Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Friday, 22 October 2010

Abis Patah Riuh!



Macam sunyi je arini.. tak berapa nak riuh rendah mcm hari2 biasa.. Bz ker semua?? hehehe.. Sy bz tu biasa la.. dah namanya keje kan!.. tapi ni saje je la nak jengah sini.. Sementara teringat insiden pd petang Isnin lepas.. ishhh dah Jumaat baru nak citer arini.. bukan apa.. lupa daaaaaaaa..


Bukan kisah apa sangat.. masa tu sy singgah kat kedai Acheh otw nak balik umah tu.. Ms tu huby yg turun beli sbb Irfan tak mau turn dari atas riba... so, kena la abah dier yg p beli.. Masa dok nunggu tu ada la mamat pekerja kedai tu kuar sambil bawak tong gas.. sambil dok jengah2 ke jalan raya.. Tunggu orang datang amik gamaknya.. 


Dalam pd tu.. sy leka melayan anak2 mcm2 tanya kat lam kete tu kan.. pastu kedudukan kete cam senget skt la sbb separuh kat atas jalan separuh lg dah nak cecah lantai kedai tu.. Tanah merah yg keras tu.. So, tak balance la kete kan!.. makanya sy yg tak berapa nak cukup inci ni mesti la tenggelam dan tak verapa nak nampak apa yg ada kat depan kete tu.. 


Huby dah siap beli terus la masuk kete dan jalan.. Tiba2.. Gedebommm!! Prapppp!! Huby pun kata, hah sudah! langgar orang ker? tak nampak ponggg.. Sy lagi la terpinga2 dah la irfan tu besar blok hampir keseluruhan pandangan sy tu.. Huby kuar, p tengok mende apa yg dier langgar tu.. Sekali budak yg angkat tong gas tadi menggulupur la kuar.. nampak cam say sori kat huby.. 


Nampak huby borak mende ntah ngan budak tu.. rupanya yg dilanggar tu Tong Gas tu.. Nasib baik tak meletup! ishhh.. scary jekk.. maka dengan itu abis la patah skirting kete.. hoho.. huby cam bengang gak la tapi tak leh nak kata apa sbb dier memg tak perasan tong gas kat depan kete kitorg.. mrmmm.. yerla kot ye pong letak la jarak jauh sikit baru nampak.. kalo letak depan2 mana nak perasan!.. mrmm.. redha je la..


Haaaaa.. tu je la citer nye.. hehehe



NOTE: Maap memg tak terpk pun nak snap gambo baga.. so, bayangkan je la yeh!.. hoho.. 



12 Ulasan:

chugie said...

alahai siannye.. nape x mintak ganti rugi skit dr dorang? aduhai.. mahal gak tu skirting kereta tu.

ana said...

laaa...minta la ganti rugi separuh.

Fieza79 said...

fuhh nsb bek tak meletop..! ye la kalo di letak tong tu dpn sgt mana la kita kt dlm kete ni nk pasan kan..??

eMMe said...

ingat kan ape la yg patoh riok nye..rupenye kereta nye skirt....
mahal ke skirting kereta ek? mesti mahal kan...huhuuuuu...ni ujung2 bulan lak tuh, alahaii..melayang~

rATu kEBaYA said...

adoi... sakit jugak tu.. bukan sakit badan tapi sakit jiwa dibuatnya

zura@iwan said...

ishhh mmg scary...bahya tu...sakit jugak la kan..hehe..

Dilla Ady said...

patut mintak sikit duit kot ganti rugi..sape suh die letak depan kete...da tak nampak, konpem la kite langgar...

nieda said...

siannye..minta ganti rugi lah

mamalieyna said...

alahai siannye..apa nak dikata, marah pun tak guna ye..huhu..dpt bayang tu..huhuh..

aiDieNa said...

Ikhss..ikhss..ikhsss.. tak sangka plak.. abis tu Iwan tak mintak ganti rugi ker..?? Memang bahaya lar.. ada ker letak tong gas depan keta orang.. buatnyer meletup.. nyawa chek.. nyawa.. bukan boleh dicari ganti.. ikhs..ikhss..ikhsss...

ardinihumaira said...

mintak ganti rugi!. grrr.. dni tumpang geram

rynas said...

nsib baik langgar tong gas jer...huhuhuhu...