Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Saturday, 21 May 2011

Tragedi Tanah Runtuh Itu Tidak Jauh Dari Kami




Tragedi tanah runtuh yg menimpa rumah anak yatim Al-Takwa, Felcra Semungkis di Batu 14, Hulu Langat  sangat mengejutkan.. tak jauh sangat dah dari umah kami ni.. berderau darah masa memula tengok berita kat tv petang tadi.. Yerla.. kami juga tinggal di antara kawasan yg berisiko tinggi utk kejadian tanah runtuh mcm tu.. Nauzubillah.. Moga kami dan semuanya dilindungi. Kepada mangsa yg telah kembali ke rahmatullah, moga roh mereka dicucuri rahmat.. dan semoga kerja2 mencari dan menyelamat sebahagiannya lagi dipermudahkan olehNya.





9 Ulasan:

@e_da said...

semoga semuanya selamat....

Gieyana said...

semoga semuanya selamat..dan Alfatihah utk mangsa2 yg pergi..

Nana said...

harap2 diorang seme ditemui hidup2
amrul pon dah sampai dari kluang utk operasi menyelamat mangsa

mamalieyna said...

Hissh seriau nye Ena, dgr kt berita je da seriau, kalau sendiri kt area situ pasti berganda seriaunya..huu~ hati2 dan Insyaallah, semuanya selamat~

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Sedih dgr berita ni..Al-fatihah buat mrk..Semoga yg lain dpt ditemui segera..
Insyallah Ena..semoga semuanye selamat & tiada apa2 yg serius berlaku.

ieda said...

ya allah dik ye ke .. huhuhu rumah tuu dekat betul ngan cerun bukit .. tanah disitu bila2 masa boleh runtuh sbb ujan kan ..

kalau boleh dielakkan .. huhuh takziah buat keluarga mereka .. tapi mereka semua anak2 yatim kan huuu

NzA said...

Sedih dgn peristiwa trjadi...al-fatihah.

aiDieNa said...

Tu lah Ena kan.. mudah² kita semua di bawah lindunganNya..

Ietams said...

take care ye na..
risau juga kann bila tau tpt kejadian tu berhampiran je