Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Thursday, 23 December 2010

Banjir Oh Banjir.. Opis Kami Naik Air eee oooo..


eheheh..
Baca tajuk ala2 menyanyi lagu banjir nyanyian Harun salim bachik..  ;D


Meh nak citer sikit..

Skrg ni kan sokmo hujan kan.. Alhamdulillah
Hujan tu kan Rahmat.. ^_^
Banjir pun Rahmat juga sbb DIA nak mengingatkan kita
Sebagai hambanya.. Agar tidak rakus dengan persekitan kita
Kena sama2 jaga.. 
Tiba2 je citer pasal ni kan.. ngeee


Petang ni nak share gambo ala2 banjir..
Lom bajir lg.. Kat MANA? Kat opis ni.. 
Eh! bukan bukan.. Dekat dengan Opis.. hehe


Aritu, ari aper ntahhh.. Tapi baru2 ni jugak la..
Hujan turun dengan sangat lebat siap ngan guruh
Masa nak balik tu, sempat la sy jengah air sungai berdekatan tu
Ya Allah.. menakutkan jer... KALAU la air tu melimpah..Huhu
Merasa la kami banjir di Opis.. 
Naisb baik la bila hujan mula reda.. 
Air pun beransur surut
Alhamdulillah.. 





Meh tengok gambo yg huby snap masa nak amik sy petang tu
eheh.. sempat lagi tu kan!.. BUKTI harus ado.. lalala


 Huhu.. banyak kan!.. hampir dah tu nak melimpah keluar.. padahal sungai ni  besar dan dalam tau!



 Sebelah tu masjid Jamek, lihat lah air tu.. huhu...





&





Ni kat parking bawah.. kalo hujan tak berhenti, makanya???? huhu




Sebenarnya, sepanjang KPKK kat sini (2 tahun) blm pernah lg la banjir sampai ke opis.. tapi kalo ikut sejarah, air sungai kat atas tu pernah melimpah dan pernah  berlaku banjir.. tp itu dulu la.. sy pun dengar2 citer nye aje.. Jgn la mintak bukti memg sy tak ada.. huhu..




Note: Risau jugak kan kalau hujan berterusan, banjir kilat di mana2 boleh berlaku..


9 Ulasan:

LYaFRINA said...

kat kmn ni, bahagian kerteh la pon dah banjir beso.. dgr citer, hampir 100 org gak dipindahkan.. ramai tu..

kat sini pon hari ni, dr pg td hujan. gelap je cuaca sini

LYaFRINA said...

kat kmn ni, bahagian kerteh la pon dah banjir beso.. dgr citer, hampir 100 org gak dipindahkan.. ramai tu..

kat sini pon hari ni, dr pg td hujan. gelap je cuaca sini

~~*Lady Salwa*~~ said...

Tu la... sekarang ni asal hujan lebat je mesti banjir kan...

ye la, sana sini wat bangunan. tapi sistem perparitan kadang2 tak betul... dah tu org sekarang ni suka buang sampah merata2 esp dalam sungai & longkang... tu yg tersumbat... pastu banjir...

eh, terbebel lak kat sini... hehe

MrS. F!zA said...

uishhh... jgn digemparkan lg yg KL pernah banjir Kilat suatu ketika dulu kan? kalo opis banjir cuti la kan?hehehe

Izan Ishak said...

ena, risau tgk dlm tv kalau kl dilanda banjir kilat. mintak2 lah dijauhkan kan.

ieda said...

wah2 dikkk derasnya air tuu seram akak tgk .. duk bayangkan kalau ada org jatuh huuhuh ...

Sidratul Muntaha said...

doa byk2..
agak2 rasa tak sedap ati..
sila simpan mana2 dokumen n brg yg ptut kat opis tu jgn sampai kena air.

~Siti Hajar~ said...

Klu kami di utara ni, dah lali dgn banjir, stp tahun MESTI banjir...huhu...rmh sy pn pnh masuk air banjir, hbs perabut rosak tau...huawaaaaa...

nza said...

risau gak tu...xpasal2 nnti kereta leh hanyut!!!!