Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Friday, 12 November 2010

Tahun Ni Kami Sambut Raya Haji Di KL Saja



Raya haji tahun ni sy tak dapat balik beraya di kg.. Kami raya kat KL aje.. Kalau la anak2 sy behaved dan sy ni besar sikit ker kan.. boleh sy bawak dorang naik bas or flight je.. tapi tak boleh.. anak2 tengah membesar ni tau je la ragam nya macam2.. si irfan tu bukan boleh tido sempit2.. tau je la budak lelaki kan.. kalo tido dalam kereta pun asyik la merengek.. pastu si kakak pulak peramah sangat, kang kejap je dier p sana sini.. tak pepasal jugak sy kena marah ngan org.. takkan sy tak terjerit2 kat dalam tu.. lagipun takkan sy nak balik kg jauh2 tu tanpa huby kan!.. sy tak biasa.. tu pun buat sy susah hati juga kalau balik tanpanya.. 


Tak per la.. ada masa & ruang nanti, sy akan ambil cuti utk ziarah mak & ayah sy di kg.. mereka skrg tak berapa sihat terutamanya mak sy.. tu yg buat sy makin gundah gulana.. sering teringat2 kan mereka.. Rindu.. sangat2 rindu.. 


K la.. kalo dah dari pagi sedih.. terbawak2 sampai ke petang la jawabnya.. huhu..


NOTE: Selamat berhari minggu






12 Ulasan:

cikcoklat a.k.a Haiza said...

sob..sob..sob...sedeynye ry kt kl...sm la i pon ry kt cni jugak...jemput dtg umah yer...

LyNn HaMzAh said...

patutla ena sedih pagi tadi...huhuhu...nanti cari masa ziarah mak ayah di kampung yer ena...

~~*Lady Salwa*~~ said...

Owh, patut la... Tak dapat balik raya...

Tak pa akak, mudah2an nanti ada la peluang balik ke kampung...

Doa kan kesejahteraan diaorang je la dari jauh... Semoga mak & ayah akak sentiasa sihat wal'afiat...

**sal ni yg balik tiap2 bln pun selalu rindu kat mak ayah, inikan pula akak... sabar ye...

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

samalah kita, tak balik kampung balik rumah mak kat sini je...

ita cutevirus said...

ena,
jpm datang raya umah ita pulak..

ana said...

alahai sedihnye...

ardinihumaira said...

tak pe kak...
meh raya umah dni meh... dni tak beraya ke mana2... nak exam :D

eMMe said...

Ena, jgn sedih2, kalo tak raya pun leh balik,
insyaAllah..kesempatan utk jumpe ur parent mesti ada n diizinkan Allah...sabar n doa byk2 kay...dont too worry, moga mereka cecepat sihat...

Izan Ishak said...

ena, izan pulak yg jadi sedih bila ena kata mak kat kg tak sihat. takpelah ena..nnti ada masa bila2 balik kg ye~ takmo sedih2 tau~

mamalieyna said...

herm...takpe la cuti pun singkat kan raya haji..nnti ada masa, ambk cuti pnjg sket jengok mak..sedih pulak eina baca rintihan kerinduan seorang anak kpd ibubapa ni..hope mak ena makin sihat yee..

~eina pun raya kt sini ja..huhu..

chugie said...

hehe.. tu lah kan, anak2 tengah meningkat besar ni, susah dah nak control!

MAMASYAZA said...

kami kat sini lagik tak dak mood nak beraya, masih letih dengan banjir, masih dok kemas umah lagi