Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Thursday, 21 April 2011

Patutnya Entry Utk Si Kakak, Tapi Jadi Entry Si Adik..



ni citer last week punyer.. ari sabtu bersamaan dengan 15 April 2011. Ada Sukan Tahunan Pasti Ilmi Caw. Pandan, KL.. dan kami seperti tahun2 lepas juga tak ketinggalan utk sertai acara ini demi menyaksikan si kakak yg bakal terkedek2 ditengah padang.. walaupun keadaan cuaca hujan sepanjang acara, kami antara ibu bapa serta keluarga Pasti yg lain tetap memeriahkannya.. wahhhhhhhhhhhhhhh!! skema nau la plak ayat.. hak hak hak.. 



Sayangnya utk n3 ni.. tak dapat si share citer kakak or gamabr kakak pada hari berkenaan sbb gambar2 masih lam kamera huby.. ntah2 lom transfer ke external.. aiyoooo!! tp nak gak citer sbb nak citer pasal budak yg sangat sibuk di hari itu.. org lain sibuk kasi sokongan kat adik kakak masing2 kat tenagh padang.. itu budak plak leh wat2 sibuk jugak... makanya saksikanlahhhhhh... ;P





 itu budak sedang berjalan2 dengan payung yg hampir menutup keseluruhan wajahnya..badannya.. 




 cubaan utk berjalan sendiri dengan jayanya menggunakan payung yg gedabak besau itu.. ekekekke.. 




 Arghhhhhhhhhhhh.. hampir terbabas dan...





Akhirnya berjaya landingkan itu "barang" ke tanah... ^_^
tau pun berat.. tp itu budak tak serik.. wat mcm ringan jekkk.. heheh..



Dapat ler sy snap pic time ni sbb kerajinan itu budak utk memegang itu payung yg lebih besar darinya.. ummi pegang pun senget2 dibuatnya.. inikan pula kamu dak ifan.. huhuhuhu.. kalo tak sekeping pun tak leh snap sbb sebelah pegang payung, sebelah nak pimpin tangan itu budak debab.. hua  hua hua.. dan sbb itu jugalah ummi tak pat snap gambar kakak main kat padang.. sob sob sob.. sian kakak.. 



Baru ummi nak cuba snap, acara si kakak dah pun abis.. huhuh.. tak pe nanti wat n3 khas utk si kakak bila dah amik pic dari abah.. :D




 ini budak saje je tau.. wat mulut gituw.. nak suh ummi sian kat dier.. bodek tau ini budak.. haihhh!! tak caya??? certengok pic bawah tu..








"
"
"
"
"
"
"










eskem.. mula2 beli ummi ngap dulu la.. dah cair.. hahahah.. alasangggg!! tp betoi.. ;D.. asalnya ummi tak kasi makan, sbb ifan tak sihat sangat pun time ni.. batuk dan selesema.. tp disebabkan ifan wat mulut cam kat atas tu..  dan ifan siap tunjuk2 lagi kat lori jual eskem tu.. sambil cakap nak tu.. nak tu!! adeihhh!!.. akhirnya ummi cair jugak cam eskem tu.. kalo mintak tak de kat depan mata tak pe..



sekian dulu.. bersambung dengan siri akan datang.. ;P








13 Ulasan:

♥ aNJe a.k.a MaMa_Balqis ♥ said...

comeynya dia, payung lagik besaq dari orangnya, sekali dapat eskrem terus hilang payungnya ya...

MrS. F!zA said...

amboi makan eskrem! nanti batuk kang lelah kang ummi susah hati plk..

* irfan kalo mkn eskrem gini mmg tkpe ke k.ena? ke eskrem batang je blh lelah?

wahida said...

amboi...mkn eskem ye...kang kena semput, mcm mana? geget kang!!

LiLy @ MumMyQiStInA said...

hehe..besar payung dr tuannye yer.. :)

alahai..muke bodek tu..dpt gak mkn aiskrim..nyum2..sedapnye.. ;)

.::Lynn::. said...

sedapnya nengok dia makan eskream

LyNn HaMzAh said...

hehehe...nak tak nak ibu kena gak belikan ice cream ek...

NzA said...

hi.hi.hi....kesian kakak ttp xpelh, nnti umi wat n3 khusus utk kakak...

comel je bw payung besau.....

Nur Hawa Mohd Zin said...

payung si adik besaunye la..tak berat ke nak bawak tu adik ooiii :)

~Siti Hajar~ said...

Besaunyer payung Ipan, budak2 cengitu la semuanya dah dibawak, tp cute la Ipan..hehe

Pandai Ipan bodek ummi yer, dpt gak ice cream tu..hehe

eB ezrin said...

x nmpk org dh... ha ha ha...
tapi ttp comei ;p

Izan Ishak said...

hahaha...mmg berat tau payung yg camtu kan ena. comel irfan gitu. izan suka payung yg kecik2 je.~

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

yarabii...larat sunggoh si bambam ni bawak payung tu ahahah

mak aih..mulut tu tande geram benoorrr tgk eskrem tu eh...comelll..:-)

Mama Hanim said...

cute sgt irfan ni..geram tgk..