Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Tuesday, 10 August 2010

Nasi Lemak



Salam..


Dah sarapan?
Hari ni makan la sarapan di siang hari sepuas2nya yeh!.. Esok dah nak puasa.. Kita akan sahur pula.. sama la tu ngan sarapan beza waktu nya aje.. ehehe.. macam nak cerita ngan anak2 je sy nie.. ^_^ 


Agaknya nie n3 terakhir sebelum menjelma nya esok? Agaknya dah tak ada lagi n3 pasal makan2 sampai la dah habis puasa nanti.. Agaknya la.. ;D



Nasi Lemak


Kenapa di panggil nasi lemak? Tentu lah sbb santan dan rasanya yg lemak kan!.. ahahahha.. itu pun nak tanya... kui kui kui.. Menu menambah lemak yg semakin bertambah nie.. ;P





Ramai yang gemar nasi lemak kan! termasuk la dengan anak2 &hubby sy.. Tu menu di pagi Sabtu lepas la tu.. hehehe.. dah lama tak masak.. terasa teringin nak makan hasil tangan sendiri pulak aritu..Tapi tak lengkap sbb tak de timun or sayur kangkung.. Tapi memg tak makan pun kalo di taruk.. hoho










14 Ulasan:

ardinihumaira said...

nyum3,,,
dni bedal 3 pinggan bihun goreng tadi miahaha

LYaFRINA said...

hehehhe.. esk dh pose.. blh la santap nasi lmak puas2 arini ena...

slamamt b'breakfast!!

baincardin said...

Selamat menyambut Ramadhan Al Mubarak! :)

eMMe said...

jap gi kul 10 breakfast roti canai telur mamak! ngeeee~

nieda said...

nasi lemak mmg sedap..bg nieda sedap or tidak nasi lemak terletak pada sambalnya..hehe

selamat berpuasa

MrS. F!zA said...

org pon suka nsi lemak tp terpaksa tahan sbb tak nak lemak berlebihan :p

☆ lieya latif ☆ said...

sedap nampaknye nasi lemak ena ni....kalo dok berjiran dpt agaknye lieya rase sepinggan keh keh keh ...

eT said...

best plak tgk nasi lemak tuh...
nywy selamat berpuasa jugak...:)

Dilla Ady said...

tak la ena...dulu dilla bace kt majalah ujang die ckp asal usul nasik lemak ni pasal ade sorang anak dara nih boring masak nasi tawar hari-hari..Jadi dia pun buh la santan dalam tu..bile mak die balik keje,mak die tanye.."nasik ape nih nak oiii?" anak dara tu jawab "nasik le mak..nasik le mak.."

dari situ la terciptanye nasik lemak..huhuhu..

lum sarapan lagi le..lapau nih..

Intan Inn said...

nielah sarapan hari2 intan..hehee..erm esok dah kene stop makan sarapan..cume kena sahur lah....hehhe..selamat berposa yer ena..intan ada tag ena yer..tgk..

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

nasi lemak untuk hari terakhir sebelum bulan posa

Lelord said...

bak cikitt nasi lemak tu...

samat berpose ek ena

mamalieyna said...

tapi kan ena, skrg ni byk org jual nasi lemak, tapi taktau mana lemaknya..huhu..cam nasi biasa jer..kan3x..

Selamat berpuasa!

pst...nnti email address ena tau! ingt nak mengepos minggu ni..huhu..

Fieza79 said...

owhh wt sniri ehh ena...cantek je di hias ghupa gitu...kalo fieza takda sempat nk hias santek gitu..kiye terus nk mamam je...huhu

owwhh takda lg ehh n3 mknan kalo da gak amacam...?