Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Thursday, 12 May 2011

Megi Pun Megi Lahhhhhhh!!



Lom pukul 1.00 lg ni.. tp lapor sudah ni.. 
Pernah tak.. korang p cafe ker, mana2 food court la kan.. korang memg rasa sangat lapar tp bila dah sampai.. menu memg ada mcm2.. masalahnya bila nak order korang tak tahu nak order apa?? ahaha.. pernah tak??? sy???? jawapannya.. PERNAH! buruk pangai kan! huhu.. ngaku ni.. :P





Sudahnya.. sy pilih utk makan megi jekkk.. ahahhahah... 
Alhamdulillah.. kenyang jugak walaupun makan tak abis pong dek penangan selera makan yg tak menentu.. huhu.. 



contoh cam semalam, eh! silap.. 2 hari lepas.. balik2 je terasa nak makan... makan nasi goreng jekk pong.. so, alang2 dah sampai umah agak awal.. lom pukul 5.30 tu kira awal la kan.. hihi.. so, kung kang kung kang bersilat.. padahal wat nasi goreng jek pong.. keh keh keh.. sudahnya makan sesuap 2 jekk.. selebihnya suap anak2 makan dan simpan utk huby.. sbb hubybalik lambat sbb p main badminton dan settlekan kije dier.. asalnya nak tunggu makan sesama.. tp dek rasa nak makan berkobar2 memula tu.. terus je la makan.. kui kui kui.. haaaaaaaa.. sudahnya huby la yg abiskan semuanya.. camner nak kuwus gitu kan "b"? ye ye je p senaman.. balik makan yg berat.. ahaks!!!



Arini.. rasanya nak makan asam pedas lah.. sedap tau.. ada kat Dayabumi.. kat situ memg rata2 yg p makan sbb nak makan asam pedasnya.. tp menu yg lain pun ado.. cam chicken chop, fish & chip, laksa, soto.. tp makan yg berlauk nan hado lah pulak.. dan sayangnya kat situ kedainya kecik sajork dan ruangnya sangat la terhad.. selalunya time gini dah penuh dah.. jenuh la menunggu.. tak pe.. janji dapat makan yg kita suka dan tak rasa rugi membayor.. yer tak??? :D






15 Ulasan:

MRS. K said...

lama tak makan megi.. huhu..

♥ aNJe a.k.a MaMa_Balqis ♥ said...

pernah gak, dari dalam kete dah dok pikir nak makan ape...hu...hu..lama tak makan maggie

Mama Hanim II said...

megi pon sedap kan ena.. lapar dh ni..hehe..

.::Lynn::. said...

nampak mcm mee bandung

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Maggie pon sedap juga..
bertambah nikmat klu mkn time lapar sgt dh.. ;)

~Siti Hajar~ said...

maggi peberet my hubby tau...hehe

my hubby klu xtau nk mkn apa mesti pilih maggi, sy ni xlarat nk marah dia, klu setakat nk mkn maggi xpyh mkn kat luar, kat rmh pn sy blh masak...ekekekek

Ena said...

mrs.k,

tu la.. sesekali pekena ok jugak la kan.. :D


Anje,
heheh.. dah makan ke belum tu?



mama hanim,
seseklai makan memg sodap.. hihi..tp ye la kena makan time lapar..



lyn,
mee bandung?? pulak.. hihi..




Lily,
tul tu lily.. :D



hajar,
yela hajar, sama cam asben akak jugak. suka makan megi bila tak tau nak makan apa.. tp akak tak suka sangat..dan sangat jarang makan megi kat umah kat luar apatah lagi..rasa nya cam pestime plak makan megi di abad ini.. ahahha..

Nur Hawa Mohd Zin said...

ni bukan Maggie bodoh...Maggie macam ni sedap!

Izan Ishak said...

maggi pun sedap kan ena~

MrS. F!zA said...

megi pon nmpk sedap kalo buat kena ngan gaya kan?

Redbloodsnow said...

zie ari² mkn megi...adehh! mana taknya zie jatuh sakit skrg ;P

Nana said...

magee ke ni kak
nampak mcm mee bandung je hehe

ieda said...

adehhhh
zazzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

lari .. nak masak meggi ..
ekekkekeek :)

Ena said...

semua komen entry ni dah ilang..
sob sob..

iduraz said...

megi pon kalau kena gaya masaknyer sedap kan..hehe..dayabumi?kaat gerai2 yang bwh tuh ek...dulu kita keje sana memang ari2 mkn kt situ, suma sedap!