Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Saturday, 28 May 2011

Selamat Bercuti Buat Mereka Yg Berhajat Pulang Ke kg Halaman Masing & Berhati2lah Dimana Saja Berada



*_*



Sabtu datang lagi.. Alhamdulillah.. masih ada kesempatan utk menikmatinya.. esok lusa belum pasti.. 


Mana korang seme arini? ramai yg dah mula bercuti dan pulang ke kg halaman masing2 ker? sepatutnya sy juga menyertai adik beradik yg lain pulan ke kg.. tp apa nak buat huby keje.. dan perjanjiannya telah dibuat, makanya tak blh la nak sertai mereka.. klu nak juga kena la balik kg mcm dulu.. balik sendiri dengan anak2.. tp tak sedap hati juga la kan.. takkan nak balik tanpa huby lg.. cukup la sekali.. tak pe la lom rezeki lagi kali ni.. next time maybe..


Arini ada kenduri betul2 lorong umah kami ni.. nasib baik tak terkena kemahnya dipasang betul2 didepan rumah saje, kalo tak susah juga.. bukan susah apa.. susah nak kuar masuk kete.. cam sy ni tak pe lah.. tak kemana2..bg yg selalu keluar masuk kena lah bg kerjasama dan bukan selalu pun kan... masa ni lah kita ingin melihat tetangga saling bertolak ansur.. hidup berjiran tak boleh pentingkan diri sendiri.. masa ni masa mereka (buat kenduri), satu masa nanti, panjang umur tentu kita juga lalui benda yg sama.. cuma tak tahu samada semua berfikiran mcm kita.. kot2 ada juga yg hentam keromo saja buat apa pun.. eh!tetiba plak yeh bebel pasal ni..  hihi.. ok ok.. dah dah..:P



Saje je.. mengetip kat sini sementara nak tunggu ayam yg baru kuar dari freezer..


8 Ulasan:

rynas said...

Ena balik kg?? akak pun mgkin balik jg tapi minggu kedua ler..selamat bercuti yer

chugie said...

X balik kg ke na?

betul tu.. jgn pentingka diri.

teringat kat satu kisah psl jiran sy ni.. aduhai!

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Tak kemana2 hari ni..hubby ada training kat S'pore..
Klu lily hanya dpt blk kg setahun sekali.. ;)

kakpah said...

makan kendurilah harini ye ena..

Izan Ishak said...

insyaAllah...nnti balik kg dgn hubby mesti lagi syok kan ena. izan kalau diberi pilihan balik dgn anak4 pun taknak rasanya. tak best kan...

cuti sekolah = kenduri kawen... esok pun nak nak pi umah pakcik (sepupu izan kawen)

selamat berhujung minggu ye ena!

mamalieyna said...

eina pun lepak kt umah je ni..jeles kakak eina balik kedah..huu~

selamat berhari sabtu...esok kot jln2...ada kenduri eh, jgn lupa pergi..hee~ eina dok umah tinggi ni, takde masalah sgt kalau kenduri..hee~ sbb khemah bkn depan umah sendiri..hee~

Nida said...

Meh ler Na.. jalan sini, hiburkan hati Kak Nida ni haaaa....

Nur Hawa Mohd Zin said...

huhuh..bila dah habis sek ni cuti sekolah pun tak da ape dah..cume layan kartun je la :)