Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Thursday, 7 October 2010

Ni Aman Laaa!!





Ammar Irfan


Salam..



Hehehe.. tiba2 gelak sendiri.. yerla kat "umah" ni.. kalo tak citer pasal anak2 terutamanya.. pasal saper lagi kan?.. =P 



Kali ni nak update pasal si Irfan la pulak.. Sblm ni asyik citer peel dier je kan!.. tak pernah pun wat n3 khas citer pasal perkembangan dier.. Memandangkan arini 7.10.2010 genap si Irfan 2 tahun 3 bulan.. Kejap jer masa berlalu tu.. 



~ Si irfan ni skrg sangat la pot pet pot pet (ummi dah ada anak 2 ni baru nak pot pet pot pet tau!.. tak caya? SILA PERCAYA) bising mengalah kan murai.. Asal celik mata jer bunyikkk!! cuma kadang tak faham gak dier cakap apa.. sbb laju sangat gamaknya.. (dulu si kakak, umur camni tak clear dan tak pandai cakap sangat)


~ Garang weyh anak bujang nie.. dulu kena buli skrg dier buli balik.. wakakakkaka..


~ Alhamdulillah.. walapun selalu gak tak sihat tapi berat badannya tetap naik.. dan bertambah2 naik sejak lepas raya nie.. mungkin banyak makan kuih raya gamaknya.. hoho.. .


~ Kuat susu bangat ini budak wooo.. berbotol2 la sehari.. dah makan pun totap nak susu.. selepas jam 12.00 mlm, kurang2 3 botol lagi nak ke pagi.. camno la ummi nyer tak ngantuk tiap2 hari


~ Lately kerap pulak menangis memalam.. lari sambil cakap takut & nak tido ngan ummi.. (sian kakak kena tido sorang) tapi bila suh tido ngan kakak pun, tetap ummi kena temankan sampai pagi.. kalo tak mesti dier bangun cari.. 


~ Manja weyh anak bujang nie.. mengada2 pun hadoooo sokmo


~ Kuat jeles, pantang nampak kakak nak manja2 ngan ummi cepat2 dier datang tepis & tolak si kakak.. haishhh!! memg nak konker sorang2 tau ini budak!


~ Nak dokong sokmo walaupun badan dah makin debab!! 


~ Banyak benda yg dier dah faham, bila mood ok mintak tolong buang pampers or sampah dier p buang tapi dtg mood maleh tu sampai sudah la dier tak p buang.. haishhh!!


~ Pandai bodek gak nie.. bila mintak susu panggil ummi.. kalo tak panggil ibu je.. kdg ummi tak layan dier akan panggil ummi berkali2.. hahahha.. (tau beza ummi & ibu tapi dier tetap nak panggil ibu)


~ Dulu pemalu... skrg????? selamba je.. cepat benor berubah weyhhh!! ummi pulak kompius..


~ Banyak terpengaruh ngan kakak dah skrg nie.. sebelum nie perangai dier cool jekkk.. apa yg kakak buat itu jugak yg dier nak buat.. 


~ Senang nak urus irfan nie.. tapi kalo dier dah start mengamuk jenuh gak nak pujuk


~ Dulu tak mo sangat ngan abah.. sekarang pantang nampak abah siap2 nak kuar, cecepat nak ikut sbb nak ajak p jalan2.. hoho


~ Asal tengok ummi bersiap je dia akan tanya nak g K4 (carre4) ker? nak G Teko(Tesco) ?  Nampak sangat selalu p situ.. heheh


~ Sangat suka kucing (kakak penakut)


~ Pandai nyanyi lagu "Ibu.. Ibu.. Engkau La Ratu Hati ku.." sebelum umur 2 tahun lagi.. Silap sy tak pernah rekod!



~ Barang dier, dier punyer tok leh kongsi.. tapi orang punyer pun dier kata dier punyer gak.. hoho (budak kebanyakkannya camtu kan!)




~ Tahu nama penuh dier tapi selalu bahasakan diri dier AMAN sbb tak pandai sbb huruf "R".. sudahnya family pengasuh dier pun panggil Aman gak.. ekekekekeke..


~ Kuat mengadu.. 





NOTE: Tu je la dulu wat kali nie.. panjang benor dah nie.. ;D








10 Ulasan:

Nur Hawa Mohd Zin said...

alalal..anak bujang akak ni...selamat awe tak da anak lagi..kalu tak buat menantu..huhuh

~Siti Hajar~ said...

Irfan ni sama umur la dgn Danies, beza bulan aje, sama gak mcm irfan, Danies mulut pot pet pot pet, dulu dibuli tp skrg buli balik...hahaha...anak2 ni mcm2 peelnya kan? kdg2 fening kita tp itu yg bt kita teringatkan mereka..

rATu kEBaYA said...

manje ye... nanti klu ada adik mcm mana.. hehehe

~~*Lady Salwa*~~ said...

tu la kan, dah umur 2 tahun 3 bulan... faris semalam... hehe

macam2 dah perkembangan si irfan ni... memang orang kata anak ke-2 ni akan lebih cepat & pandai bercakap sebab dia dah ada model (anak sulung)...

sama la ngan faris, kadang2 panggil sal 'mama' kdg2 'ummi'... kalau nak bermanja2 selalunya dia panggil 'mama'...

Mama Hanim said...

hehe.. sgt cute irfan ni.. suka baca cer irfan..

☆iz-AnN a.k.a cOmOt☆ said...

Kuat susu bangat ini budak wooo.. berbotol2 la sehari.. dah makan pun totap nak susu.. selepas jam 12.00 mlm kurang2 3 botl lagi nak ke pagi.. camno la ummi nyer tak ngantuk tipa2 hari


hahaha...samalah ngan irfan kita...agaknya nama irfan memang cam gini kut...heheheh

yunz_02 said...

olololooo adik.. tomey tomey

Fieza79 said...

Irfan dah mcm2 skrg ye...ye la makin besor makin laen la pangai tu kan...

sama la Irfan fieza ni suka kucing suka nak bagi makan kucing tapi kakak penakot yg amat...nmpk kucing mcm nmpk rimau pon ada..hahaa

LIP (^_^) said...

lagu ibu tu lagu favourite emill jugak..samala..:)

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

rafiq pon suka lagu Ibu Ibu ratu hati tu..tapi tak pandai nyanyi cuma dia ajuk suara je..ntah ape bunyi takde butirwekeke

bagusla dia makin naik berat..if tak..risau gak kan mek na

hoho pandai lak beza ibu ngan ummi ye?
nnti besor pandai la tu..:-)