Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Wednesday, 11 May 2011

Ada Gak Yg Tengok Rupanya.. Betul Lah Tu.. Hihihi.. Yeyyyyyy!!..Leh Masuk Tv.. ^___^



Apa bendanya la tu kan? eheheheh..
Moh ler baca komen yg ditinggalakn oleh kawan blogger kita Dilla Ady cam kat n3 sebelum ni..


Dilla Ady said..
eh, leh pilih hadiah ye ena? beznye..

ena, ari tu nampak cam ena la kena intibiu pasal PTK dimansuhkan dan kerajaan nk wat sistem penilaian 360 darjah kt berita AWANI tak silap?

ena ka itu?
 
5/11/2011 11:18:00 AM




Jawapannya: malu plak nak ngaku.. hik hik hik.. erm ok la ok la.. yela Dilla.. ena la tu.. ngeeeeeee.. ingat kan x nak up la citer tu kat sini.. tp memandangkan ada yg terperasan sy kat lam Berita Astro Awani tu.. so, sy up la.. hihi.. ok gak tu.. ada modal nak wat n3 arini.. ihihi.. 



Camner sy leh termasuk lam interbiu tu al-kisahnya bila mana petang tu tepat jam 4.30pm sy dah ready nak p punch card.. sbb aritu start jam 3.30pm opis dah blackout sampai lah waktu WP1 abis.. so, dengan sukahati nya la sy nak balik awal.. biasanya paling awal pun 4.40 baru sy kuar.. kalo tak jam 5.00.. makanya berjalan lah sy dengan senang hati sbb dapat balik awal.. sekali bila nak bukak jer pintu kete, terdengar ada sore menyapa cam gini :



"Kak blh tak sy nak minta pendapat akak berkenaan PTK yg dimansuhkan dan digantikan dengan 360 darjah.."



Dan sy pun ngan muka ala2 blur tu tak jawab pun boleh tp sy senyum aje.. bg la kerjasama kononnya walhal lam paler blank.. ahahhaha.. nasib baik la sebelum tu ada gak la sok sek sok sek pasal 360 tu.. masa tu sy benarnya tak perasan lg yg ada videoman kat sebelah tu.. masa tengah jawab tu baru perasan yg rupanya mende tu dirakamkan.. adeihhh!! terus la lam hati berkata: Alamakkkkkkkkkk!!.. tp dah tak leh wat per la.. so, redah je la mak jawab.. keh keh keh!..



Gitu la lebih kurang citernye... uhuhuh..



Kalo skrg org tanya memg sy sendiri dah lupa sy jwab apa.. ahahhahaha.. dan sy sendiri pun tak sempat tengok tau.. tp huby sempat la tengok ngan anak2.. ngah solat leh plak dengar sore si kakak jerit gini : "ummi la.. ummi, abah kakak nampak ummi kat dalam tibi"..  erk?? :P








22 Ulasan:

Pepel BoNda AmaNi said...

peewwiiitttttt ummi irfan masuk tv..

MrS. F!zA said...

phewwwittt nk autograf!!

* ouh ni kira main intebiu jelah sape yg diorg jmpa..kehkehkeh

LYAfrina said...

WAHHH.. GLEMER, BLH MSUK TV GITEWW

hajarus said...

wahhhhh... k.ena msk tv laaa... rugi hjr x tengok... ;d

LiLy @ MumMyQiStInA said...

wahhh..glemer..dpt masuk TV..
sayangnye lily terlepas tgk..klu X blh dgr suara Ena.. ;)

ieda said...

waaaaaaaa dah masuk tb .. jeles2 ..

pssssst dik PTK tu hapeee ?? ekekek

mamalieyna said...

waaaaaaaaaa..cayalah!~ tapi eina tak tengok..huu~ rugi2x..ngee..

alaaaaa baru nk tnya ena jwb apa, kalau eina ni..sure BLANK..mmg taktau..ekeke.. =P

glamer u..dilla pulak eprasan ye..ihiks..nnti leh tnya dilla, ena ckp apa..hee~

Nana said...

wah glamer tu hehehe
crik la balik kan
buh video tu dalam blog hehe

Dilla Ady said...

hahahah..siap ade entri khas...bagus ena!

tunggu2 jugak ena up entri nih..takde pun tu yg trus jek tanye..

dilla pun ingat2 lupe gak nih..yg ingatnye ena org first skali wartawan tu soal...pastu yg dilla ingat ena ckp bagus sistem 360 nih sbb betul2 menyeluruh dan bos pun tau mane2 pekerja die yang bagus, buat keje ngan betul...lebih kurang camtu tak silap ena jawab...huhuhu


tapi yg pasti dalam hati nih terdetik "eh, ni ena blogger tu ke? tgk taik lalatnye cam btul...putihnye dieeeee...da la kt komputer lawa, dalam tibi pun lawa...jumpe live nih camne agaknye..." sempat lagi tau berdialog camtu..

dan yg penting...tak puas...i want more, i want more...hihihi

Izan Ishak said...

wowwww!!! ena masuk tibi? alaaaa....tak tgk pun sbb astro masa tu blm baik lagi....rugi..rugi....

umialya said...

glemer.. seluruh Malaysia tgk ena

Nur Hawa Mohd Zin said...

wow!!! awe pernah kena temuduga waktu sek dulu :)

Lelord said...

pheeweet satu malaya tgk

kakpah said...

kita tak tengok. glemer la ko kejap ye ena..

Ena said...

Thanks buat semua kawan2.. ihihi.. tak la glemer mana sbb mende tu kejap je kan.. pastu yg kenal dan tengok pun tak ramai.. dan kalo la blh direwind semula la kan.. tak mau keluar lg jam 4.30 tu.. uhuhuh.. malu sebenarnya.. dah la suara macam kartun.. hak hak..

eMMe said...

Ena, rugi la tak tgk Awani...huhuhuhu...Dilla, aiseh!!! ni yg jeles nih, heeee

tapi, serius la, me pun rindu celoteh Ena....tq Ena...u owez support me....

~aSHa~ said...

wahhhhhhhhhhhhhhh dpt masuk tibi...bestnye



lepas ni kalo penilaian 360 darjah ni..masak lah kalo sesiapa jadi bos tidak disukai oleh ramai pekerja kan..

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

weh sib baik dia tanye mek na..kalu tanye sy ..sy akan ngnaga jela kat situ sbb tatau nak jawab ape even penjawat awam..ahahahahahah

wahida said...

ala...rugi la tak tgk...

ena, nak autograf!!

p/s: saya setuju konsep 360 darjah ni...

Ena said...

KAWAN2

ENA SETUJU JUGA NGAN 360 NI SAMA SEPERTI WAHIDA... SBB IANYA ADALAH MENYELURUH.. BAWAH ATAS, TENGAH KE BELAKANG KE.. SEMUANYA SAMA2 DINILAI.. TP JENUH LA BAK KATA ASYA BG BOS2 YG TAK DISUKAI OLEH PEKERJA.. 360 NI JUGAK ENA RASA MEMUPUK SEMANGAT SALING BEKERJASAMA DALAM SESEBUAH UNIT, BAHAGIAN MAHUPUN KEMENTERIAN.

BG YG BEKERJA SBB NAK JADI KIPAS SUSAH MATI PUN SUSAH DAH SBB YG LAIN TETAP AKAN MENILAI DIA JUGA.. PENDEK KATA KEJE BIAR IKHLAS.. BUKAN KERANA NAK MENGEJAR PANGKAT OR MENJADI KESAYANGAN BOS2 DENGAN CARA GITU.. TAK GITU? :D

Ietams said...

glemer²
best tu :)

rynas said...

wah masuk Tibi..glamer...hehhehe