Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Wednesday, 1 September 2010

Karipap Roti



Heheh... mcm biasa la.. asal petang je nak tayang makanan walaupun makanan tu biasa2 aje dan pernah tepek kat sini (donut).. tapi nak juga tepek lagi.. ekekekkeke.. 



Citernye ari tu jalan2 kat blog kakpah nie.. nampak mcm sedap je Karipap Gardenia yg dibuatnya tu.. Thanks ye kakpah.. share resepi.. Cantik tau! kakpah punyer hasil tangan.. Lagipun senang sbb tak yah susah2 nak uli doh bagai.. Guna roti gardenia je.. ;D..


Mai kita tengok camner rupa karipap roti sy pulak..
ngeeeeeee..



*
*
*
*
*
*
*



Ni la rupa Karipap Roti.. sy guna roti sandwich yg biasa tu je.. sbb aritu masa nak beli Roti Gardenia nan ado pulak.. Tak berapa nak cantik (memg tak cantik pongg) la sbb roti tu tak bentuk 4 segi tepat (ceh! roti pulak salah)..sebenarnya tangan kami yg tak berseni.. comot je ghupe nya.. hoho.. tu yg bentuk cenggitu je. kalo nak buat juga mcm kak pah punyer guna la roti gardenia.. Baru boleh buat bentuk segitiga.. Inti tu sy buat kentang + ayam sikit je ayam tu.. kalo banyak lg sedap la kot!.. hehehe.. Mrmm..


Siap goreng je si anis sorang makan 3 ketul.. pastu kami berbuka dier makan lagi.. suka betul dier.. selalu karipap biasa dier tak makan pun inti tu.. macam2 si anis tu..



&





Ni menu keseluruhan pd ahad lepas.. hoho.. ahad punyer citer.. ari nie baru nak tepek.. ;D Tak de nasi sbb hubby buka kat luor ngan kawan2 sekolah dier.. sy buat buah melaka tapi masa dah sampai umah baru perasan tak beli daun pandan.. huhu.. so, top up je la sirap rose tu.. huhu.. tak pe janji dapat juga buat kat umah sementara adik sy ada.. baru leh makan berjemaah kuih kesukaan tu.. lepas tu goreng donut, karipap roti tu & suh hubby beli cendol sebelum dier p buka kat luorrr.. Kenyang sampai ke sahur... tapi masa sahur sy masak nasi dan lauk yg simple2 je sbb masih kenyang.. tak snap pun sbb terlewat bangun.. Kul 5.00 baru nak masak nasi bagai.. hoho.. 



NOTE: Hari Pulak???? 




16 Ulasan:

Nur Hawa Mohd Zin said...

manyak ye makanan...hehehehe..suka donut..

~ sorry awe je menyibuk di popup komen akak ni...heheh ~

Bai said...

waduh!!! roti karipap tu leleh...:D

LyNn HaMzAh said...

karipap roti...nampak sedap la...rajin betul la ena masak kuih muih nie...

nieda said...

banyaknya makanan..good idea bg gambar resepi roti ala2 karipap..boleh try sonang kerja den..tq

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

dia serap minyok banyok dok mek na?

~aSHa~ said...

wah ena ni tak sangka..mcm2 resepi dia ada....

Ena said...

Rose,

tak serap banyak la rose sbb dah kena penyek dah.. kalo roti biasa tu serap banyak.. yg nie biasa je.. cubalah..

mrsboan said...

err..mcmana tepi2 karipap roti tu dilekatkan? ada mcm garis2 tu..

nak exchnge link lah... http://mrsboan.blogspot.com

Ena said...

mrsboan,

thanks sudi singgah sini..

yg tepi tu tekap guna garfu.. lepas tu gam guna tepung gandum yg dah dibancuh tak cair tak pekat sangat. ;D

mumyShaneQeisha said...

wow buah melaka, my favourite tu.
donut pun suka.buat sendiri, mesti sedap kan

~Siti Hajar~ said...

k.ena tulis la resipi tu sikit, nk try la jgk..huhu

sy ni xpndai masak, tp bila tgk k.ena wat senang sgt, nk try lor..heheh

sLEEping BEauty said...

mcm senang .. boleh cuba ... hehee

aiDieNa said...

Wah.. tengok pon dah kenyang... burppp!! Alhamdulillah.... hehehe

ardinihumaira said...

menarik tu kak.. dni nak cubalah :)

rATu kEBaYA said...

menariklah resepi ni.. boleh cuba ni.. kalau harap nak uli tepung karipap tu alamatnya memang tak buatlah... ada cara senang apa lagikan...

~~*Lady Salwa*~~ said...

nampak cam sedap je... tambah lak penggemar karipap macam sal ni. bentuk camna pun, asal nama karipap je sure sedap je terasa... hehe