Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Monday, 30 May 2011

Rezeki Ghimau



Heheh..


ada ke ek istilah gitu? eh! ada.. dulu mak sy selalu guna perkataan tu bila aritu ada je dapat makanan sampai tak termakan dibuatnya...


Al-kisahnya.. sebelum lunch tadi, cc ada wat announcement arini tok sah kuar p cari makanan sbb bos belanja makan nasi beriani.. Alhamdulillah... rezeki murah betul arini.. tu la istilah perumpamaan yg digunakan mak sy dulu.. pelik pun ada gak bila dikenang balik.. hik hik.. apa kaitan ngan ghimau (harimau) ngan rezeki yg datang mencurah pun tak tahu.. nanti nak tanya la.. :P


[nasi_beriani.jpg]

pinjam google punyer..
arini ari malas menyenap.. huk huk..
walaupun tak sama ngan pic ni.. kira ok lah ni..



sy kalo makan nasi beriani tak suka sangat makan ngan kuah, pelik kan? kih kih.. bukan pasal apa.. sy suka menikmati rasa sedap nasi tu.. tp kalo nasi tu keras or kurang rasa baru la sy tuangkan kuahnya.. hihi.....






15 Ulasan:

wahida said...

saya lak mkn tengahari siput sedut ko...wallaweh...sedap gilos!!

ooo, mcm tu lak cara ena mkn nasi beriyani ek? pelik gak tu...mcm mkn nasi arab lak...hehe...

untung ada org belanja...

pena rozie said...

sedapnyer...

chugie said...

sedapnye nasi tu..

-Nureen- said...

baru jer mkn nasi beriyani kat kenduri abg kat JB sabtu lepas.. mmg sedap sgt.. abes mkn rush blk png asben ada class ahad fenat tol.. umah bagai tongkang pecah la..

td sama mcm wahida mkn siput sedut tp yg geramnyerr slalu jerr sedut x mau kuaq ;(

~~*Lady Salwa*~~ said...

syioknya ada org belanja yeh...

sal dulu tak berapa suka makan nasik beriani. Pas kawin baru la 'ter'suka makan... hehe

MrS. F!zA said...

adeh.. apa kaitan ngan rimau ni..igtkan mantera apa td..kikiki..

*kalo kita mkn nsi tk puas tkde kuah..hikhik

kakpah said...

ye la. ghimau kaalau makan dia tak makan semua. dia simpan dulu yang lebih kahkah..
sodap tu ena nasik briyani. kakpah pun makan nasi briyani gak semalam..

~Siti Hajar~ said...

perghhh...nsi beriani sedap tu..

Kat utara ni ns beriani gam, mmg terangkat hbs klu mkn...hehe

Lynn Hamzah said...

syok tu boss belanja...hehehe...

umialya said...

lagi2 pasal makanan, sedapnyaaaa.....

Nur Hawa Mohd Zin said...

awe pun suka makan nasi semata je kak..heheh...istilah tu agaknya sebab harimau kalu bagi makanan terus ngap kot...hehehe :)

LiLy @ MumMyQiStInA said...

wah..sedapnye tgk nasi tu.. ;)

mamalieyna said...

dapnye...lama tak mkn nasi beriani..huu~

Ardini Humaira said...

akak suapkan dni sket :)

Pepel BoNda AmaNi said...

dah lama xmakan nasi beriani...