Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Tuesday, 9 November 2010

Ingatkan Kakak, Adik Pun Sama..



Apa yg sama? baca lah dulu ye.. ;D



Ini kisah petang Khamis yg sudah.. ups!! sebelum tu pg Khamis dah wat lawatan rasmi ke klinik tersebut disebabkan kedua2nya tak sihat.. ingat dah kurang la.. 



Sekali petang tu.. sampai je kat umah pengasuh rupanya Irfan dah mula sesak nafas.. panik jugak la sbb tak pernah mcm tu.. walaupun ada experience ngan si kakak tapi tak sama.. sbb tak sangka irfan pun kena jugak.. Leh baca kat entry NIE



Berlarutan sampai la ke Jumaat pg.. nasib baik cuti deepavali.. kali ni p hospital pulak.. sama jugak, irfan meronta tak mau.. Makanya terpaksa la kami cari alternatif yg lain.. dengan kasi neb di rumah sajo.. mcm kat entry NIE




Mula2 nangis, tapi bila dah lama sikit irfan mula ok dan nampak cam mengantuk!.. nampak tak dier pegang sendiri.. perubahan yg drastik bila kasi neb kat umah.. tak meronta2 lagi..




&







sambil pegang sambil tengok tv.. lepas tu tertido.. tapi gambo tertido tu dok lam kamera hubby.. maleh nak amik.. hoho..




Note: sian anak umi nie.. skrg dah ok dah.. cuma still selsema lagi.. Alhamdulillah tak jangkit pd kakaknya.. sempat batuk2 je.. just control ngan inhaler kakak mcm biasa.. ops! gambo kakak tak dok la pulok!.. huhu.. tak pe semalam dah tayang kan!.. ngeee




17 Ulasan:

MRS. K said...

daku penah merasai pengalaman anak amik neb.. cukuplah.. dah tak sanggup..

cepat sihat irfan

MrS. F!zA said...

alahai sian dik irfan..moga cepat lega ye

☆ lieya latif ☆ said...

alahai siannye irfan...rupenye irfan pun ade semput yeak ena....harap2 tak teruk la ena kan....kene hati2 kalo cuace sejuk ni ena....

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

siann

maybe kat spital dia takut kat nurse tu kan..sbb tu kat umah ilek je amek neb siap leh tgk tv

rafiq penah amek neb.byk kali gak..tapi dh lama la
tamo dah beulang lagi
hrap2 rafiq tak perlu amek neb lagi..sian tgk eh..

harap depa cpt sembuh ye

Redbloodsnow said...

rupernyer anis n irfan ade asthma gak ea. leh arr segeng ngan aunty zie die nih...hehe.

alolo...cian irfan. sakit taw kak kene asthma nih :(

~~*Lady Salwa*~~ said...

sian irfan... moga cepat sembuh ye...

teringat masa faris kena infection kat paru2 dulu... kena amik neb setiap 6 jam... memang meraung gak masa mula2... hari ke- 2 dah ok....

Alhamdulillah, sampai ke hari ni dah tak pernah amik neb dah...

**cantik la langsir umah akak.. (sempat lagi tu... hehe)

ardinihumaira said...

moga cepat sembuh tau.. nana adik dni tu pun asma gak..

nieda said...

alahai..kesiannya. get well soon ya sayang

LyNn HaMzAh said...

kesiannya tengok diorang ena...kena pantau makan minum diorang nie baik2 ena...

chugie said...

alahai. siannye, adik pun sama ngn akak ye.. nasib ena dh de exp dengan keadaan camni, atleast berguna di waktu kecemasan.

yunz_02 said...

alahai ena.. kesiannya bebudak tu..

~Siti Hajar~ said...

kesianyer irfan pun kn asthma jgk, sy anak2 semua ada asthma, tp semua xteruk sgt...sy ada pgman yg sama...sabar ajalah

ana said...

boleh amik kat umah yek? anak no 2 ana selalu gak tp kat klinik la

mzhany said...

ena, skrg macam mane adik n kakak
tuh? hurmmm smpai tertido ha..smoge cepat sembuh...ameen....

♥♥syahadah♥♥ said...

mmg macam normal pulak budak2 sekarang ambil nebu ni...takpe cuma nak legakan kahak dia tulah..moga2 cepat sembuh

LIP (^_^) said...

irfan cepat sembuh ye...

MAMASYAZA said...

kesiannya tgk irfan dok neb. semoga irfan cepat sembuh, sikecik akak pun dulu kalo soh neb, mesti meraung tahap gaban dulu, baru ok