Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Saturday, 30 October 2010

"Salah Percaturan"



Salam.. 


Apa lagi yg sy buat time nie kan!.. hehehe.. Ni gara2 tertido awai sangat dan bila dah terbangun dah susah nak lena balik.. ;D


Sempat layan tv yg terpasang dari tadi. Mula2 mcm tak de apa yg best sangat pun.. tapi terlayan lak citer "Salah Percaturan" yg dibintangi oleh Arash Mohamad & Sariyanti.. Mrmm suka jugak tengok lakonan dorang tu.. 


Nak kupas sikit la kan citer tu.. rasanya citer tu citer dari kisah2 benar yg berlaku di sekeliling kita ni jugak cuma ending nya mungkin dah di ubah.. yerla tak mau hampakan penonton mungkin.. Tapi tetap juga ada rasa hampa bila tengok si Arash tu tak jadi teruskan niatnya tu.. Tapi baguskan kalo ada insan yg berhati mulia tanpa ada niat utk kepentingan sendiri camtu.. eh! apa nama dier lam watak tu yeh? lupa pulak.. hoho..


Kisah2 remaja skrg yg lebih suka ikut kehendak hati dari medengar nasihat org tua.. Mrmm tapi tu la.. kehendak anak2 remaja skrg pun tak boleh dihalang2 sangat, kena juga diturutkan kalo tak kena bg nasihat dengan cara yg betul, tak boleh juga ikut kehendak sendiri tanpa berbincang.. kalo tak jd la cam kes2 skrg Kejap2 lari dari rumah, menderhaka pada org tua.. itu 1 hal, kalo lari tu selamat tak pe.. kalo jd kes lain cam kes kena raped beramai2 camner pulak kan! kan dah tersalah percaturan tu namanya??


Eh! ter-emo pulak memalam nie.. huhu.. K la.. sy tau ramai yg tak layan citer2 drama melayu yg ditayangkan pun kan!..hehe.. yerla! itu kan hak masing2..  ;D


K la.. Daaaaaa..



NOTE: Moga anak2 kita dilindungi dari kejadian yg tak diingini



8 Ulasan:

eT said...

hehe...me tgk cite teater muzikal p.ramlee td...

Ena said...

owh..
ada gak tengok sikit.. tapi cam lebih tertarik tengok dram tu.. hehe

rynas said...

tak sempat nak tgk..anak2 asyik layan kartun jer...

aiDieNa said...

Tengok juga Na.. tapi tengok pelakon dan jalan cerita lar.. kalau pelakon best.. jalan citer best.. layan jer..

Akak nie tiga orang anak dara.. hari² dok pk pasal dorang.. risau macam².. hidup dalam dunia serba ketaksangkaan ini membuatkan hati tak tenteram.. semoga anak² kita dilindungngi di bawah rahmatNya.. amin...

Dilla Ady said...

layan citer ANTM kt 8tv la ena malam tadi..

tp perasan tajuk citer nih..

ardinihumaira said...

dni jarang tengok tv.. ;p

sLEEping BEauty said...

alah , tak tgk pun ..
minat gila kt arash punya lakonan .. best ...

MAMASYAZA said...

akak suka gak layan citer melayu, gelora dihati sara, akak tak penah tinggal, mesti ikut siri...hehehe