Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Tuesday, 28 September 2010

MungkinPerasaan Sy Aje..



Salam.. 


Pagi ni bz gak nie.. tapi nak gak jengah ke sini.. n3 pun lom ada yg warm up! heheh! So, nak gak la mencelah sat... asyik tengok nomborrrrrrrrr jekkk kan.. nak menyelit2 gak lah kat umah kawan2.. tapi ada gak yg sy dah pergi tadi pagi & baru2 nie.. tapi banyak sungguh yg tak sempat nak singgah.. huhu.. soweeeeeeee..


Sy ada nak citer sikit nie..ada bbrp perkara la jugak.. sementara tenagh ni kan.. hehehe.. 1st, lately kan sejak dah lepas puasa nie.. selera makan naik mendadak terutamanya masa berbuka semalam.. sy makan nasi siap bertambah, pastu makan pulak kuih raya, sambung makan kopok, lepas tu makan pulak kek, lepas tu makan pulak buah (silap tekcik nie.. org makan buah dulu... baru cepat kenyang & hadam.. wahahaha).. pastu suapkan anak2 pulak makan nasi tapi sy masuk gak kat mulut sendiri.. fuuuhhhh!!! banyak betul! masa puasa aritu dah makan nasi dah kenyang dah tu pun memg x bertambahnya.. ntahhh!! nak kata tak baca doa dan baca dahhh.. haihhhh!! ada potensi berat pun nak naik mendadak pasnie.. hahahahahaha.. 


2nd citer ni pulak, yg ni dulu selalu la kena tapi masa puasa aritu cam kurang sikit.. tapi dah lepas raya nie bertambah semula.. apa tu erk??? hehehhe.. tak kuasa kawan2 nak teka kan!.. mrmm.. biasa tak tengok lebam2 kat badan yg color biru & ada tanda bintik tu? haaa.. kiri kanan lengan sy ada.. tak tau la.. rasanya tak de pulak sy terhantuk kat mana2 pulak.. hari Ahad lepas, sy leka dok ngemas kat dapur sampai la ke waktu maghrib.. alang2 kemas biar la settle kan.. 


Tetengah dok cuci pinggan mangkuk tu tiba2 terasa pinggang & belakang nie dicuit2 je.. terus la toleh ingat anak2 la.. sekali tak de pong. elok je 2 beradik tu tengok tv ngan hubby.. pastu sy pun biarkan lagi mungkin perasaan aje.. pastu tak lama terasa dok main2 pulak leher.. pastu sy toleh lg ke belakang kot2 kipas angin bukak kuat sangat ke kan! tak bukak punnnn.. pastu sy tengok la kat cermin dapur.. tak tutup lagi.. sy pun panggil hubby (maklum la kan.. tangan tak panjang.. sebelah boleh tutup sendiri sebelah lg tu.. huhuhu).. hubby pun tutupkan la.. pastu sy pun denan selamba je cakap kat hubby camni: " tadi terasa mcm ada yg dok main2 ngan sy la"... hubby pun kompius.. 
Sy cakap pun sambil gelak2 je jd hubby tak layan.. terus dier masuk bilik air.. dah settle semua.. sy p la solat maghrib wat2 tak tahu je la kan.. mungkin perasaan sy je.. masa tengah siap2 tu tiba2 terasa lg ada org dok main2 mcm tadi.. sy wat dekkkkkkkkkk je la.. malaas nak layan juga.. 


Malam tu kami keluar p beraya umah cikgu sekolah hubby kat keramat je.. dah lama hubby tak jumpa cikgu dier tu.. lebih kurang 13 tahun la.. balik dari beraya tu.. dalam kete sy citer kat hubby.. memg tak elok sbb dah malam kan.. dah kul 11 lebih dah time tu.. lepas tu ada la benda2 yg sy kaitkan dengan keadaan kami di rumah (sy tak nak citer la yg tu).. 


Pastu masa sy dok citer tu terus hubby meremang..



K la.. dah panjang la pulak nie.. huhu




NOTE: Tak tahu la naper kan.. tapi memg rumah kami tu ada je gangguan tapi tak teruk la.. biasa2 aje.. mungkin lately sy kerap sangat tido lewat malam.. dan mungkin juga semua tu hanya mainan PERASAAN





18 Ulasan:

Ieda Al-Habsyi said...

ohohoh!! ena, ieda pon selera mendadak pas raya, eh sebelum raya pon mmg aku selera bebeno, ahhahaha!! pasal bab cuit cuit tu seram gak baca, kalo ieda dgr bunyi2 je, kalo dh sampai cuitcuit seram gak tapi tu mungkin mainan perasaan kan :)

mamaaerish@eb said...

kalo eb, eb tunggu sampai esoknyer br citer tp shah dh tau dh ebb kalo dier tanyer eb ckp esok i ckp... dier phm la psl aper... mmg ader yg suker ngikut ab nih... ngan shah pn ader experience... ;p

Ain said...

ena, sila Jangan Pandang Belakang....

uwaaaaaa, takott jugak kan dengan gangguan macam nie, nak tak nak kita kena la lawan....

ain selalu jugak rasa macam apa yang ena rasa, tapi ain wat dunno jer la....

kalau sampai badan jadik lobam2 tu, alhamdulillah ain tak pernah kena...

☆ lieya latif ☆ said...

ish ena ni...lieya bace pun terus meremang semcm hah huhuuhu....tapi kalo ade lebam2 tu biase mmg ade laa something...sebab dulu lieya selalu kene......kalo pergi 'salah' tempat..balik tu sure ade kat paha......mak mertua lieya ckp 'bende' tu isap....huhuhu...takut dibuatnye.....huhuhuhu

Fieza79 said...

ehh btol ke ena..haishh seram ehh...takot..!

skrg tgh berselera ye...bagus la mkn byk2..hehe pndai2 je fieza ni...fieza suka mkn byk2 sbb timbang kilo tk naik2..hee tu yg best tu...cdg nk tmbah berat sket..tp tk dpt lor huhuu..asik gitu je berat nya..

mamalieyna said...

iiissh seramnye ena...takkan nak biarkan je..ish..ke mainan perasaan je kot eh..(ayat nak sedapkan hati =P)

*yelaa sama la bab selera makan tu, eina smlm masak2 berlauk bagai gak, siap bertmbh la pulak..haih..tak pernah2..sblm2 ni makan ala kadar jer..bulan puasa lgsg tak jamah nasi time berbuka! camno tu? =P

chugie said...

ai.. seram gak baca cerita ena ni.. selamat die hanya dok main2 camtu je.. buatnye die say 'hi' kat depan kite, maunye pengsan kan? heheheh..

ana said...

lain mcm jer...kat umah sendiri pulak tu. seram pulak dgr, insyaallah xder apa2 tu...

b.O.n.d.a said...

ustaz kat Opis bOnda pesan:

sebelum senja elOk lah tutup pintu, tingkap etc dengan bacaan BISMILLAH (penuh lagi elOk)..

ini adalah kerana kalau kita tak tutup dengan bacaan BISMILLAH, angin jahat ni bOleh masuk pass tru jer..kalau baca BISMILLAH, insya Allah dOrang takleh masuk..

apepun, serammmmmm..
tambahan bOnda kat Opis sengsOrang plak tghr nih..isyk!

Mama Hanim said...

uikk seram tu ena.. take care ok..

mmg selera makan mcm semua nk telan je skang ni kan..hehe..

yunz_02 said...

mak ai.. seramnya ena.. :S

~~*Lady Salwa*~~ said...

Sama la akak, sal pun lepas je habis bulan puasa, selera makan makin bertambah lak. nak nak kalau hari tu puasa sunat... hehe

seram je dengar citer akak ni. sal pun pernah alami... dengar orang dok panggil & bisik nama kat telinga... tu yang kalau dok sorang2 malam2 (faris tido) sal akan pasang tv walaupun tak ada cerita yg best... memang tak wat la kerja lain... sherammmmm... :)

ainzuryn said...

salam tuan umah.. bab yang usik mengusik tu mungkin perasaan ena jer tu...tapi lain kali kalo terjadi lagi ena baca jer ayat kursi dan kuatkan semangat..syaitan dan jin ni dia berani pada org yang takut jer.

nieda said...

serammnya baca entry ni..kena selalu pasang ayat al quran.waktu senja mmg kena jaga2

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

mek na..ade isi ke selera makang mendadok ni?

lebam2 tu sy pernah alami..kdg2 2 tempat..kat lengan la selalu
tapi sejak dahkawen takde langsung dah..mitnak2 takde lagi la
dulu pon sy selalu kene tindih..skang ni rasa takde dah..tamo kene dahh ish!

mek na..wat la pendinding..penting tau..bkn nak caya 100% tapi benda2 tu mmg ade..saje2 nak usik n tgk kita camne..hehe

sLEEping BEauty said...

uishhh takutnye ...
kalau la intan kt tmpt ena , tak dpt bayangkan ... sgt penakut ... huhu....

takpe ena naikkan berat badan sikit ... baru montok gitew .. hehee

eMMe said...

sgt seram okey....me penah gak rasa cam ade org tido kat seblah, buka mata, takde pun.......apakah?

rynas said...

ena kalau mmg pernah kena...agaknya ada something kot.
macam rumah saya ni mula2 masuk dulu anak mmg nangis tengah malam...gangguan yg lain tu tak adalah cuma kalau tengah malam jer akan rasa something ler...panggil ustaz minta dia buangkan alhamdulillah ok...cubalah bawa orang2 yang 'pandai' datang umah dan tengokkan