Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Sunday, 28 November 2010

Pertama kali mencuba Roti Goreng Bersama Sambal Sardin



Salam..


Wuwuwu.. baru nak update arini.. huk huk.. bukan bz maner pun.. tapi berpeluh la jugak main kejor2 lam umah.. hik hik hik.. Bukan kejor2 ngan anak2 tapi kejor wat itu dah ini.. biasa la.. semalam kan seharian dilanda mood bohsan sampai lemau sepanjang hari.. makanya, terkejar2 la nak siapkan kijer umah yg takpernah nya nak abis ni kan!.. ;D


Exceli sy baru je pas makan.. Biasa la sy ni memg camni bila wat kijer lupa nak isi minyak... ehehe.. tapi mungkin sbb tak rasa lapor mana gara2 tadi pagi dah sarapan dengan roti goreng sardin.. dapat resepi dari Kak Ina KL aka Tertunailah Hasrat Dihati.. Thanks kak..sharing resepinya.. ;D


Layan je la gambo yg tak berapa nak sedap nie.. huhu
 Nampak mcm keras tapi sebenarnya lembut.. :D





dan dimakan bersama





 Sambal sardin



Note: Macam2 ada resepi kat umah kak Ina KL tu tau.. jenguk2 la.. tak rugi tau.. ;D





13 Ulasan:

win@momyShaneQeisha said...

macam sedap jer rupa roti goreng & sambal sardin tu ena.saya tak pernah makan

Ena said...

Mumyshane,

masa mula2 buat tu rasa macam saspen jugak.. maklum la pertama kali mencuba la katakan.. cubalah!!;D

Lelord said...

wahhh best2...ritu lela nak wat pau aka roti goreng inti kelapa masin la adehhh doh lembut tp bile dh goreng keras :(

Izan Ishak said...

ena...rupanya tak menggambarkan rasanya. mesti sedap nih. ohhh...dah terasa2 kat tekak ni hah~

mamalieyna said...

haaa kan dah terisi masa..mencuba resepi..haih la eina ni jer segan2 bab nak mencuba2 resepi ni, balik2 laksa..hahaha..

nmpk best! tak pernah buat sndiri..

aiDieNa said...

Wah dok kat umah pon bleh berpeluh.. itu sudah bagus.. hehehe... akak nie dok bantai sandwich sardin dari pagi tadi..hehehe... mau tak gemok.. adududuhhhh...

ciK mOt ©™ said...

sedap nampak...anto la kat umah izan sikit...hehehe

kakpah said...

berebut-rebut tak korang makan....

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

utk roti mek na..

dont judge the book by its cover..wekekkeke
sure meletoppp rasa dia kan..
rajin mek na..bagus2

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

wah rajin nyer akak ku sayang......

Redbloodsnow said...

ADOIYAIIIII KAK EEEE. MY FAV TUEEEEEEEEEEEE..GULPP GULPPP

ardinihumaira said...

terliur lak dni.. sardin fav dni tau :D

MAMASYAZA said...

akak slalu gak buat roti gardenia celup tlor n goreng berintikan sardin...sedap..anak2 pun suka