Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Saturday, 16 October 2010

Sesekali Jadi Guru Disiplin



Salam semua..


Eceh!! ramai ker yg update n3 di hari minggu ni? mungkin ramai tapi sy yg tak BW..huhu.. Mrmmm.. ni entry sementara tunggu kain tengah cuci oleh en. MW tu.. blh la layan mata sat kat sini.. 


Tadi baru je pas jadi guru kat Sekolah. Ada ker? hehe.. Pepandai jekkk.. tapi seyes memg kalah cikgu disiplin tau! banjir dah satu umah.. Tu pasal la tok leh jadi cikgu kat Sekolah bebetul.. Tu baru kuar suara rimau.. lom lagi kuar kuku besi utk baham mangsa yg sj cari nahas.. Dah empangan tu pecah.. Mrmmm.. dasyat sungguh!


Apa tak nya.. bila diajar ngan baik tak mau ikut.. main2 jekkk.. Bila dah kuar suara rimau terus meleleh2.. Tapi tetap tak buat betul2.. Seyes, sy memg tak suka mengajar anak gunakan kekerasan (rotan & sebagainya) tapi suara sy memg sangat keras!!! Budak2 ni bila asyik bg muka je memg apa pun tak jadikkk.. Terpaksa la.. jd rimau jadian.. hoho


Teringan zaman budak2 dulu.. Mak Ayah jeling mata dah kecut perut tapi budak sekarang dah nak terkeluar anak tekak dan biji mata pun dorang leh lagi gelak2.. mana tak hangin 1 badan.. Sudahnya suara mengalahkan rimau mengaum..


Bukan nak lepas geram kat sini.. tapi sy saya rasa dah tok leh nak kawal suara tadikkk.. nasib baik tak naik rotan lagi (rotan kat atas lantai je la..) Tapi menangis mengalahkan sakit kena dera.. Mrmmm..


K.. la.. stop dulu.. daaaaaaaaa...



3 Ulasan:

mamalieyna said...

hehehe...eina dok bayangkan ni..mau timba pengalaman gak camna jd rimau ni..eina pun rasanya bakal melalui tu..hehe..skrg ni belum la lagi..sbb dak arif tu kecik je..dr pengalaman tgk kakak2 eina..mmg gitulah adanya, ada masa kena bertukar jd singa or rimau kelaparan...hehe...budak2 tak makan saman dh skrg ni, jeling takde makna je bg diorang..ekeke..

selamat berhari minggu ena! ^_^

Ena said...

Eina,

hehe.. sila bayangkan yeh! =P.. betul tu eina.. bdak2 skrg ni Ya Allah... sanagt2 la tak mau dengar cakap kalo kita cakap baik ngan dorang.. bila dah jd singa tapi tau lak takut tu puh kejap jee la tuh.. mrmm..

MAMASYAZA said...

samala cam akak, ajar siratu spelling, mula2 boleh sabar lagik, tp bila asik salah je spelling tu, mula la akak nak jadik serigala jadian...gerammmm
siratu lak jenis yg suka merajuk..lagi la gerammmmm