Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Monday, 27 December 2010

Tengok Anak Dier, Teringat Anak Sy Tapi Naper Tengok Awak, Sy Lupa Kat ISTERI sy?



Panas tak panas tak??? walaupun kat sini sejuk rasa mcm dok lam peti ais je.. tp ayat tu buatkan panas je tiba2.. 


Kisahnya... 


Tadi.. masa ngah ngulor ke bhg lain.. atas urusan kejer la kan.. nampak la satu geng dok kumpul cam semut dapat gula je gayanya.. sambil terdengar gelak2 diiringi tawa suara baby.. dalam hati dok kata, apa la dok pakat buat tu? Tak der kojer ker? cewahhhhhhhh!! mentang2 la baru siap kijer sendiri kan! :D


sambil2 tu curi2 terdengar la apa la y dok beria sangat ngompol tu:
A: Comel nyer baby nie.. Mcm muka ko!

B: Abih anak aku, mesti la mcm muka aku, takkan mcm muka ko plak! sambil gelak2 berjemaah


Datang pulak si C dan berkata:-


C: Eh! tengok anak ko ni.. teringat kat anak aku..

D: Tengok bini org.. lupa pulak bini sendiri!!




sy: Hampehhhhhh!!! (kat dalam hati laaa..)




Erm..korang pernah tak dengar ayat cenggini? Apa perasaan korang ngan laki cenggini? Haishhhhh!! Ada ker patut kan!, dah tengok tu tengok je la.. leh plak lupa kat isteri semata2 tengok isteri org lain yg lebih cun! Huhhh!!(mungkin la si D tu melawak je kan! tp tak sesuai sungguh lawak cenggitu!)




Note: Bg sy la kan.. lelaki camni tak tahu nak bersyukur.. sekurang2nya ada jugak Isteri. Tak pepasal Emo plak ambe petang nie..







18 Ulasan:

yunz_02 said...

ek eh.. mcm sioooottt jek..

MrS. F!zA said...

hihihi lasernya si D.. mgkin jgk dia bergurau takpon mmg dlm hati dia berkata begitu =D

pedulikan je jgn mkn hati k.ena.. janji suami kita tahu bersyukur =D

ardinihumaira said...

uissskkk...
geram gak tu kak

ita cutevirus said...

ttteeettt!!!!
kuang ajau sungguh..

Fieza79 said...

mmg geramm....jgn suami kita mcm tu udah la kann..mintak simpangg malaikat..

ciK mOt ©™ said...

hehehe...ada ada jek ena ni...

chugie said...

betul tu ena.. setuju gak! memang x bersyukur betul org tu.

ieda said...

ahahahha sabor jer lahhh ;)

Dilla Ady said...

sib baik bukan laki sendiri yg cakp..kalu cakap mau hangin satu badan nih..

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

mek na..ejaan ngompol tu tetiber teringat ayat bahasa jawa = kencing malam..ngeee..tapi sy paham mek na nak kabor kumpul2 reramai kan..

ye mek na..ramai lelaki tak sedor diri tak sedor dek untung! grrr

aibaks said...

depa tu bergurau kot..

azila said...

hurmm...mmg panas:)

aiDieNa said...

Bergurau jer tue.. kalau lupa sunggoh.. hurmmm.. itu tandanya telah tiada sayang dalam hati.. itu dah kronik...

ana said...

gurau je kot...klu betul memang x patut

nza said...

mmg geram!!!!!

mzhany said...

kita isteri mmg xleh dgr kan mcm tu ena...walaupun bukan pd kena pd kita...eiiii

Ena said...

Kawan2,

Nasib baik la bukan kena kat kita.. tp tetap gak rasa emo tuh! sbb kita kan perempuan isteri.. Nak bergurau tu berpada2 la kan.. hehe.. emo memanjang.. haihhh!!

Redbloodsnow said...

ISSHHH..PE LA MAMAT TUE. A'AH KAK E. Z SETUJU DGN AKAK. KLO NK MELAWAK, BERTEMPAT LA CKIT.