Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Friday, 3 June 2011

Meh Kita Nyanyi Sama-Sama


As'salam...
Korang tahu lagi ni? meh kita nyanyi sama2..



Dengarlah hai sobat
Saat kau maksiat
Dan kau bayangkan ajal mendekat
Apa kan kau buat
Kau takkan selamat
Pasti dirimu habis dan tamat
Bukan ku sok taat
Sebelum terlambat
Ayo sama-sama kita taubat
Dunia sesaat
Awas kau tersesat
Ingatlah masih ada akhirat


Astafighrullahal’adzim


Reff:


Ingat mati, ingat sakit
Ingatlah saat kau sulit
Ingat ingat hidup cuma satu kali
Berapa dosa kau buat
Berapa kali maksiat
Ingat ingat sobat ingatlah akhirat


Cepat ucap astafighrullahal’adzim


Pandanglah ke sana
Lihat yang di sana
Mereka yang terbaring di tanah
Bukankah mereka
Pernah hidup juga
Kita pun kan menyusul mereka


Astafighrullahal’adzim


Repeat Reff


Cepat ucap astafighrullahal’adzim
Repeat Reff


Cepat ucap astafighrullahal’adzim
Cepat ucap astafighrullahal’adzim


Nyanyian: Kumpulan Wali Band



lagu ni.. sy tuju pada diri sendiri yg sokmo tewas dengan emosi marah dan lupa pada diri sendiri, org sekeliling apatah lagi..uhuhu.. seperti kata2 yg di ambil dari umah Dilla-Ady (thanks ye Dilla.. ^_^) yg berbunyi camni:

"Bila aku marah, percayalah, aku lebih kecewa kerana tidak menjadi aku dan bila aku marah, percayalah, aku lebih kecewa kerana gagal untuk memutar balikkan waktu" (terlajak perahu blh diundur, terlajak kata...... ) eh! cam tak de kena mengena je ngan lagu ni.. :D







7 Ulasan:

Lynn Hamzah said...

lynn suka lagu nie...

Nur Hawa Mohd Zin said...

anak2 buah awe kalu kenduri kahwin memang karoke lagu ni..heheh

~Siti Hajar~ said...

lagu ni my hubby wat caller rington dia..mmg best!

wahida said...

suka lagu ni...mmg layan...

~~*Lady Salwa*~~ said...

lagu pebret faris nih... siap leh hafal lagi... hehe

hajarus said...

hajar suker lagu ni.. ;D

Pepel BoNda AmaNi said...

hari tue nyanyi kat karok lagu nie..nyanyi ramai2...