Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Monday, 22 November 2010

Bila Jari Mula Mengetuk Keyboard & Mata Pun Mula La Bersinar



Ehehehhehehe.. 
seyes memg betul pun tajuk entry tu.. sy tak tipu tau! ;D



Bila tengok kijer umah terus la rasa mengantuk, letih.. dan nak rehat je sampai esok hari.. tapi bila mata & tangan mula mengetip di keyboard ni.. naper yg ngantuk tu ilang yeh? =P 



Eh! betul ni.. tadi sampai je umah terus tergolek dot atas sofa.. konon nak rehatkan badan je sekali tu hanyut terus..adeih!! dah la sampai umah dah pun maghrib nasib baik la tengah cuti khas yg telah diberi.. heheh.. makanya sedap la melayan mata dan hanyut dek arus senja.. ishhhhh!! Tiba2..



Bangun Bangun.. suara siapakah tu??? huwaaaaaa.. takut seyh! eh! tapi macam ku kenal suara itu.. owh.. suara sendiri rupanya! ahak.. yerla tak elok hanyut di waktu senja kan!.. hrmm.. tengok dah mula merapu! Tapi rasa nya tak la merapu pun.. betul je rasanya ni.. hik hik hik..



Tadi sampai lewat sikit kat umah pengasuh 2 beradik tu sbb singgah Tesco jap.. cuci mata.. exceli ada la urusan sikit.. sikit je tapi  biasa la dah sampai situ mula la teringat itu ini yg tak de kat umah.. alahai.. alang2 menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan dah sampai.. beli je la apa  yg dihajati tu.. 



Tiba2 tekak teringin pulak nak makan Yong Tau Foo.. ajak la huby sebelum ni pernah makan kat situ ngan SIL.. SEDAP!! tapi tadi dah tak de la plak... tinggal ciput jekk.. maka layan je la perut & tekak ngan asam laksa.. jadi la.. hrmmm..



Perut dah kenyang, baru la teringat untuk pulang ke pangkal jalan.. hehehe.. 




Note: Nak P sambung lipat kain semalam yg tertangguh gara2 layan mata seharian.. ngeh ngeh ngeh




9 Ulasan:

eMMe said...

betul la ena~ bile mengenangkan baju keje tak bergosok, terus rasa mau pengsan...
ngadap blog gak, wat mata segar bugar, hehehee...

Hamizah said...

kemaruk blog ke?hehehe

ardinihumaira said...

dni tdo awal betul semalam.. hehe :D

mamalieyna said...

hehe...eina pun mengantuk la semalam..cadang nk bkk blog kt umah, sbb tak puas jenjln umah kengkwn time opis..sekali.....huh hanyut daaa..gara2 cuti khas la jugak ni..ngee..

terlena sampai pagi! aduss..tak dapek melepaskan hajat mengetuk keyboard malam tadi =P

morning ena!

ana said...

adusss...paling x suke lipat kain. mana nak cari mesin lipat kain hah????

Redbloodsnow said...

hahaha..setuju kak E! bile jari mule keletak keletuk nekan keyboard...ilang tros ngantop yg tahap gaban

itu klo keletak keletong tang blogging lah. if yg tang keja...sumpah ngantok balik..wakakaka

aiDieNa said...

Heheh.. sama lar kita Ena.. akak pon dalam cuti khas itue.. dan semalam juga melayan melipat kain yg dah menggunung tingginya..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

memang kan...klu mengantok...dapat mengadap blog dan2 ilang ngantok..heheheheh

~~*Lady Salwa*~~ said...

betul tu, kalau tengok banyak je kijeumah yg belum settle, rasa lemau semacam je..

kalo ngadap depan lappy tak pulak rasa camtu... hehe