Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Thursday, 14 October 2010

Nampak Hantu..




heheheh.. saja je wat tajuk lagu tu.. ngeeeeeeee..



Ini kisah petang semalam, tengah kami syok layan Cinta Kirana yang ntah bila nak abis tu.. tiba2 Irfan datang terpa sambil nangis beria2.. 



Abah: Naper irfan??


Irfan: Nagis sambil tekup muka kat badan ummi


Ummi: Naper dik? naper nie sambil tarik tangan yg dah basah ngan air mata


Irfan: Takuttttttttttttttt!! sambil tangan dok tunjuk2 ke bilik depan


Anis: Irfan takut Hantu la tuuu... sambil gelak2


Ummi: Ishhhhh kamu ni kakak...


Abah: pandang jer irfan tak terkata apa2 dah dengar si kakak cakap camtu


Ummi: Adik takut apa? ada apa kat lam bilik tu? sambil sambung.. tu la.. orang semua dok depan adik p main kat bilik sorang2 dalam gelap tu naper? sambil pujuk2 suh diam..


Irfan: Takutttttttttt... antu.... 


Ummi: Mana ada hantu... dah dah.. tau mau nangis lagi.. (sambil pandang abah)




Maaf!! gambo yg tak de kena mengena ngan entry.. tapi disebabkan gambo nie lom tepek lagi.. so, sy nak tepek gak la.. heheh





NOTE: sampai sudah kami pun tak tau apa yg irfan nampak dan kenapa dier menangis.. yg pasti tiap2 malam mesti nangis dan lari tido ngan ummi.. huhu..





15 Ulasan:

Dilla Ady said...

mungkin kot ena..mane tau kan..bebudak nih mmg leh nampak benda2 camtu..sian kt irfan..

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

adela tu..dia nmpk ape2..budak2 kan nampak dan jujurr ape yg dia nmapk..itula yg dia cakap

mamaaerish@eb said...

eb dulu sampai dh keguguran baru x nmpk aper2 dh... kalo x mmg slalu menakutkan shah... hik3...

monitor yer tkt jadik tekanan... eb maklom sgt tuh... mmg amat2 menakutkan kiter...

MrS. F!zA said...

alamak.. ngerinya.. hrp2 bknla dia nmpk antu.. kot dia tbyg2 je sbb lam gelap kan... sian irfan..

chugie said...

emm die de nampak bende tu kot.. ish, seram plak!

☆ lieya latif ☆ said...

ish lieya rase die ade nampak something laa ena....lieya cdgkan better ena pagarkan bilik tu ngan alfatihah n 3 kul...tiap2 mlm sembahyang n bace yasin kat bilik tu....

seram lak lieya...

LyNn HaMzAh said...

mungkin betul cakap dia ena...budak2 memang leh nampak...bacakan dia ayat kursi dan alfatihah sebelum tido...

eMMe said...

betul la Ena, budak2 baya irfan boleh nampak 'benda' tu...me lak rasa seram n berdiri bulu romakuuu..

~~*Lady Salwa*~~ said...

herm, kalau sal dah meremang bulu roma dengar anak cakap camtu...

tambah kalau dia selalu menangis ketakutan.. huhu

ana said...

saje je nak manja2 kot...ishhh xde antu la...takutttt

ardinihumaira said...

kadang2 betul kak.. sebab budak ni mudah nampak. tatau nape. hu

Redbloodsnow said...

haaa...mmg btol kot antu yg di nampak kak E. sbb kan, kan bbdak leh nampak antu....aaa aaa jg ko kak E...hikss :P

aiDieNa said...

Budak² besar anak² kita nie mata telus pandang.. Aisha pon takot nak tido sorang.. kalau diteman Alyaa jer tak jalan.. mesti nak ada orang besar tido ngan dia.. selalunya En. Ady ler jadik mangsa..

Ena.. ajar dia jangan takut ngan hantu.. kita cakap camtu biler Alyaa kata dia takot.. cakap kat akak cakap.. Alyaa nak takot buat per ngan antu.. dia tu makhluk tuhan.. kita pon makhluk tuhan.. Alyaa tau.. hantu tu yg takut ngan Alyaa.. dia nampak Alyaa jer terus lariiii... hehehe

rynas said...

ena trylah bawa ustaz kat umah tu biarkan dia tengokkan jer...ada budak yang hijab dia terbuka boleh nampak benda halus nie..

MAMASYAZA said...

dia boleh nampak le tu, setuju ngan pendpt rynas, try bawak jumpa ustaz, mintak air penawar ke