Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Thursday, 18 November 2010

Laporan Pagi Khamis Satu Hari Selepas Hari Raya Qurban


Salam... 


Ada ker yg dah masuk kije cam sy arini? hehe.. Ni pertama kali sy tak amik cuti raya.. huwaaaa... gara2.. cuti yg tinggal seciput tu.. tapi esok sy terpaksa cuti sbb nak ikut "big bos" outstation.. Isteri kan merangkap PA jugak.. jd kena la ikut.. hehe.. Pdhal, sesekali je ngikut pun, tu pun sbb jauh.. kalo dekat.. sori la nak ngikut ngan anak2 yg sangat la bertuah tu.. Ye! kena selalu cakap yg baik2 je pasal anak2 kan!.. utung2 jadi la doa dan membawa tuah pada kami.. Mudah2an.. ;D


ops! pg2 dah bebel.. mrmm.. arini 2 beradik tu tinggal kat umah opahnya (MIL) tapi bukan MIL yg jaga tapi SIL yg baru abis belajor tu.. sbb MIL kije jugak arini.. Puncanya bila petang semalam pengasuh 2 beradik tu call mintak cuti 2 hari (arini ngan esok) sbb abangnya di kg sakit tenat.. tak patut la sy tak benarkan kan!.. lgpun kak Na tu sangat la baik orgnya.. bukan dier je, suami dan anak2 dier juga baik2.. dorang layan Anis dan Irfan tu dah macam anak dier dah.. Lgpun benda yg melibatkan nyawa ni tak leh nak wat main2 kan!.. Nasib baik Acu (SIL) dah abis belajor.. kalo tak tau caner nak buat gak.


Cadangnya nak bawak Irfan datang sekali mai opis arini sbb dier tu cengeng punyer budak, kuat susu pulak tu.. dah ready nak bawak arini tiba2 sampai je kat umah MIL, FIL kata tak pe tinggal je sekali.. lgpun si kakak tu dah tanya irfan mana masa angkat dier masuk lam umah FIL tadi pg.. mesti dier bosan kalo irfan takde.. Kakak tu walapun suka buli adik, tapi tu la teman sepermainan dier.. teman gaduh, teman ketawa.. & semuanya la kan.. dier bosan pulak kalo sorang2.. SIL pun kata ok je.. 


Tapi dah pesan dah kat Acu tu, kalo irfan tu asyik la menangis je.. call je la kitorg, nanti kitorg p je la amik.. arini ramai yg masih bercuti kat opis ni.. masa sy taip n3 ni pun.. sy sorang dok terconggok...yg lain belum nampak bayang pun.. mrmm.. jgn ada yg lain dok datang bertenggek sama sudah lar.. huhuuhu.. 


Sekian dulu, laporan pagi ni.. hehe



Note: Panjang la pulak bebel2.. huhu




12 Ulasan:

ardinihumaira said...

heeeee... ramai yang keje rini kak... selamat bekerja! bau sup daging nyum3 :D

ita cutevirus said...

ita pon da kerja...
penatnyer..

Mama Hanim said...

xpe ena keje pn satu bentuk korban gak kan.. redha je lah..

Slmt Hari Raya Aidil Adha utk ena sekeluarga ye..

rynas said...

dah kejalah ena. mana leh cuti lama2..bos pun tak cuti hehhehe

mamalieyna said...

selamat bertugas! alaa kita pun sama kerja! trapinye...huhu..mcm2 hal lak kt opis ni, kalau leh releks2 santai2 kan best..huhu..

seb baik ada SIL nak jagakan eh, kalau tak, mmg kena bercuti jugak ler ena!

selamat hari raya! ^_^

Ena said...

Dni,
tu la.. tadi pg tgk banyak gak kete di jalanraya.. ramai jugak yg raya kat KL upernyer dan mulakan tugas arini.. ;D


Ita,
dah kijer yeh!.. hehe sama la kiter penat jalan.. tak cukup tido.. huhu


Mama Hanim,
betul tu.. hehe


Mamalieyna,
tu la nasib baik tak bawak irfan dtg sini tadi sbb tiba2 ada kijer urgent nak kena buat.. kalo dier ada haru gak tu..

Ena said...

Kak rynas,

yerl akak, mana leh cuti lelama kan.. ala.. sebenarnya memg cuti dah ciput snagat.. huhu

baincardin said...

Salam Aidiladha! ^_^

Redbloodsnow said...

ZIE STILL IN MOOD RAYA AH. SGTTTT LAH RASA TERPAKSA GI KEJE ARINI TAW..HAHA

Nana said...

hehe saya keje arini kak
sama la kita cuti tingal seciput..
tingal 2 ari je lg
lgpun saya mmg dok sini x g mana2
nk amek cuti pon bukan blk kampung

~Siti Hajar~ said...

sama la kita k.ena, hr ni dah tercongok kat opis ni ha..huhu..

anak2 hr ni mak sy jaga, pengasuh ambik cuti 2 hr jgk..cian mak saya kn jaga 3 beradik yg hyper aktif tu, apa kabar la mereka skrg ni..huhu...risau!

aiDieNa said...

Wah.. laporan yang lengkap..heheh..

Tu lar kan Ena.. adik beradik.. sama lar cam budak² nie.. kalau sorang takder.. yg lain musti sibuk dok tanya.. air dicincang tak kan putus..