Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Monday, 2 August 2010

Lagi2 Ayam...



Ni lagi n3 pasal makan.. muahhaha.. jangan marah ye.. ;P


Kisah di hari sabtu yg lemau tu.. Memandangkan lemau tahap.. ntahhh!! tapi perut anak2 harus la diisi juga.. Perut sendiri boleh lagi wat dekkkk je kalo laporr.. sbb leh makan apa yg ada..


So, sy saja je la tanya si kakak:-


Ummi: Kakak nak makan apa tengahari ni?
Kakak: Kakak nak ayam kfc
Ummi: La.. kan dah makan dah malam (Jumaat) tadi
Kakak: ala.. semalam kakak makan sikit je, kakak nak makan banyak2
Ummi: Abah tak de la kakak, mcm mana nak beli ayam kfc
Kakak: Ummi buat aje la.. 
Ummi: Alahai.. yer la.. tapi kakak kena makan dengan nasi tau!
Kakak: Ok!




See!, goreng 4 ketul aje.. jadi la.. 2 ketul tu si kakak punyer.. memg dier makan betul2.. puas hati... walaupun simple aje.. ;D


&



Nie pulak, si Irfan secubit je dier makan, pastu dah larik terus cari botol susu.. Pastu siap cakap, tak nak la ibu ayam tu.. Terus hulur botol susu kosong suruh buatkan.. huhu.. susu jugakkk pilihan dier.. Ntah kenapa la kali nie Irfan tak nak makan pulak.. Bila abah ada je dier makan.. sbb si irfan ni takut sikit dengan abahnya.. kalau ngan ummi, dah wat2 nangsi2 sekali tu je la dier ngapp, pastu tetap dengan pendirian dier.. TAK NAK!! hoho


NOTE: Disebabkan lemau tu, sy cuma masak ayam goreng dgn tepung Puteru Ayu (sedap!) bersama sotong masak sambal aje.. Jadi la.. huhu




13 Ulasan:

Fieza79 said...

adeihh sgt ghajen ni..td donut skrg ayam kfc...sotong masak sambal lg...hai ni mgu msk memasak ke...?

terliur smbang bab mkn2 ptg2 gini...!

~Siti Hajar~ said...

budak2 ni xkisah kita masak simple pun, janji kena dgn selera mereka..sama la dgn anak2 sy tu suka sgt ayam grg..

lemau2 pun 2 hidangan jgk k.ena masak, ok la tu..

Intan Inn said...

first nak puji dulu...hehhe..cantik ena letak gambar kat border tue..

erm samalah anak2 kita mmg suka makan ayam....satu hari tak masak ayam tak lengkap rasanyer..hehehe

Nur Hawa Mohd Zin said...

kak...awe pun lama tak makan KFC...huhuh...btw kak..cantik header akak tu..baru sesuai teratak milikku...

zue @ annaleeya said...

haishhh... anis nih sama mcm anak2 akak dua org tuh... airel plak mcm irfan la... susu lagik best...

kakak dan abg ngah mmg kene ade ayam sokmo... klu hari2 pon xpe... ummi yg msk nih naik jemu... huhu....

mamalieyna said...

mkn ayam goreng, gitu2 pun best gak kan..eina if duduk berdua ngn arif, ini jugak la menunya..lalala..^_^

~aSHa~ said...

wah seleranye...ratah pun sodap....rajin ena masak2 kan...bestnye

umialya said...

ena dah tukar header baru ye.. cantiiiik..

rajin betullah ena, nnt boleh buka kedai mkn

alissa said...

sedapnya...nak cikit

ardinihumaira said...

nyummmmmmmmmmmm sedapnya beliau makan :D


ada mesejjj ada mesejj..
teeetttt!


Tahniah!


Anda Telah Memenangi Cabutan Bertuah Untuk Giveaway 3 Jam Sahaja #4. sila mengendap ke blog dni sekarang juga. temkyu :D hehe

rynas said...

rajin ler jugak tu Ena..akak ni kalau hujung minggu order luar sajer hehhe

Redbloodsnow said...

hehehe...irfan. susu gak menjadi pujaan hati die ek..hiksss. btw, anis sgttt sgttt comel.

x sbo zie nk tgk die jd anak dara nnti. kompom meletup jd rebutan..KOMPOM! :)

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

simple pun ok apa kak....si irfan sedap minum susu lagi nyek..hehehehe...