Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Tuesday, 28 December 2010

Bunga Dan Wanita, SINONIM JER KAN!



Korang pernah dapat bunga tak? 
Tak kisah la.. saper pun yg kasi..
Mak Ayah, Suami, Adik beradik ker kan!
Kih Kih Kih.. apa ke halnya la kan...
Pepetang cenggini cerita pasal bunga.. heheh
Ala.. bukan bunga kertas ker bunga tak idup tu
Tapi bunga yg wangi2 harum segar dan mekar indah tu..
Hah? bunga T**K Ayam?? heheh.. tak kisah la.. 
Tak mau Tak Mau.. BUSUKKK!
Ok lg bunga Matahari ker kan!.. CANTIK!! :D
Erm.. bunga PERHIASAN utk rumah pun okeyh kan!
Tambah BERSERI umah!! ;D



Citer pasal bunga ni.. ada yg suka dan ada juga yg tak suka
Kena pulak yg jenis alergic ngan bunga.. kompem kena buang dalam
Tong sampah kalo bg gamaknya.. hahahah.. 
Sian jer.. Eh! jgn la wat cenggitu..Membazir!!
Kasi kat sy tak per! Keh Keh.. Sy tolong Simpan kan! ngeeee..




Owh.. ni colleagues yg punyer.. ^_^
Ai pinjam jer.. lalala..




Cantik tak?? 
Cantik pun subjektif juga.. ada yg kata cantik, ada yg kata tak.. TERPULANG.. sama kes ngan suka or tak suka.. tapi tu la kan... nanti dah kering dah tak cantik! tapi blh wat pot puri (betul ker eja cenggini?? ;P)  plak kan!




K la.. tu jer.. ngeeeeeeeeee..




Note: Hubby, please!! take note ngan entry nie.. 2011 it's coming!! muahahhahahha..Tapi sy tak mau bunga... ngeee





19 Ulasan:

Hantu Kak Limah said...

suke gubah bunga...tapi skrng ni kos brg bunga kering dah mahal la...

ciK mOt ©™ said...

dulu masa bercinta belajar kat itm selalu dapat...terutama masa ada festival kampus...skang??baru sekali dapat besday tahun lepas...jadilah dari takde...kan kan...sob sob...

aibaks said...

bunga fresh klu da 2-3 hari berbau skit.. cane nak wat ye?

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

wei cam ugut en suami suh beli bunger je..wakakka

mek na, kita lagi suka if ade org bagi benda lain dari bunga sbb bunga cepat kering ngeeee

tapi if dpt bunga ..ati den mmg berbungo2..ehehe

Dilla Ady said...

saje jek kan bagi hint kat hubby yg tak paham2 nih...

untung ena hubby bace gak belog ena, dilla nih?

eB@mamaAerish'n'Aed said...

eB suker bunger lily... cantek >_<

chugie said...

saya suke tengok tulips! cantik.. best jugak dpt bunga, tapi kalau dh mahal2 sangat, cam kesian n membazir plak kalau beli kan?

LYaFRINA said...

lya bkn minah bunga sgt.. tp kalo org tsyg bg.. rasa best la kan.. lya suka bunga lavender..


**sepanjang lya n fain, baru dpt sekali bunga ros..

Ena said...

Hantu Kak Limah,
takut la pulak, huhu.. heheh.. skrg semuanya mahalkan.. :D


Cik Mot,
dah kawin ni saham dah jatuh, so bunga hanya dari si dia saje.. tu pun kalo si dia tu ingat nak kasi.. kalo tak dapat pun tak apa.. saje je up entry ni.. heheh

Ena said...

aibak,
berbau? erk? tak berapa nak tahu la plak.. hehhe.. nanti kena tanya pd meke2 yg sokmo dapat bunga tu dier watper kalo ada bau2 tu.. ;D


Rose,
ehehe.. tak la camtu.. saje je kasi hint tu tp tak semesti nya bunga.. ngeh ngeh ngeh..

Ena said...

Dilla,

ada gak la huby singgah mai sini baca apa ena dok merapu kat dalam nie.. muahahaha..



Eb,
a'a la.. bunga Lily pun cantik kan! tetiba teringat kat bunga lily yg dolu2.. eh! ada lagi ker ek? kih kih..

Roket Kertaz said...

teringin nak bunga.. tp x penah dapat.. xda org yg sudie bg..

hikhikhik

Ena said...

Chugie,
heheh.. tu la mahai kan!.. uhuk!



Lya,
ena [un bukan minah bunga jugak, tp kalo dpat buat hati berbunga2 bak kata mek rose tu.. ;P

Ena said...

Roketz..

alorrr!! ciannya.. amik je la bunga yg ada kat sini.. tp tu bunga opis mate punyer.. pinjam nak wat entry... ;D

MAMASYAZA said...

penah dpt bunga masa konvo dulu n masa lahirkan Ami. first time dpt babykan, dapat hadiah bunge, soooo happy

bOnda said...

suke! suke! tapi inche habi tak penah belikan..
(sepanjang kapel sampai ler 5 tahun kawen nih)
katanya kesian kat munge tu nanti
hehehe..alasan!
;p

sangat cantek itu munge..i like

Asrul "iLham" Sany said...

suke coklat dari bunga...hohohoho

Sidratul Muntaha said...

dapt bunga aderlah best.
huhuhuhhu

ana said...

fuyoo...ada follower 'hantu kak limah' laaa....hehehehe