Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Saturday, 25 December 2010

Abah Keje? Abah Tak Tido Ker Ummi?



Tengah sibuk sediakan sarapan pg tadi
Tiba2 si adik bangun.. 




Irfan: Ummi, abah mana? Naper Abah Tak Datang?

Ummi: Abah keje la sayang..

Irfan: Abah keje? Tapiiiiiiiiiiiiii (pandai pulak bertapi2)

Ummi: Tapi Apa?

Irfan: Abah keje, ermmm... abah..  abah tak tido ker ummi? hoho

Ummi: Abah keje jauh la adik, abah tido kat tempat keje abah

Irfan: Ooooooooooooooowh.... abah tido kat tempat kijer abah.. Jauh ker ummi? Oooooo (ooo lagi) Yer ker??

Ummi: Ermmm...


* Bila si kakak bangun, sama jugak soklan yg sama diajukan.. dan jawapan yg sama jugak ummi kasi.. ;D


* Selalunya, selewat mana pun abah dorang p keje, akan balik jugak.. ni bila bangun pagi tengok tak de.. tu yg budak2 ni tertanya2.. biasa la tu kan!





Note: Dua beradik tu selalu guna perkataan "Datang", sepatutnya cakap balik.. Penat dah betulkan.. tetap jugak salah.. Ni gara2 dok umah pengasuh menungu kami datang jemput, tu yg asyik kuar perkataan datang jer walaupun di rumah sendiri.. ;D





Gambo yg tak de kena mengena ngan entry lagi.. huhu.. Tapi gambo ni tak pernah tayang pun sebelum ni kan kan kan! ;D saje je la kasi entry ni tak kosong.. Nampak tak siapa yg kena buli tu? erm.. tp kakak suka jadi "kuda" time nie..











6 Ulasan:

Fieza79 said...

hehe kelakar la kan dgn anak2 nii...mcm2 ragam...

Irfan fieza selalu salah penggunaan perkataan 'tanya' dgn 'bagitau'...hehee

ardinihumaira said...

hehe teringat shin chan yang susah nak betulkan ayat dia.. ;p

mzhany said...

susah jugak nk betolkan ayat tuh eh perkataan tuh...huhuu

Ena said...

fieza79,

yer ker kak, heheh.. kelakar kan.. ;D


Dni,
shin chan yg noti tu yeh!.. erm sangat tak suka bila nak2 tgk2 citer tu.. tp sokmo terlepas tengok bebudak tu.. apa lagi suka la dorang tu.. haihhh!!

Ena said...

MZhany,
tu la.. huhu

Me said...

ena.. nak tumpang tanya.. suka la tengok kolam yg besar tue.. beli kat mana ye??