni.. muehehehhe..


haaaaaaaa.. kan.. bertukar color sudaaaaa.. ngeh ngeh..



kenal ngan kuih ni?
mcm2 saiz adooo.. hahaha..
Ala rasanya lebih kurang je ngan kuih keria ke apa ntah yg bulat2 cam donut tp kurus dah bersalut gula tu.. bezanya yg ni gulanya kat dalam.. 



Jom sarapan jom....
Ini kuih peberet kalo masa kat kg.. tp kalo kat KL jarang lah jumpa.. mungkin ada tp sesetengah gerai yg menjual kuih2 tradisional gini la.. eh! ni kuih tradisional jugak yeh? ahahahhaha.. yer la kot kan.. correct me if i'm wrong.. :D



Rasanya dah lama betul tak de entry yg bermanfaat yg blh dikongsi bersama.. sblm ni sy banyak masa menggodek2 sana sini cari info, skrg masa sangat terhad.. ada tambahan kerja yg sy terima.. tu yg entry pun merapu2 jek.. :(



wordless wednesday kan.. tp ai bantai mengarang.. muahahhah..








23 Ulasan:

pena rozie said...

wou... kueh cek mek.

LiLy @ MumMyQiStInA said...

kuih ni..mcm Tak pernah mkn..
nmpk sedap jer.. ;)

iduraz said...

kui ni sedap..saya sangat suka..hehe

♥MAMASYAZA♥ said...

pagi ni akak bfast ngan gula2 mentos aje...hehehe

ieda said...

dikkk nie kueh cek mek molek dik .. sedappp dan manis ! :) semanis ena lahh , kena dah tuu ...

MrS. F!zA said...

k.ena ap eh kuih ni?cikmot buat haitu lupa dh nama dia..hikhik..tp ai tk pnh rsa lg lah..kuih ni asl pantai timur kan?

~~*Lady Salwa*~~ said...

penah la jugak buat kuih ni masa dulu2... sekarang dah jarang buat...

kuih cik mek molek kan namanya... hehe (betul ke???)

Anah said...

sedapnya..lama xmakan

eB ezrin said...

mmg sedap eh? x penah mkn.. :)

Nana said...

sedapnye
saya suke kuih ni
dah lama xmakan
penah sekali je buat sndiri hehe

eMMe said...

wordless kunun...huh!
Ena, bantai je la, tak kisah beb! best dgr u membebel, heeee~ cam dengar je....

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

che mek molek..my peberetttt

Fieza79 said...

mcm kuih kembung je kami panggil kat sini...tp tkde inti dlm..kosong je dlm...

♥MiZz-siHa♥ said...

mcm penah tgk,tp xtau name kuih ape..

Ms Fai Ayie said...

waahhh, terliur!!! kuih ni mmg feveret fai.dlu time sekolah rendah slalu mkn kuih ni.tpi skrg dh susah nk cariii...huhu...

jom singgah blog fai
http://fai-ayie.blogspot.com

KuNanGKuNanG said...

sedapnye cek mek ni....huhu

Dilla Ady said...

suke kueh ni..

tp pandai makan jek, buat tak pandai...huhu

Izan Ishak said...

dah lama sgt tak makan kuih ni. mmg best. kuih che mek molek kan?

umialya said...

kuih che mek molek.. lamanya tak buat..

ader idea daa nak makan aper, kena cari keledek pasni.. huhuhu

Nur Hawa Mohd Zin said...

cek mek molek! suka makan waktu panas2 kak...sebab mencabar..heheh...nanti gula cair :)

aiDieNa said...

Haa.. kuih keria salah satu kuih kegemaran akak juga.. kuih nie pernah tengok.. pernah jugak raser.. rasernyer.. tapi ape ke nama kuihnya ini dak Ena??

lieyalatif said...

Ni kuih peberet lieya ni ena....kuih cek mek molek.....sedao ni....creet creet air gule meleleh bile gigit...

Zue AnnaLeeya said...

beh kuih cek mek molek...
terliyooo doh...