Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Tuesday, 30 November 2010

Sesekali Makan Lauk Kering Tak Berkuah.. Layan Jugak Kan!


wahhhhhhhhh..


Time to eat! heheh.. ingat makan je la kijernye kan.. cam menghitung hari jam bergerak detik demi detik je gayanya.. hihi..


Sesekali makan nasi panas2 ngan lauk kat bawah ni ok jugak kan!


Daging goreng kunyit.. tapi pic ni nampak daging tu terlebih garing pulak kan!.. huhu..

Ni menu yg biasa dimasak oleh mak sy kat kg dolu2..Mrmm tapi dolu mak suka letak kacang panjang + campur hati skit.(tapi hati tu sy tak makan la selalunya) kalo menu ni laju je memasing makan.. dengan lauk ni semata tak de lauk lain pun leh abis.. kuahnya adalah kicap! =P tapi kalo ada ulam2an + sambal belacan lagi la meletops!!!

Eh! ni pun lauk peberet huby jugak.. kena kasi pedas lebih sikit.. kat lam pic ni tak pedas sangat sbb anak2 pun nak makan juga (kena la buat sambal cili padi utk huby pulak dan telur dadar adalah menu wajib ada).. rupa2nya dua beradik tu pun suka makan kalo masak cenggini.. sesekali kasi lauk kering tak berkuah kan!.. kuah kicap! ahahha..



Note: Selamat Mengisi Perut Semua.. Eh! korang makan apa ek?



12 Ulasan:

chugie said...

nampak sedap plak daging goreng kunyit tu tau! adoi.. lapar lah..

Echa said...

sedapnya nampak daging tu ena... lapar sangat rasanya bila tengok lauk tu... kalau camni.. sepinggan tak cukup daging tu... kena masak lebih... syedappppp

eMMe said...

nampak cam menarik, n pasti sedap
tapi me nak ade kuah gak le
takot tercekik..tapi elok pun sebenarnye, makan kering tak berkuah....

rATu kEBaYA said...

menariklah lauk ni.. tak pernah cuba lagi

Izan Ishak said...

kami pun suka makan daging grg macam tu ena. tambah je kicap sbb takdak kuah kan...mmg layannnn je~

Fieza79 said...

mmg sedap ena kalu nasi panas2 makan dgn daging kunyit tu...berselera..!

Me said...

mertua eden selalu masak mcm nie... mmg mmg dah jadi peberet eden sekeluarga... sedap kan letak kcg pjg... owhhh heavennn

ana said...

memang sedap...klu mkn ikan goreng cecah sambal kicap ngan nasik panas2 pun sodapppp....

~Siti Hajar~ said...

Sy mkn nasi kandar penang hr ni...nyum nyum...mabeles!!!

sLEEping BEauty said...

sgt sedap !!!!
intan pun suka mkn daging kunyit nie... nyum2 ..

MrS. F!zA said...

kak, fiza mmg pngemar tegar dging greng kunyit!! xthu napa suka sgt..hahaha smpai myk bekas dging tu guna utk greng nasi..sedap wooo

aiDieNa said...

Ehh.. akak pon suker lar lauk tuu.. makan ngan nasik panas.. mau bertambah².. layan...