Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Friday, 10 December 2010

RINDUnyerrrrrrrrrrr.... kata si.....



Sian kat diri  sendiri nie sbb sedang mencuri!! fuyoooo.. statement berani mati kan!.. hoho..

eh! tapi betul tau sbb sedang mencuri masa utk update entry.. wakakakkaka.. hampehhh!! cuba la curi masa wat solat sunat ker kan!..


Sy just nak citer sikit kisah si kakak & adik semalam.. kakak kan dok umah ngan makcik dier.. si adik pulak dok kat umah "ibu" pengasuhnya kan!.. 


Meh kita baca meh! ;D



Ummi: Adik, camner? rindu tak kat kakak?
Irfan: TAK!!!

Ummi: TAK???? naper tak rindu kakak? best ker tak de kakak? ishh ishh ishhhh... 
Irfan: Termenung jap sebelum jawab

Ummi: Tanya lagi RINDU kakak tak?
Irfan: Ye! RINDU.. sambil sengih2 dan terlentuk2 macam malu2 gituw.. 

Abah: Irfan INGAT kakak tak?
Irfan: YE!! YE!! RINDU.. YE! YE! INGAT kakak.. 




Sampai je umah:





Ummi: Kakak, best tak dok umah?
Kakak: Best!! sambil peluk ummi

Ummi: Kakak, RINDU irfan tak?
Kakak: RINDU la... kakak bosan irfan tak ada (siap peluk2 Irfan)

Ummi: Kakak belajar tak ngan Cik Petty?(adik sy)
Kakak: Yer! kakak belajar dah ngan cik petty.. 

Cik Petty: Sebelum tengahari tadi kan.. ada budak tu kan.. dier cakap kan.. RINDU nya kat Irfan.. Bila Irfan nak balik nie..

Ummi: hahahhaha... yer ker kakak?
Kakak: Iyer laaaa... kakak bosan.. 

Ummi: tu la.. bila adik ada.. asyik la usik adik.. selagi adik tak nangis selagi tu la kakak usik adik kan!

Kakak: Ye! sambil cakap.. nanti kakak tak usik dah irfan.. kakak main sama2.. kakak main elok2 je nanti.. 

Ummi: Iyer la tu... hahahha






saje ulang tayang gambo ni.. ngeee..


Note: Arini kakak masik kat rumah temankan makciknya.. seronok kemain!.. 






12 Ulasan:

Ieda Al-Habsyi said...

hehheheh! mesti rindu kat adik kalo berjauhan, samalah ngan ieda yg tua ni pon masih rindu kat adik2 kalo berjauhan :)

chugie said...

nama pun adik beradik, sure rindu punye kalau x jumpa sekejap..

kite plak yg sayu bila anak2 ckp camgitu kan?

psst: cam sy, x leh lah berpisah ngan anak.. sure nangis wo!

eMMe said...

anis sudah mengenal erti rindu n kasih sayang pada irfan, bagus la...sifat begitu lah kite harus terapkan dlm jiwa anak2 sejak kecil kan Ena...

ciK mOt ©™ said...

biasalah ena...adik beradik...takde cari...ada gaduh...huhuhu...

~Siti Hajar~ said...

alahai sweetttnyer dua badik tu..dh faham erti rindu..hehe

Kaseh NazLieza said...

nti akan ada sesi rindu merindu lg la tuh kak..ehehehe

mamalieyna said...

alahaiii...syahdu lak rasa..hehe..

rindu rinduan memasing ye..^_^

Izan Ishak said...

baguslah kakak...pandai rindu2an ngan adik dia plak dah... tp bagus jgk kan. ajar dia skali skala erti rindu...

sLEEping BEauty said...

adik beradik mesti lah rindu2an ...
sgt cumell :)

~aSHa~ said...

adik beradik..kalo bergaduh tu dasyat...tapi sebenarnya sayang tu kuat...

ingat masa kecik2 dulu..selalu bergaduh...tapi sayang sebenarnya...eheeheh

ardinihumaira said...

ololooo comelnye suap menyuap :D

aiDieNa said...

Air dicincang tak akan putus.. mudah²an rindu²an sampai ke tua.. :)