Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Tuesday, 3 August 2010

Tak Nak Kawan!!




Thank2 ye.. sudi bantu.. Okeyh! dah Tepek dah yg tu.. hihi ;D



*************************************



Ni nak story sikit.. bukan cerita apa pun.. masih lagi dengan cerita anak2 ;D

Jumaat malam lepas, hubby ajak p Wangsa Maju.. ada kijer sikit.. pastu nak g makan kat Popeyes. Makanya lepas solat maghrib kami pun keluar la dengan rasa happy.. lalala..


Otw tu, baru je sampai kat apa nama jalan tu yeh? lupa lagikkk!! hah! tak kisah la.. bukan penting pun.. ngeeeeee.. :D, Ingatkan malam tu tak la jammed, lagipun baru jam 8 kan! sekali tu kiri kanan depan belakang semua stuck! adeihhh!! 


Bayangkan lah dari jam 8.00, kul 10.00 baru kami sampai ke Wangsa Maju.. huh!! macam nak p Melaka jekkk!! 


Al-kisahnya dalam dok jem mengalahkan semut tu, biasa la budak2 kan! main,  gaduh main balik.. tetiba dengar la si kakak tu jatuh bedebuk memg bunyi la walaupun bukan jatuh atas lantai simen!.. si kakak tu buat kuak lentang kat ruang cinonet belakang tu yg biasa orang letak bunga, tisu & etc la.. 


So, sy pun cakap la kat kakak, suh dier duk diam.. ok diam la seminit! pastu buat balik.. Pastu si irfan pulak buat sy terkedu dan saling berpandang ngan hubby.. hoho


Jom Baca Dialog nie:


Ummi: Kakak, boleh tolong duduk diam tak?
Kakak: Ok Ok.. dok diam dah nie.. 
Ummi: Adik pun sama, duk la diam pening la paler ummi nie
Irfan: Kakak tak duk yam (diam) la Ibu.. (pandai dier salahkan kakak)
Kakak: Eh! kakak dah duduk diam la nie, Irfan yg tak duduk2
Irfan: Gelak2 dan usik2 kakak lagi (dengar kakak terhantuk paler)
Ummi: Kakak, apalagi nie.. haaa kan dah terkena.. 
Kakak: Irfan yg tolak paler kakak kena kat cermin la ummi... pastu sambung ayat.. kakak tak nak kawan irfan lagi!!
Ummi: Adik! naper adik buat kakak tu?
Irfan: Tak Nak Kawan IBU..
Ummi: Sy Terus Terdiam (sambil pandang hubby)
Hubby: Gelak tak kuar suara tapi badan goyang!





NOTE: Budak2 sekarang!! mrmm..


15 Ulasan:

MrS. F!zA said...

hahaha diq irfan pon dah pndai.. dh phm apa yg org lain mksudkan diapon nk jgk cakap..huhu last ibu terkena

MRS. K said...

ummi? ibu? hahahaa

Intan Inn said...

erm kan cantik letak boder tue..hehehe...erm ena samalah anak kita pun suka gaduh kat dalam kereta..dah pening kepala nie dok dgrleteran diaorg..hehehhee...

tapi baca diaolog kat bawak tue IBU..aik...

Nur Hawa Mohd Zin said...

hahah..last2 ibu jugak yang jadi mangsa...wakakka...

nice header...pilihan bijak..huhu

Ain said...

alahai irfan, nak jugak panggil ena ibu yerk....

pandai pulak cakap tak nak kawan ngan ibu....

sweet jer budak2 kalau bercakap kan....

Fieza79 said...

haishh bdk2 skrg ena...pndai berckp pndai serba serbi...ayat2 dorang yg wt tak tahan dgr tu...huhuu

kakpah said...

salam ena. dah beberapa hari tak dataang ni. sibuk. harap ceria dengan kerenah anak2...

~~*Lady Salwa*~~ said...

Adeh, macam2 karenah dua beradik ni ye... hehe. Nak ketawa pun ada baca pasal telatah dua beradik ni...

Sal tak dapat bayang camna la nanti kalau dah ada anak 2,3,4 dan seterusnya... hehe

mamalieyna said...

hahahaha..eina lak gelak tak kuar suara, tp bahu bergoyang nih.. =P..lawak la irfan ni!

zezebel said...

Hahahahahaha....
Lucunya baca. Budak2.., mudah terpengaruh.

mamamiera said...

kikikihhh.. irfan xmoh kwn ibu.. =p
tu ler.. budak2 nih cpt sgt copy n paste ayat2 yg dorang dengar..
kalo zai,miera yg slalu xmoh kwn mama.. sbb kena marahlah tu.. =p

mumyShaneQeisha said...

lucunya baca..anak2 saya suka menjerit dalam keta..berebut nak duduk dgn saya kat depan

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Baru sempat menjenguk ke blog Ena nih..

Cantik Header Baru tu..

hehe..klakarlah anak2 ena ni..kaka xnk kwn ngan irfan..Irfan plak x nk kwn ngan ibu yer.. :)

hajarus said...

hahaha... lawak la irfan nih... ;d

aNieSa said...

lamanye x lawat blog akak..ni dh dtg smula.hehe..mmg sronok je kn bila tgk gelagat bdk2 yg tgh membesar..ada je benda baru yg diorg tunjuk setiap ari..