Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Thursday, 18 November 2010

Bukan Senang Nak Senang



Penatnya.. tapi penat lagi huby.. huhu.. sian pulak.. asyik kijer je.. nak buat mcm mana kan.. dah janji kena la kotakan.. kalau tak mesti org dah tak percaya kalau kita mungkiri.. So, penat ker, tak larat ker tetap kena buat jugak.. kalo kije kita kat umah nie.. masih boleh ding dong2 sbb kije sendiri kan!.. mrmm.. beza cepat or lambat jer kita siapkan.. Ni punsedang bermalas2an utk bereskan.. huhu..


Tadi sampai umah MIL agak lewat sbb singgah dulu p beli barang keperluan anak2 terutamanya.. duk kejap dah azan mahgrib, lepas solat terus balik umah sbb huby ada banyak tempat nak dituju mlm ni.. kesian pulak.. Ntah pukul berapa la tu sampai rumah malam nanti.. esok nak ke luar daerah pulak.. mcm tak terkejar je rasanya.. tu la kan.. bukan senang nak senang.. dan bukan senang juga nak kawal emosi bila badan msing2 penat dan anak2 perlukan perhatian kami yg baru saja muncul selepas seharian ditinggalkan.... 



Sambil taip ni.. sambil telinga mendengar Takbir Raya.. Syahdu dan menusuk ke kalbu.. hilang segala stress..



3 Ulasan:

Hamizah said...

tak susah nak susa,kan?
hargailah laki kita..

aiDieNa said...

Memang bukan senang nak senang.. kalau senang.. dah ramai yg kaya sekarang... berjuang utk hidup.. live must go on... huhuhu...

Redbloodsnow said...

haa..tol tuh kak E. bukan senang nak senang...huhu