Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Thursday, 30 September 2010

Rezeki Orang Yg BerPuasa







Awat tetiba tayang gambo buah2an tu yeh?? hehehe... tak de mende ponngg.. saje je nak buh la ni sbb ni pemberian dari my opis mate yg balik kg beraya dan bawa buah tangan dari dusun.. Segar dari ladang gituw.. hehehe.. Last week punyer citer.. dah basi dah pongg.. hohoho..


Masa tu dorang dok pakat makan buah tu siap dengan bunyik2 lagi.. sy pulak leh wat dekkkk je sbb kebetulan sy memg tenagh banayk kijer nak kena buat.. sy lgsung tak tengok rupa buah tu.. dorang dok panggil2 pun sy senyum je.. last sekali sy pun kata la.. sy poser.. hehehhe so, dorang pun buh la siap2 lam plastik suh wat balik kat umah.. Alhamdulillah.. rezeki juga nama tu.. apatah lagi sy ni antu buah walaupun masa tu batuk lom baik lagi.. sy totap memakannya.. ;D



saje jer nak amik gambo buah rambutan tu dekat2 yg dah siap dikopek! letak lak bersebelahan frame gambo.. ehehehe.. tapi skrg frame tu dah gantung.. dulu letak jer.. Eh! ni citer pasal frame ker rambutan??? wahahahahahahhaha..




NOTE: Buah2 tu sy makanggggg sorang2 jekkkk!! tamak betul kan! heheh.. Mrmm.. bukan la tamak tapi terpaksa sbb iyer la. anak2 tak leh makan, so macam biasa juga la makan sorok kat bilik belakang..huhu.. hubby pulak dah kenyang time sy makan nie.. so, dier wat dekkkk jer la.. huhu.. bowink weyh makangg sowang2.. 2,3 ari jugak la nak perabih tu.. ;D








8 Ulasan:

mamalieyna said...

aduui belum mkn lagi dh rasa nak batuk2 ni..huhu...org sakit tekak tak elok mkn ni kan..

kak ina mail said...

Bestnya rambutan , dapat plak yang longkah.petua nak makan mengelakkan batuk, kena kopak kulit mengunakan tangan.

LYaFRINA said...

uishhh.. syoknya mkn sorang2.. kalo ltk dlm peti ais lg nikmat rasanya!!

ardinihumaira said...

kalo dni makan rambutan memang tak sedar berbiji2 habis ;D

ana said...

insyaallah klu ada rezeki tak ke mana...org pose slalu murah rezeki.

rynas said...

sedapnya buah2 tuh..makan sorang ekkk??? wah hebatnya ena hehheh

eMMe said...

wow..rambutan dia merah menyalaaa...nyummy...

aiDieNa said...

Tak larat habiskan bagi lar sebelah.. hahaha!! ;P