Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Tuesday, 22 March 2011

Bibik Termuda.. Hehe..




Siapakah gerangannya yg menjadi bibik Termuda tu? haha



Inilah dier gerangan yg empunya badan..  



alorrr... ciannya...
Hah tu lahhh.. saper suh tumpahkan air??
Kan tak pepasal kena jadi bibik.. ahahhahaha...



Ops!!
 cekci plak caye.. hoho..



Kejadian: 

Masa ni irfan ni baru kuar bilik air, dia skrg tengah belajar free diapers.. so, dok kuar masuk biik air je lah kijernya.. tu yg tak berseluar tu.. tang tu ok lagi.. bila asyik "kuar", mesti la nak tp to up balik air dalam badan tu kan!.. makanya.. kijernye adalah dok ulang alik p minum air dan cubaan menuang sendiri air ke dalam cawan..(sebenarnya bukan minum pun.. tapi main) Selalunya.. si kakak la yg tolong tuangkan air selain ummi.. tp masa kejadian ni umminya tengah solat maghrib.. kuar2 jek.. dapur dah banjir.. abis air tapis 1 jag tu tumpah.. heheh.. Makanya, terkulat2 la si budak bulat tu dengan wajah yg tak bersalah.. hahah.. walaupun tahu dah buat salah.. si kakak dah larang, tp si adik tak mau dengar.. makanya bila tumpah pandai pulak ambil kain lap dan jadilah bibik sekejap.. 


Selalunya bila dorang wat tumpah air camni.. kalo si kakak memg sy suh dier amik kain lap dan lapkan sendiri dan agaknya si adiknya ni nak cover bersalah tu kan.. cecepat la dier lap.. tp lepas tu sy lap la sampai clear cuma sy nak dorang biasa.. sama kes dengan main menan dah puas main kena la simpan.. camtu la maksudnya.. Bukan nak mendera ke apa.. sekadar nak mengajar anak saja.. silap sendiri, sendiri la yg kena tanggung.. hehe..



kasi dorang belajar berdikari & bertanggungjawab atas kesalahan sendiri.. ^_^






13 Ulasan:

mzhany said...

huhu cian dia...takpe takpe kena jugak biasakan diri kan...huhuhu

NM02 said...

mmm.. dari kecik dah pandai bawak diri camni takpe.. nnt dah besar dia pandai sendiri. cumel la dia dok lap lantai tu.. cute sangat

MrS. F!zA said...

hikhik..pandai irfan berdikari..dh boleh jaga adik dah lepas ni ..ekekeke

☆ lieya latif ☆ said...

lieya setuju dengan cara ena ni...sebab otomatik kite ajar anak kite erti tanggung jawab...biar diasuh di dari kecik...nanti dah besar die dah biase...

kalo ena nak tau, mia mija pun camtu lieya ajar.....siap ajar lepas mkn pinggan dieorg angkat sendiri letak kat singki...tapi pinggan plastik la kan heheeheheh....kene didik mcm ni ena....baru2 anak kite tau berdikari

eMMe said...

bagus si adik ni, dah boleh diajar buat sendiri...tak pakai suau la tuh! hehehe....

LiLy @ MumMyQiStInA said...

hehe..bagus gaklah Ena..ajar diorg sedari kecikkan.. ;)

LYAfrina said...

waduh2.... buat aper tu donnnn... comel bangatttt :-)

pgajaran y baik utk mdisiplinkan anak :-)

Dilla Ady said...

alahai...chumel la sign tangan kt montot irfan tu..huhuhu

btul la ena, mmg kena didik dari awal2..kalu wat salah, kena bertanggungjawab atas kesalahan tu..

~Siti Hajar~ said...

alololo..tertonggeng2 dak irfan lap lantai tu, cian dia...tu la sapa suh bg tumpah kan dah dapat keja xbergaji...hehe

Btl k.ena, kita kn ajar anak ni, klu x nti dorg buat dono je bl wat salah..hehe

~aSHa~ said...

betul tu kena asuh dari kecik...

anak2 asha reti buang sampai dlm tong sampah...compare dgn...ops takmo sebut..ehehehehehe....sbb asha ni melenting kalo buang merata2....

comey tul pembantu tu

Mama Hanim said...

bagus btul irfan ni.. kecik2 dh pandai berbakti pd ibu dia ye..hehe..

NzA said...

hu.hu.hu.....siannya...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

alolo sian anak bonda nak kena umi nie taw...sampai tertonggeng2 anak bonda dok mop..hahahah cuwweet sangat taw...