Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Sunday, 6 March 2011

Kemalasan Yang Berganda Ganda.. Senang Citer Malas Tahap Gaban!



Dah bangun ke sumer?? hehe.. tanya soklan mcm baru bangun jekkk.. ekekekke.. bangun tu dah lama la kan.. ada anak2 yg tengah membesar ni susah sikit nak bangun lelewat.. nak nak huby yg kije sokmo tu kan...nak golek2 lelama tu memg payah lerr.. tapi tu bukan mende yg sy nak citer arini.. 


Sy ni tak tau la naper.. skrg ni sangat ler kemalasan nak buat apa2 pun.. kije2 umah ni rasa sangat sangat ler malas nak dibuat.. nak makan pun maleh! erk???? tapi kena la kerahkan badan yg ntah kenapa la gamaknya dilanda kelemauan yg teramat sangat.. (kang tak dikerah apa pulak dua beradik tu nak makan nanti) rasa nak mengaum ada la.. hahah.. sian!! sian kat budak2 bila maknya yg dilanda emosi yg tak stabil ni.. tp masih dibawah kawalan.. masih tahu untuk beristighfar.. huhuhu.. sesekali kalo terlepas mengaum tu.. nasib la... hahaha.. saper suh tak dengar cakap kan!.. rasanya semua org tak suka pun nak mengaum tak tentu pasal.. eh! dah macam pak belang dah gayanya.. tak pe la.. bahasa yg mudah utk difahami walaupun ntah apa2...hehe.. sbb memg maleh juga nak berbahasa puitis bagai tu.. MALAS lagi.. haiyooo!!


Pinggan mangkuk pagi tadi pun tak berbasuh lagi (kantoi).. tu gara2 malas la tuhhhh! nasib baik kain baju dah berjemur.. tu pun paksa diri jugak!.. Tapi naper tang nak menaip kat sini rasa cam lancar jekkkk arini?? ekekke.. sbb??? sbb nak meluahkan rasa yg ada ni.. tu yg laju je menaip.. kalo ikutkan malas jugak!.. 



K la.. rasa macam banyak yg nak diluahkan tetiba tapi cukup la dulu.. nak p godek2 apa menu nak masak arini.. hrmmmmm... 




NOTE: Ada apa2 vitamin utk kasi mood rajin dalam diri tu jadi super duper datang tak????







20 Ulasan:

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Ena...ntah2 irfan nk dpt adik X?... :D

samalah ngan lily ni gak..lately nih terasa malas jer..mood kelaut.. huhu..

Ena said...

Lily,

hehe..
erm.. buat masa ni kompem belum lagi.. dan rasanya mungkin kerana serangan PMS.. adeihh!!

ieda said...

hahahah kes seyes nie ena .. ekkekekek
sabar2 mala tuu semua org ada .. tapi kena kawal .. jagn sampai yg lain2 terabai ekekek
bab blog nie malas x per .. slow2 ok dear :)

Izan Ishak said...

salam ena,

kita serupalah. kalau malas tahap gaban kan mmg pinggan berlonggok je kat sinki. tang nak masak mmg terpaksa gitu. kang lapar plak bujang kecik nih.

izan lagi malas kalau hubby kije. tp yg pelik buat n3, layan belog mmg laju je. hikhik....

MrS. F!zA said...

k.ena jgn malas2..kna gi piknik ni ngan family..hihi

jarang dh k.ena update skrg ni..jap ada jap tggelam..hihi

Fieza79 said...

itu ena..kfieza ni pun sma la malasnya skrg ni...nak masak..aduhh rasa mcm satu keje yg pyh bebenor...huhu mcm tu la bila dilanda emosi satu keje pun mls nk buat kann..rasa cm nak baring2 je layan pasaan...huhuu

Ena said...

kak eida,

hehe.. tapi masih dibawah kawalan.. malas2 pun paksa gak diri utk buat.. kalo tak memg haru biru ler jawabnya..

Ena said...

Izan Ishak,

hehe.. tula.. bila penyakit M ni datang utk urusan rumahangga ni memg lain macam sikit lah jadinya.. tapi kena la kerahkan diri sendiri utk buat jugak kalo tak?? haihh!!..

Ena said...

Mrs.Fiza,
hehe.. tu la kalo ikut kan rasa ni maunya segala mak nenek lam umah ni tak terbuat lgsung.. tp setakat ni cuma lom siap lipat kain je lagi.. semua berjalan dengan sangat perlahan tapi settle ler jugak.. yela malas cemaner pun mende2 tu tetap kena buat..
picnic?? huby kijer camner nak p picnic? uhukkkkkk!!

Ena said...

K.Fieza79

tu la bila dia datang menyrang abis sumer terbengkalai.. rasa nak layan diri sndiri jekkk.. tp tu la.. kena buat jugak.. nak harap saper lagi kan! budak2 ni tau jugak nolong.. nolong sepahkan.. ahhahah.. kasi lagi umminya bertambah2 emo.. tp bila dah start mengaum pandai plak kemas balik.. ekeke..

mamalieyna said...

memang! ada anak jgn harap leh bgn lewat...awal sokmo..huu~

eina pun samolah..tmbh2 kalau en suami takde kt umah, wat kerja sambil lewa jer..ngee..kantoi gak..hehe..

Nida said...

sALAM eNA..

Nasib baik baru tahap Gaban... kalau tahap super saiya macam dalam cerita dragon ball tu tak tahu ler nak cakap macam mana... hehe

☆ lieya latif ☆ said...

NAPE NI ena.....jgn le malas2...rindu nak bace coretan ena kat blog heheeheh....tapikalo mls watkeje umah lagi masak jadiknye heheeheheh.....

semoga ena terus ceria okey!!~

.::Lynn::. said...

malas jugak!!

Redbloodsnow said...

hi five kak ena. zie pun tgh kemalasan tahap gaban...huhu

ana said...

ntah la...sendiri pun malas nie! :)

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

ooo PMS la tuu
eh kite sejak ngandung malas tahap gaban
if pinggan tak basuh sib baik cik abe paham2 sendiri tolong basuh
baju pon mals sidai

mmg sah la ni sy ngandung anak lelaki
pemaleh benorr jdnye wuwuwuwuw

Dilla Ady said...

dilla pun kalu malas, mmg ape pun tak buat...huhuhu...

kalu ade, dilla da beli dua botol...bagi sume keje beres sekelip mate...

NzA said...

ena kena ambil suplement kalu camtu...cuba mkn yg brasakan garlic. Insyallah.

Ietams said...

sy pun same.. kemasalan yg terlampau..
nanti share ye supplement ape buleh cegah malas tu