Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Tuesday, 19 April 2011

Air Jamu..


Hai hai hai!!! 
eh! silap silap.. 



Assalamualaikum wbt...
^__^



Korang dah brp n3 dah ek?? kita baru nak post n3 peram ni.. hihi.. dah lama dok lam draf, tp baru tingat nak publish.. tak kisah la.. 



Aritu kan.. erk?? nampak nau la dah lama peram nye sampai dha lupa tarikh kejadian yg pasti wiken yg lepas2 lah.. omak & apak continue bubum lepas solat subuh, bangun2 je dah jam 8.00, tu pun sbb dengar si kakak datang ngadu.. katanya dak irfan dah buat air kat dapur.. :P



Moh ler kiter tengok air apa yg dak irfan dah buat tu..




Ni la air jamu yg dimaksudkan.. hahha.. nampak tak serbuk kat atas tu?? hahaha.. serbuk kunyit!! lalala.. ada sapa2 nak minum?????? ekekekekke.. rasanya dak ipan ni kena penangan selalu dilayan minum air sunquick masa kat umah opahnya.. kat umah sendiri, umminya tak kasi kecuali ari ribena, milo or air masak.. skrg ada la jugak kasi air teh tu pun kalo ada owang datang umah.. ermmm..









&











Ni dier chef yg sedang menyorokkan dirinya.. :D




mcm2 tau skrg dak ipan ni nyer xperimen.. memg berkembang sungguh la dier nye daya fikir tu, seriously, si kakak tak pernah buat gini dari kecik sampai lerrr ni tau!.. hahah.. terbalik sudah!!.. si adik plak rajin menggodek isi perut kat dapur.. haha.. agaknya ada kaitan ker ngan masa peknen dulu sbb ummi ipan ni rajin sikit turun dapur walaupun dah tunggu masa nak meletop!.. ummi kakak plak malas sungguh time tu! haaaaaaaaaa.. kan terbalik tu namanya.. agagaggaga..




Korang makan ape erk lunch ni? lapor dah ni.. abis dah kudap2 yg ada ni dikunyah2.. adeihhh!






20 Ulasan:

.::Lynn::. said...

try minum tak? hehehhe

~aSHa~ said...

leh jadi chef terkenal ni...rajin mereka reka masakan...ehehheheehe

mamalieyna said...

hahaha....pndai sungguh dak irfan berxperiment ye..asal kuning je sunquick la gamaknye..ngee...

ha'a la, dak irfan minum tak tu.?..ekeke..jamu tuk kurus ke..hahaha..

Fieza79 said...

pndai la irfan...ada bakat jadi chef hehee...bereksperimen dia ye...

LYAfrina said...

klakor plok...
kalo minuma airr kunyit tak tau la...

nanti bla irfan dh beso..kena tgk n3 ni

LYAfrina said...

klakor plok...
kalo minuma airr kunyit tak tau la...

nanti bla irfan dh beso..kena tgk n3 ni

ardinihumaira said...

dni nak rasa sket la hehe

~Siti Hajar~ said...

hahaha...nmpk sedap je air yg Irfan bancuh tu, cam air jagung pn ado...ekekekekek

Biar la k.ena, dunia & minda tgh bkembang tu, sy ni kat rmh dok tahan je dgn kerenah anak2...sabar ajolah...huhu

Dilla Ady said...

hihihi...teringat dulu kena num air kunyit nih...eeeeeyyyakkkk..

pandai dak irfan bancuh ye..

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

lor..dia bancuh serbuk kunyit ke? wakakakakka lawok lawokk

NzA said...

hi.hi.hi....irfan wat air jamu utk mamanya tu...

MrS. F!zA said...

hahaha air kunyit deh..mmg rupa aor oren tu..blh buat utk tetamu..ahaks.. terer nau chef ni

LiLy @ MumMyQiStInA said...

ahaks..irfan..irfan..
terlebey suda...Wat jamu utk ummi erk.. ;)

ieda said...

ekkekek mcm2 hal ..
anak lelaki x sama dik .. adakalanya bertentangan sifat dgn perempuan :))

Pepel BoNda AmaNi said...

kekkekkeke leh masuk masterchef junior nie....

umialya said...

ena ader minum tak? mesti sdap tu

nieda said...

bijak si irfan ni..kepingin sgt nk minum sunquick tu

eB ezrin said...

pengsan auntie kalo aed wat gini... ahaks... ena, x mo jenguk kami dh ker? hu3

eMMe said...

irfan wat air jamu utk mama dia la, hahahaha...

aiDieNa said...

Semalam nak komen tak tak dapat.. okeh arinie kita komen..

Ehehehehe... pandai anak teruna nie buat air.. teringat kisah si Alyaa time besar² si Irfan jugak.. dia amik baju gaun dia.. dikunyitkan dalam sinki.. sakit ati betul maser tue.. geram! Biler ingat balik.. kelakar lar pulak..