Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Monday, 6 September 2010

Turn Ummi Pulak



Salam..



~ Lengang jer rasa hari nie.. baik d jalan raya, diopis mahupun di dunia maya nie.. Ramai yg dah mula bercuti nampaknya.. nak nak lagi sekolah dah pun start cuti.. 




~ Alhamdulillah.. Anis dah sihat, so, sy tak risau lagi.. Tapi kan... sy pulak yg dok tergolek je dari pagi sampai ke petang.. kali nie betul2 dah tak larat.. badan panas semacam & paler pening bagai nak pecah.. Memandangkan bulan puasa, nak buka utk makan ubat terasa sayang pulak.. yerla dah dipenghujung kan.. sudahnya hubby belikan cool fever.. hehehe... terasa cam anak2 pulak bila tepek mende tu.. ;D..




~ Mula2 membantu la juga.. tapi hanya sekejap lepas tu panas badan kembali & kepala dah berdenyut sakit bangat..  sampai tak leh nak fikir apa.. rasa nak pengsan pun ado.. hoho.. over! sudahnya jam 4.00 terpaksa la ponteng puasa tanpa rela.. Telan ubat.. huhuhu.. Ingat nak tunggu waktu berbuka memandangkan tinggal bbrp jam je lagi kan tapi keadaan sangat memerlukan sy ambil ubat tu.. lagipun bila diingat balik, sejarah sy kena Pnuemonia dulu sbb lewat ambil ubat ketika demam.. Jadi sy tak mahu ia berulang lagi kerana potensi utk berulang tu ada.. Lepas ambil ubat, terus badan berpeluh2 dan kepala menjadi sedikit ringan..cepat kesannya..




~ Jam 5.30, baru la kami keluar utk misi mencari kasut dua beradik tu..walaupun terasa melayang je tapi kuatkan juga la semangat raya tu kan!.. hihihi..  sbb masa semakin suntuk dan si kakak yg dok tagih janji bila nak beli kasut Barbie dier... Awal2 lagi dah bersiap tapi disebabkan ummi yg tak sihat.. petang baru keluar.. dalam masa yg sama semalam langsir  yg kami tempah dah sampai.. so proses pemasangan pun mengambil masa juga.. 




 ~ Harini hubby nak ajak sy pergi Klinik utk ambil MC.. sbb demam yg belum kebah. batuk pun menjadi2.. tapi sy pulak yg malas nak pergi.. huhuhu.. tengok keadaan mcm mana.. klau tak larat sy akan mintak izin utk balik awal..





NOTE: orang lain pun demam juga.. tapi tak kecoh mcm sy.. ;D
Tapi seronok bila si kakak dok picit2 paler & badan..



14 Ulasan:

~~*Lady Salwa*~~ said...

Alhamdulillah, anis dah sembuh ye...

Tapi akak lak 'amik tempat'... moga akak pun cepat sembuh ye...

Wa, syioknya ada langsir baru. sal balik kampung ni baru nak jahit... tumpang jahit kat mesin rumah mak... hehe

Bestnya ada anak yang dah boleh harap masa kita sakit kan. Bila la faris nak boleh tolong picit paler ummi dia ni lak ye... hehe

ana said...

alahai ciannyer...dh nak raya demam la pulak. harap persiapan raya tak terbantut la ye..

MrS. F!zA said...

la siannya akak..tkpela tggl puasa bkn sbb sngaa kan..jgn smpai memudaratkan diri sendiri ye tak..

sama la kita ni pon tak sihat..haishhh lg dkt nk raya ni blh plk tk sihat..dalam duk kalt nk mengemas brg semua tp tak terkemas..

moga kita dua cpt smbuh leh la smbut raya dgn meriahnya.. huhuhu

Ain said...

alahaiiii, ciannya ena...

demam nak sambut raya ke Yang?

get well soon ok....

LYaFRINA said...

ena.. lya pon demam gak ni.. demam selsema.. skrang ramaikan org kna demam...

smoga kita cpt2la smbuh b4 raya.. kalo x.. x bestla nk bjln rmh sedara-mara dlm bdn x sihat gni kan...

thn ni raya mana?? kalo blik kg tu.. berhati-hati yer..

ok.. salam aidilfitri dr lya n family.

maaf zahir n batin

umialya said...
This comment has been removed by the author.
umialya said...

Sronoknya ena.. semangat raya berkobar2 biarpn badan x gitu sihat.

Naper akak rasa lemau je nak beraya...?? Sib baik le baju anak2 dah siap lama.

Kuih rayapn x buat lg.. 2 minggu berturut2 kuarkn butter tp simpan balik dlm frezeer.. M.A.L.A.S tgh bermaharaja!!!! huhuhu.

Nak beli tp x gitu yakin.. nak jugak buat sndiri tapi.......

☆ lieya latif ☆ said...

kire ena berjangkit ngan anis la ni yeak...mcmlieya laa ena, berjangkit ngan mija...adus...lieya ni baru demam semalam....sabar yeak ena...dugaan tu...moga kite cepat semboh n bleh beraye sihat he he he

mrs.ecam said...

ermm dh nk rye ni klu x sihat mmg dugaan btol la kn...xpela jgn ms rye kang skt udah la ek...huuuu ssh klu kt sbgai mak ni yg skt...kang sume kje umh x jln...huhuhuhuhu

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

kalu demam kuat..kenela amek ubat terus mek na takut melarat..

besnye dpt langsir baru

sini dok lengang lagi la jalan
shah alam ni ramai lagi dok cuti
ehehhe

selamat hari raya mek na..

mkn ubat okeh.kang dok beraya la..:-D

Dilla Ady said...

demam ye ena? siannye..

tp kejap ye sembuhnye...siap leh shoping lak tu..hihih..

dilla pun suke giler pakai cool fever time demam...bez la..sejuk!

mamalieyna said...

issh nak2 raya ni, demam pun menyerang ye..hope cepatlah baiknye tu...cian..!

hikhik..pakai cool fever eh, cam budak2 lak eh, eina tak pernh =P

*lengang kan ari ni, tmasuk alam maya ni..huhuhu..

~Siti Hajar~ said...

lor k.ena plk xsihat...dekat2 nak raya ni jd camtu plk kan..sabar ajalah, hrp2 cpt la sembuh sblm raya nanti..

anak sy si Danial pun demam tp ttp aktif, masih nak mengikut kami g shpg, tp ok jgk bila lasak keluar la peluh tu kan..

LyNn HaMzAh said...

kesiannya ena...lynn pun x berapa sihat sangat nie...kepala still pusing n rasa loya...huhuhu...