Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Wednesday, 18 August 2010

Menu Hari Ke-7 Yg Simple Aje.. Jadilah!!




Petang semalam sampai umah kul 6.00 petang.. So, masih ada masa nak masak.. So,  15 minit kemudian bermula la operasinya.. dan hasilnya adalah seperti dibawah:-



"
"
"
"
"
"
"
"
"
V




Kari Ayam, Ikan celup tepung (tapi tepung nya tak berapa nampak la pulak.. hehehe), sayur campur goreng dan Popia frozen yg digoreng terlebih garing.. dah cam hangus pun ado.. hahahhaha.. Popia tu beli jekk yg frozen punya.. hoho.. 



Menu yg simple aje kan!.. Jadi lahhh.. ;D



NOTE: Leka memasak jam 7.15 baru perasan nasi tak masak lagi.. Alahai.. kelam kabut masak nasi.. Sudahnya.. berbuka la dengan Popia goreng tu bersama buah kurma dan secawan sarsi.. huhu.. Lepas solat maghribbaru makan nasi.. :D


19 Ulasan:

ita cutevirus said...

ok le tu... sedap ape..

p/s: ita sampai je umah trus masak nasi dulu... sebab da pernah terkena... huhuhuuh...

MRS. K said...

start pukul 6 tapi boleh buat macam2.. ok la tu...

MrS. F!zA said...

akak, bulan posa kan kta mmg sempat masak tp dia punya cara silat kat dapur tu lain macam kan?? mcm rupa nk bergaduh pin ada pong pang pong pang.. hehehehe

umialya said...

Isteri Solehah

Lynn said...

bulan puasa, sampai rumah pukul berapa pun.. hati tetap bersemangat nak masak

Dilla Ady said...

alahai..lupe nasiknye...haisssshhh...wat spoil mood jek kan..

tp dilla pun penah gak camtu..da siap2 sume tinggal nk ceduk nasik..la...nasiknye tak masak lagiiii....frust jek rase...

Nur Hawa Mohd Zin said...

adoyai kak...nak cakap lapar tak blh..pose...heheh...

chugie said...

nampak simple, tp menyelerakan.. yg paling penting air tangan sendiri..

sempat juga ena masak dlm waktu suntuk tu ye..

☆ lieya latif ☆ said...

wah...menu yg cepat ko masak tapi sedap....kire okey laa ini ena.....lauk yg pada lieya leh tahan gak ....tu laa kite kan, balik keje mmg terkocoh2.....nak masak sume...tapi nak beli kat param pun mmg tak mo laaa...kuih2 boleh laa beli...lauk2 ni tak sesedap mane kalo beli.....

mamalieyna said...

apa pulaklah menu tuk ari ni ye..^_^

tu pasal, eina kalau balik nk msk terus sambar periuk nasi..kalau tak sure lupa..dok sibuk settle masak lauk pauk..huhu..

rATu kEBaYA said...

sy pun selalu gak dah siap masak lauk sume.. tgk2 nasi tak masak lagi.. huhuhu... menunggu lah jawabnyer..

~~~ kay ~~~ said...

sedappp... alhamdulillah.
(^_^)

mumyShaneQeisha said...

sedap jer rupa menu tu..cepat dimasak sedap dimakan :)

rynas said...

ena..akak pernah kena lupa nak on periuk nasi..time berbuka aicehh..pglah buka tutup periuk sekali nampak beras lagi huhuuhu..pas magrib ler jwbnyer makan nasi

~~*Lady Salwa*~~ said...

wah, terer la akak masak ye... kul 6 lebih baru start tapi macam2 lauk sempat siapkan...

sure tak menang tangan nak memasak nih...
sal pernah gak jadi camtu... lauk semua dah siap masak. sekali dah siap duduk nak makan baru teringat nasik belum letak... hehe. tapi bukan masa bulan puasa la masa tu...

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Sempat gak yer Ena..msk mcm2..semua nampak sedap tu..

.M.A.M.A.D.A.N.I.S.H. said...

ok le tu..sedap ape.. pandai gak ena msk..malu jer kita..huhu..

Mama Hanim said...

byk dh tu.. ok dh.. mesti sedap kan ena..

Nana said...

saya blom makan kari2 lagi sejak pose ni hehe