Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Friday, 3 September 2010

Sizzling Yee Mee Udang



~ Macam biasa la.. entry sebelum balik.. hehehe... tepek ena.. jangan tak tepek.. hoho.. Menu bersahur & berbuka kami adalah sama ye kawan2.. ngeeeeeeeee



~ Semalam (khamis), masa sahur sy bangun masak menu ni.. lepas tu petang semalam, elok je hubby sampai depan pintu ofis, hubby kata camni: "Yang, masak kan abang Sizzling macam sahur tadi yeh!"... Sy???? ok la.. lagi senang dan cepat.. 



~ Ok la.. moh la tengok sizling yg tak berapa nak rupa sizzling tu.. comot semacam jekkkk!!
=P





Sizzling Yee Mee Udang + Telur Mata




~ Tapi masa buka sy tambah ngan sotong.. saje lebihkan sayur.. lebihkan kuah sikit.. ada snap gambo nya tapi dok lam hp.. sekali harini hp tertinggal la pulok! so, jadi la yg picture kat atas tu wakilnya.. Kata hubby sedap!(maaf mungkin sy yg perasan!) hoho.. dan rasanya sama je dengan kat JJ or tempat2 yg biasa makan tu.. cuma bezanya tak buh lam pinggan camni je.. Tapi.. ada lagi tapi tu.. heheheh... lebih sedap mungkin guna seafood.. biasanya kami makan yg ada ayam je.. Makanya kembang kuncup la idung sy yg tak berapa nak tegak nie.. ;D


Sila jangan muntah ye kawan2 dengan statement tu.. kang batal pose.. 
keh keh keh.. Owh!! resepi ye! next time sy buat ye.. sbb arini nak cepat nie..




NOTE: Selamat Mengemas Rumah & Menyiapkan Kelengkapan Raya Ye Kawan2.. 











12 Ulasan:

~~*Lady Salwa*~~ said...

wah, terer akak masak sizzling... dah lama sal tak makan sizzling ni. ada la kot 2 tahun lebih.. sejak bersalinkan faris... lama kan...

pasni boleh la tempek resepi lak... kot2 ada angin rajin, boleh la sal cuba... hehe

~aSHa~ said...

bestnye..tak sangka mcm2 yg ena pandai..ajar la ena...pls..

MRS. K said...

hohoho.. leh meniaga dah ni..hehehe

chugie said...

nampak sedap! ena tepek lah resipi tu na.. senang x nak buat nye?

ita cutevirus said...

my pren...
tempek resepi leh?

aiDieNa said...

Makan nie memang lagie sedap kalau masak sendiri sebenarnya... boleh masak banyak² makan sampai kenyang! Tahun nie boleh raser ayam bercili.. aper nama resepi tu haa Na.. sedap hehehe...

sLEEping BEauty said...

uishh , leh jadi chef terhormat dah puan ena nieh ...

kasi ler resepi .. hehe

ardinihumaira said...

kak!
yee mee tu fav dni tau. dni sukaaa sangat makan pot yee mee tomyam dengan air balang ikan. hehe

Nur Hawa Mohd Zin said...

wah kak ena buat sizzling...cayalah kak..hehe

MAMASYAZA said...

wow...mesti sedap ni..terliur akak tgk

Ena said...

Kawan2..

nest time sy tepek n3 ye.. tadi dah tak sempat nak buh.. kejar masa.. heheh... ;D

rynas said...

wah tabik springlah kat ena pandai masak sizzling..kena maik mresipi dr enalah nie yer