Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Thursday, 25 November 2010

Lena Yang Tak DiUlit Intan


Salam.. 


Khamis datang lagi.. Alhamdulillah.. masih bernafas dan menghirup udara yg tak berapa segar.. pun Alhamdulillah jugak.. kalo nak dibandingkan tempat2 lain yg mungkin lebih teruk tahap IPU nya...


Malam tadi adalah percubaan pertama utk tido seawal yg boleh.. lepas setelkan apa yg patut terus la sy boooommm.. kononnya la.. tapi seyes mata sangat berat utk dibuka itu yg usaha juga utk tido seawal yg boleh.. jam 10.00 dah pun.. kebetulan huby tak keluar malam tadi tapi kawannya pulak yg datang sambil buat kejenya yg tak pernah abis juga.. sambil layan kerenah anak2 yg memg sangat susah kalo di suruh tido awal.. kdg2 jam 9.00 dah tutup semua lampu pun belum tentu jam 10.00 dorg nak lena.. tu la bila tido siang memg susah la nak tido awal.. 


Tapi malam tadi sy biarkan dorang.. masih tengok tv & bermain masa sy dah pun mula landing.. Sy terpaksa bentangkan toto utk budak2 tu sbb tilam budak2 tu masih belum kering sepenuhnya gara2 dak irfan yg over dos minum susu menyebabkan diapers nye sokmo bocor! haihhhhh! dah la tilam tu tebal & berat.. nak cuci dan kering bukan kerja mudah.. nak jemur di luar rumah memg tidak mungkin dapat dilakukan di hari keje.. so, biarkan kering dalam bilik sajalah jawabnya..


Akhirnya sy dapat lena tapi terjaga semula setengah jam kemudian... biasa la selagi anak2 tak tido selagi tu rumah tak aman dan lena tak kan diulit intan... terpaksa la sy bangun dah tidokan dorang dulu betul2 baru sy sambung tido semula.. dan seperti biasa tido sy memg sangat jarang sempurna.. Irfan akan bangun mintak susu sekurang2nya 3 kali setiap malam.. (tapi malam tadi 4 kali bangun) kalo tido awal lg kerap la dia bangun mintak susu.. sekali jam 3.30 setengah irfan menangis lg.. rupanya diaper dah penuh.. (padahal sebelum tido dah baru saja tukar) dah bocor abis baju dan toto yg baru diguna.. dah kena settlekan dier pulak.. cuci toto dan alihkan tempat tido.. nasib baik tilam dah kering sepenuhnya.. so, sy biarkan toto di bawah kipas angin di hall.. bangun pg tadi dah pun kering..


Eh! tak sedar.. panjang pulak entry pemanas pagi nie.. k la.. stop dulu..



Note: Bukan mengeluh tapi sekadar nak meluahkan walaupun teman2 blogger yg lain mungkin lalui benda yg sama.. hehe



24 Ulasan:

eMMe said...

Ena, nape tak anta dobi je toto irfan tu...sian ena tak cukup tido, mesti layuuu je pagi ni, hehehe..have a great day dear~

ciK mOt ©™ said...

pagi ena...
izan pun ngantuk gak ni...haihhh...

Echa said...

selagi anak tak kawen ni..tido memang tak penah lena la.. hahahahaha.. takpe ena.. meh kita sesama mengantok...

Rizziela said...

nasib baik anak saya tak bocor kalau tido..dia pakai CD ajer..bila pagi2 sya check pun ...x basah teruk sangat...

ana said...

anak kecik mcm tu la...tp bila dh besar, anak dh x minta susu...kita pulak teringin nak beranak kecik...kena bgn mlm lagi. mcm tu la kitaran hidup org pompuan...hahahaha

yunz_02 said...

mak ai.. irfan bgn 3-4 kali ke ena.. adeihh ptt la mak nya x gemok² hihi..

mamalieyna said...

morning ena!

ooh lain eritanya eina, temankan arif tido seawal jam 9..terus sama2 lena diulit mimpi, sedar dah jam 4!

kuat kencing gak eh irfan..nak wat camna kan..redha jerlah..kita as a ibu..huhu..

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

aduii
nape tu? ehehe
bisala ena
once u become a mother..hidup normal adalah satu sejarah..
mmg semua benda tunggang langgang..wekkekekek

kene amekbibik nihhh..hehe

Izan Ishak said...

ena...byk kali ye irfan bangun mintak susu. sian umminya tak cukup tido...
dugaan kan ena masa anak 2 masih kecik ni...

izan dulu masa muhaimin kecik mmg dia sokmo bocor sbb minum susu bykkkk sgt. nasib baik la ni adik2 dia minum susu sekali je sblm tido. tido sampai pagi, baru bangun mintak susu~

Fieza79 said...

sian ena...tido sll tak nyenyak...haiishh mmg sulit waktu ini..tp bakal sng dn bebas bl ank2 dh besor ena...hehe suma tu dugaan dl..

Fieza79 said...

sian ena...tido sll tak nyenyak...haiishh mmg sulit waktu ini..tp bakal sng dn bebas bl ank2 dh besor ena...hehe suma tu dugaan dl..

zura@iwan said...

slm...

alhamdulillah dh kamis rini..syukur diberi peluang utk melihat dunia ini...

kita ni letih plak mata...smlm x leh tido plak..agak2 kul 4 lebey tu..layan cite kt lappy je..hehe

~~*Lady Salwa*~~ said...

Sama la kak... sal semalam tak lena tido.. faris asyik terjaga & nangis je...

dah tu, baru nak lelap balik mata dengar macam2 bunyi lak...

pastu semalam memang berpanas je... ntah la, org kata time peknen ni memang kita akan selalu rasa panas... dah lap2 badan pun sekejap je rasa sejuk, pastu rasa panas balik... huhu

Dilla Ady said...

acha skang kalu tido kurang da mintak susu..last num kul 10 malam..

esok pagi dalam kul 5.30 baru die merengek nk susu..suke tau..huhu

☆ lieya latif ☆ said...

mmg gitu la kan ena.....ade anak yg still bgn mlm ni mmg tak lena tdo kite ena.....lieya ni sok2 ade baby, kene laa lalui balik mcmena nie...tapi kalo BF senang kan, sumbat jek nenen, pastu ngan kite2 leh tdo heheehehehe

Redbloodsnow said...

WAHHH...TIDO LENA EA SMLM. ZIE LAK X LENA. BAHKAN X CUKUP TIDO. PASALNYA LATELY NIH ZIE HAD A TROUBLE SLEEPING :(

~aSHa~ said...

mmg selagi anak tak tido...kita ni tido pun ayam2 je..

nieda said...

bila dah ada anak ni byk pengorbanan. bab nk tidokan anak tu mmg mencabar.

hajarus said...

walau xde anak lg tp cam phm jer perasaan akak ni sbb biler hjr blk kg anak buah mmg rapat ngan hjr.. kdng tido pun ngan hjr.. tp tu laaa sker btl ajak kita main mcm2... suh tido xmo tido.. nak tak nak layankan jer...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

semalam dapat tido dengan tenang sebab amani pun tido dengan aman..heheheh..

sLEEping BEauty said...

huhuu... kesiannye mekna ..

dugaan tu nk menguji kesabaran umminya .. :)

eiela said...

besarkan tanggungjawab bergelar ibu. semoga kehidupan bertambah ceria lagi dengan kehadiran penghibur hati..

Latest Entri :
Perjalanan Hidup Sebuah Blog

aiDieNa said...

Memang Ena.. menulis di blog nie sekadar catatan harian bagaikan diari.. owg pompuan nie kerap pendam perasaan.. setidak²nya dengan ada blog.. terluah segala kepenatan.. kita lega kan lepas menulis.. niat di hati bukan nak mengeluh.. sekadar mencoret kenangan hidup... berkongsi kepenatan ngan kengkawan.. ahahaha.. akak paham lar sangat..

ardinihumaira said...

ololoo...
manja ngan ibu ye :)