Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Wednesday, 22 December 2010

Laporan Ini Malam



Hai...


Tadi plan nak tido terus je lepas solat isyak, sekali terlupa nak siapkan keperluan anak2 utk ke umah pengasuhnya. Dah siap2kan ternampak pulak selonggok kain yg mintak dilipat .. Erm.. Lipat la kejap..dalam dok lipat tu blh pulak dak irfan buat projeknya. Adeihh!! patut la baunyer "semerbak" semacam jekkk.. Hadoiii!! Settlekan dier pulak.. Masuk bilik dorang.. sekali dah rupa tongkang pecah! Abis menan dorang sepahkan! terus panggil si kakak, mintak si kakak kemaskan semua menan yg dah disepahkan, Suh kakak panggil si adik, tolong kemas sama2, dah Sama2 sepahkan.. kena la sama2 kemaskan ;D.. Sekali dak irfan diam je.. panggil berkali2 tak berjawab! Hah Sudah!! mana pulak perginya.. dalam hati duk kata "Mesti dalam bilik air ni.." lately si irfan sangat suka main air sorang2.. haihhh!!


Bila di jenguk!! Sah!!! Tidak  syak lagi... Tersengih2 mcm keram busuk! hadoiiiiii!! Bila ditanya " Adik buat apa ni? Nak tahu Irfan jawab apa? haaaaaaaaaaaaaa.. camni jawapannya..." Ifan basuh tangan la ummi.. tangan ifan kotor.. " hoho.. ada2 je la.. ermm.. sudahnya, basah lagi la. Pd hal baru jer pas tukar baju & pampers tak sampai pun 15 minit.. aiyoooooo!! Nak tak nak.. kena la tukar lagi sambil bagi ceramah yg ntah kali ke berapa..hoho.. Budak2.. sementara nak besar mcm2 hal kan.. hehehe sama la ngan kita dolu2 kan!! ;P


Sudahnya mata yg tadinya dah nak tertutup.. skrg segar bugar menaip entry
Geram pun hadoooo.. hahhaha.. tapi mata ni tetap pedih berair..
Tak boleh jd ni.. kena jugak tido seawal yg boleh..



Tayangan larut malam.. eh! baru je suku malam.. ;P



Inilah dier wajah anak teruna yg pantang leka sikit nak main air.. selalu ok je!!



K la.. sekian dulu laporan utk malam ni.. 


Gd Nite! ^_^





11 Ulasan:

ardinihumaira said...

hehe... akak kena men air gak la dah dia wat projek semerbak tu :D

mamalieyna said...

adddoiiii samalah dak arif tu..skrg ni pukul 530 pg dah nak mandi berendam..hohoho..dh la kita nak cepat2..balik ptg pun, kul 7 kita mandi, dia sama sibuk..aduhai anak..!

oooh ceria dak irfan tu..heehe..

ana said...

hahahaha....budak2 memang mcm tu la. hati2 jgn ada air yg ditakung ye, bahaya!

Ena said...

Dni,
tu la pasalnya..

Ena said...

Mamalieyna..

hehe.. camtu la kan anak2 ni.. ada je mende dorang nak buat.. tp tak pe la.. masa kita ngan dorang pun terhad kan!.. kena la layan jugak.. huhu

Ena said...

Ana,
hahahha..
tu la nasib baik tak de.. :D

MAMASYAZA said...

akak semlm mmg dah tergedik2 nak buat n3, tetiba pc kena virus, mmg hampeh sesgtt

hajarus said...

hehehe.. irfan main air memalam x sejuk ker nak...

Ena said...

Mamasyaza,
yer ker? alahai.. siannyer.. dah baik ker belum pc nyer tu kak? :D

Ena said...

Hajar,
tu la pasalnya hajar..
si irfan ni sebenarnya penyejuk org nye.. naper ntah lately pantang lepe sikit mesti ilang ke bilik air.. dan jawapannya sama.. cuci tangan.. ahahahha.. apa la yg kotor tu.. ish3x..

~~*Lady Salwa*~~ said...

haish, kalau dah suka main air tu tak dapat buat apa la kan... hehe