Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Sunday, 14 November 2010

Majlis Ihtifal PASTI Kawasan Pandan


Salam..


Fuhhhh.. baru leh ngadap umah maya nie.. adoiyaiiii... Tadi pagi2 bangun jer terus la siap apa yg patut utk pergi Majlis Itifal PASTI di Masjid Al-Azim.. Asalnya planning nak bertolak jam 7.30 tapi rasa mcm awal sangat pulak.. hik hik hik.. so, wat la kije umah mana yg sempat.. sementara si kakak sarapan ngan koko crunch je pong termasuk la ngan abahnya sekali.. kui kui kui.. Tak sempat la nak masak tadi pagi.. huhuhu...



Tup tap tup tap.. dah jam 8.00 baru la kami kuar.. si kakak kemain excited lagi nak pergi.. Sampai je sana rupanya ramai lagi ibu bapa yg belum sampai, cuma cikgu & mereka2 yg terlibat utk aturcara majlis... Ada jugak la 2,3 org ibu bapa yg baru kelihatan.. so, kami lepak dulu dalam kereta.. bila nampak ibu bapa & anak masing2 baru la kami join sama.. heheh..


Jam 9.00 pg baru acara bermula, lepas pembukaan oleh pengerusi majlis dengan bacaan doa, disusuli dengan persembahan Nasyid dan persembahan oleh murid2 PASTI seluruh kawasan Pandan.. . Macam2 ada.. yg pastinya pembukaannya telah membuatkan hati & naluri keibuaanku tersentuh.


Mula2 cuba di tahan juga agar tidak mengalir.. tapi tewas juga.. Terharu dengan alunan suara anak2 yg pandai mengaji.. dan bacaan hafazan mengenai hadith huhu.. so, touching!!..


Majlis tu by sy biasa aje tapi tetap ada penariknya.. Ye! persembahan anak2 yg buat kami selaku ibu bapa yg hadir terhibur.. walaupun kakak hanya terlibat dengan satu persembahan saja.. cukup la sebagai permulaan utk dier.. Gambar? masih dalam kamera huby.. nanti sy amik..


Hampir jam 11.30 Majlis pun selesai.. 




Note: Sampai umah jer teus terjah ke dapur utk masak tengahari.. Masak ala kadar je pongg... dah lapor.. huhu.. 



5 Ulasan:

sue said...

anak Ena skolah PASTI ye.. ingat nak antar anak kat PASTI jgk. ok tak PASTI so far?

berapa yuran diorg ye

Ena said...

Sue,
So far ok je..cuma kat PASTI ni tak de la Majlis Konvokesyen or graduasi yg besar2an.. bisa2 aje tapi tetap meriah..
Lgpun tak elok juga dedahkan anak dengan xtvt yg kdg tak sesuai ngan dorang.. apa2pun, yela.. hak masing kan..

~aSHa~ said...

meriah kan program anak2..lg seronok dan terhibur...

melihat telatah mereka...hati ibu mesti tersentuh...

mana gambo2?

Fieza79 said...

owhh meriah aktiviti ari ni..mesti best kan ena tgk telatah bdk2...

rajen nya lps balek dr tu masak lg..if fieza makan kedai je..hehe

ana said...

mesti meriah kan? tak sabar nak tgk gambar...