Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Saturday, 18 December 2010

Terptotong Q Ker ???



Salam..


^_^


Ingatkan malam tadi nak buat entry dah sampai ke umah.. rupanya tup tap tup tapi, sy dah landing baik punyer.. huhu.. 


Oh ya.. rentetan dari entry semalam akhirnya sy naik tren saje.. ermmm.. berdebar2 juga.. dah la terlebih muslimah semalam (berjubah merah putih, sekali payung pun merah jugak..adeiss!).. so, jalan pun tok leh nak laju2 sangat.. dengan hujan yg masih turun.. tapi tak pe tak lebat sangat.. dan sy tak kesorangan, ditemani lautan manusia yg sama2 menuju ke tren utk ke destinasi masing2..

Dah lama tak naik tren, banyak juga perubahan kat situ (Masjid Jamek) rupanya.. dah berubah sangat2.. huhu.. terkial2 juga masa mula2 sampai.. tercari2 mana tempat nak beli tiket.. ehehehe.. kelakar pulak.. pastu sana sini pintu kuar masuk.. dah makin keliru dibuatnya..

Ada cerita yg agak kelakar bg sy masa tu.. sy ni tercari2 Ampang Line sekali ada 3 Q yg sangat panjang.. sy pun berjalan sambil jari menaip msg pd huby.. Jd sy tak concentrate sgt pd Q yg sy nak tu.. sekali pandang nampak sama je.. sy pun Q la baris yg ke-3.. sambil membalas msg huby, dalam hati dok cakap Maaaiiihhhhh!! panjangnya Q.. ni bila la nak dapat beli tiket nie.. Kaunter bukak pun 2 je.. adeiisss!! tapi kena la teruskan jugak kan.. 


Tiba2 sy tertoleh la kebelakang sy, ada la sorang lelaki ni tak de la dier cakap apa kat sy.. tapi just pandang je muka sy nie.. pastu sy terus la tgk ke belakang.. eh! kejapnya dah panjang!! fuhhhh!! Pastu terpandang balik muka lelaki kat belakang sy tadi.. Dia masih pandang muka sy dan ada riak tak puas hati.. sy pun selamba je tanya kenapa??? tapi lelaki ni tak cakap apa2 pun... sy pun terus la pandang ke depan.. sambil tercari hp sbb terasa vibrate tiba2.. dan tak sempat pun nak angkat.. Tapi dalam kepala ni tiba2 terfikir.. " "Aku terpotong Q org ke tadi?" alamakkkk!!! 


Sy rasa sy dah terpotong Q org semalam.. tapi bila toleh nak ke Q yg sepatutnya tu rasa tak sanggup pulak sbb terlalu panjang dah masa tu.. "patut la budak lelaki kat belakang sy tu cam tak puas hati je.." tapi naper la dia tak tegur kan! bg je tahu yg sy ni dah potong Q dier..adeiih!! malu pulak sy lepas tu.. segan dah nak toleh ke belakang lagi.. Sori sy memg tak sengaja.. huhu.


Apapun, sy sampai juga ke Destinasi.. Masa dalam tren tu merasa la sy kesekian kalinya jadi sardin roll.. tak de lagsung ruang nak duduk.. Sy duduk dekat dgn pintu keluar dan mengadap ke luar.. jd tak la sy mencium bau2an dipetang hari.. huhu.. Mrmm.. Hampir 1/2 jam juga baru la sy sampai.. Janji ngan huby amik kat Cempaka.. Tak sampai 5 minit sy kat situ..  huby pun sampai..




Note: Sesekali naik tren pun kecoh kan! ;P Yg pasti kalo sy dok jugak tungu huby ntah pukul baper la sampai umah.. masa sy kuar dari opis jalan dah jammed teruk.. huhu.. Alhamdulillah..  terlepas la keadaan tu..



10 Ulasan:

eMMe said...

naik tren tak jem, tapi tu laa....selautan manusia yg naik tren, semua kene Q, standard la, kalo Q mesti ade yg potong Q, hhehe...yg tak perasan potong Q pun ada gak, biasa la tu...nak2 pulak dah lame tak naik trennnn...nasib baik selamat sampai ke rumah gak...Selamat hari Sabtu Ena!!!!

Ena said...

emme,

seyes memg tak perasan dah terpotong Q.. malu tau emme!.. mesti kena umpat org2 jat belakang.. ishh!! camner leh tak perasan ntahhh.. huhu

mamalieyna said...

hahaha..sesekali terpotong Q ye..malu plak rasa kan..ekeke...

lama giler eina tak naik tren, sure terkial2 gak kalau nak naik ni..huhu..

MAMASYAZA said...

bab potong Q, akak pun selalu terjadi, terlampau leka ngan mende lain sampai tak sedar diri dah potong Q, nasib baik cepat2 kebelakang, heheheh

Ena said...

Mamalieyna,
tu la pasal.. malu sungguh rasanya... huhu..

len kali kena la naik selalu kan.. baru la tak terkial2.. ish2x..

Ena said...

Mamasyaza,
kalau awal2 sedar tak pe kak.. ni Q makin menjela ke belakang baru nak sedar.. adeisss!!

ieda said...

heheh dik , dia nak cakap dia kesian kat adik koot .. atau dia rasa adik leh paham sendiri .. atau dia maleh nak tegur ..

x perlah .. maknanya dia jenis yg x kesah .. heheheh :) janji x der ape2 yg buruk berlaku ...

Ena said...

kak eida,
heheh.. mrmm.. yela kan kak, gamaknya dia pandang dalam ati dier kata camni kot" sedap2 je potong Q pastu leh pulak tanya kenapa? ishhh!! malunya sy kak... aduiyai.. huhu

ardinihumaira said...

dni pon pernah gak :D

rynas said...

lately ni KL tiap petang hujan. kalau drive pun paling lama sampai mesti 1 jam lebih huhuhu..sampai umah penat sudah...